کیش کجا بریم خوش بگذره

به گزارش مجله سفر به کانادا، سلام نو: جزیره دیدنی و شگفت انگیز کیش دارای طبیعت بی نظیر و مراکز تفریحی و توریستی فراوانی است و اینکه کیش کجا بریم خوش بگذره سوال هر مسافری به این مقصد مجذوب کننده می تواند باشد. بهتر است شمای کلی از این منطقه آزاد به دست بیاید و دانسته گردد که این نقطه در جنوبی ترین جای ایران، در شهرستان بندر لنگه استان بی مثال هرمزگان واقع شده و با وجود 40000 نفر جمعیت و مساحت 91.5 کیلومتر مربعی خود سالانه دو میلیون مسافر و توریست داخلی و خارجی را به خود جذب می نماید همین نشان از تنوع جاذبه های طبیعی، تفریحی و توریستی در آن است که هر سلیقه و خواسته ای را پوشش می دهد.

کیش کجا بریم خوش بگذره

مکان های تماشای کیش برای خوش گذرانی

در کیش کجا بریم خوش بگذره بستگی به مدل سفری دارد که انتخاب می شود. برخی تمایل دارند یک جنس از آرامش را با کارهای سبک و غیرهجانی تجربه نمایند، برخی به کیش می آیند تا با انجام سرگرمیات مهیج آبی و غیر آبی حسابی بدنشان آدرنالین ترشح کند و مسافران زیادی نیز تمایل دارند تا با رفتن به مکان های تماشای و طبیعت منحصر به فرد جزیره کیش خوش بگذرانند. هر یک از این مدل های سفر به کیش حسن های خاص خود را دارد و جالب اینکه کیش پاسخ های شایسته ای برای هر مدل انتخابی دارد. در ادامه به تعدادی از مکان های تماشای کیش برای خوش گذرانی اشاره می شود:

شهر باستانی حریره: شهری با 800 سال قدمت و وسعت 120 هکتار که در کاوش های باستان شناسی یافت شده و به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی بازمی شود و به شدت تماشای و مجذوب کننده است، مخصوصا بازدید از قنات ها، حمام و مسجد آن.

شهر زیرزمینی کاریز: شهری زیبا و تماشای که در عمق زمین و 16 متر پایین تر از سطح با معماری منحصربه فرد ساخته شده است. درون این شهر قناتی وجود دارد که به نحوی آب شیرین ساکنان جزیره را تأمین می نماید علاوه بر این قنات، بازدید از حمام های سنتی شهر نیز خالی از لطف نخواهد بود.

محله سفین و خانه مردم شناسی بومیان کیش: محله سفین به محله عرب ها نیز معروفیت دارد و به عنوان یک محله قدیمی و سنتی تفاوت قابل توجهی با بخش های مدرن جزیره کیش دارد و قدم زدن در کوچه های مجذوب کننده این محله و تماشا بازار و حصیربافی بومیان در باغ ابراهیمی به شدت پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است که در محله سفین، خانه مردم شناسی بومیان کیش واقع شده است و امکان بازدید از ابزار آلات ماهیگیری، مطبخ و وسایل پخت وپز و محل نگهداری خرما در این خانه که متعلق به یکی از تاجرهای به نام مروارید در کیش بوده، وجود دارد.

آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر: این آب انبار منحصربه فرد و تماشای در مجاورت شهر باستانی حریره واقع شده است و در آن مانند دیگر آب انبارهای کشور آب شرب برای مصرف روزانه ذخیره می شده و با توجه به شرایط اقلیمی منطقه که گرم و مرطوب است، تهویه آب ذخیره شده از طریق بادگیرهای بی نظیر آن صورت می گرفته است.

از دیگر مکان های تماشای جزیره زیبای کیش می توان به پارک های آن اشاره نمود؛ پارک آبشار، پارک ساحلی سیمرغ، پارک ماهیگیر، پارک خانواده، پارک ساحلی میرمهنا و پارک هنگام از جمله پارک مجذوب کننده آن به شمار می آیند که برای تماشا و گذر وقت گزینه های متمایزی محسوب می شوند.

سرگرمیات مهیج و خوش گذرانی در کیش

در راستای اینکه کیش کجا بریم خوش بگذره می توان گفت گزینه های زیادی در حوزه سرگرمیات آبی و غیرآبی وجود دارند که تجربه هر یک از آن ها یک تجربه مهیج و بی تکرار خواهد بود.

سافاری: هیجانی بی نظیر و گشت وگردی بی بدیل از طریق ماشین های دو دیفرانسیل و راننده های حرفه ای بر روی تپه ها و جاده های شنی در انتظار است.

پارک آبی: یک تجربه پر از ترشح آدرنالین که در سه راید هولناک، تند و آرام طراحی شده است.

پرواز دو نفره: رفتن در ارتفاع و پرواز کردن از طریق یک هلیکوپتر(جایروکوپتر) با ظرفیت دو نفر، یک سرگرمی لاکچری و بسیار متفاوت خواهد بود.

بانجی جامپینگ: حسی توأم با ترس و هیجان در ارتفاع 60 متری از سطح زمین، حسی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت.

لازم به ذکر است که دوچرخه سواری و تجربه سرگرمیات آبی نظیر شاتل سواری، بنانا سواری، فلای بورد، پاراسل، جت اسکی، شناور آکواریوم، غواصی و کایت بوردینگ از دیگر کارهایی است که با انجام آن ها خوش گذرانی به یادماندنی تجربه و احساس می شود.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2163

به "کیش کجا بریم خوش بگذره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیش کجا بریم خوش بگذره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید