گیاهان دارویی؛ اقتصاد نهفته در لرستان

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران/لرستان رئیس گروه توسعه پایدار روستایی بنیاد مسکن لرستان گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در استان نقش بسزایی در شرایط اقتصاد و معیشت کشاورزان دارد.

گیاهان دارویی؛ اقتصاد نهفته در لرستان

مجتبی سبزواری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: لرستان یکی از استان هایی بوده که دارای انواع متنوعی از گیاهان دارویی است و توسعه این مزیت می تواند نقش بسزایی در شرایط اقتصادی و معیشت کشاورزان منطقه و حتی کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشت سنتی گندم و جو دیگر جوابگو نیست و حتی تاثیر آنچنانی در اقتصاد ندارد، ادامه داد: ضرورت دارد با آموزش و کلاس های ترویجی نگاه کشاورزان استان را به سمت کشت های تازه و جایگزین سوق دهیم.

رئیس گروه توسعه پایدار روستایی بنیاد مسکن لرستان گفت: با توجه به اینکه لرستان شرایط آب و هوایی و توپوگرافی ویژه ای در راستای توسعه گیاهان دارویی دارد می تواند در تولید این مهم نقش پررنگی در اقتصاد کلان کشور ایفا کند.

سبزواری اضافه نمود: براین اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با کشاورزان شهرستان الیگودرز و منطقه شول آباد در مورد مزیت هایی کشت گیاهان دارویی صحبت هایی داشته است و این امر می تواند آنان را در جایگزین کردن کشت گیاهان دارویی ترغیب کند.

وی گفت: ممکن است در راستا توسعه کشت و صنعت گیاهان دارویی مقاومت هایی وجود داشته باشد اما هنگامی که کشاورزان با آموزش های ارائه شده از طریق کارشناسان فن آشنا و اقدام به اولین کشت و برداشت آن کنند قطعا تمایل بیشتری به سمت این نوع کشت خواهند داشت.

رئیس گروه توسعه پایدار روستایی بنیاد مسکن لرستان گفت: کار خوب در استان زود تکثیر می شود و قطعا با اولین برداشت کشت گیاهان دارویی، کشاورزان بیشتری به این موضوع روی خواهند آورد.

سبزواری گفت: در راستای آموزش کشت گیاهان دارویی با جهاد دانشگاهی لرستان تفاهم نامه ای منعقد شده است و 120 کشاورز منطقه الیگودرز برای کشت گیاه موسیر شناسایی شدند تا از طریق آموزش کارشناسان جهاددانشگاهی استان به این امر بپردازند.

وی گفت: قطعا با اولین برداشت کشت موسیر تعداد کشاورزان از 120 نفر به 500 نفر افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1865

به "گیاهان دارویی؛ اقتصاد نهفته در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان دارویی؛ اقتصاد نهفته در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید