جاذبه های گردشگری ویتنام ، آشنایی با جاذبه های رویایی

به گزارش مجله سفر به کانادا، کشور ویتنام با طبیعتی زیبا در کنار فرهنگ و تاریخی پربار و جذاب، این روزها به یکی از محبوب ترین نقاط توریستی در آسیا تبدیل شده. به همین دلیل امروز در خبرنگاران از ده جاذبه گردشگری متفاوت و جذاب در این کشور می گوییم تا تایلند را همان طور که هست، زیبا، سرسبز و پر رمز و راز بشناسیم. از مناطق تاریخی و تفریحی می گوییم و از طبیعت بکری که آرامش آن بی قیمت است. در ادامه با سفر به ویتنام و گردش و تفریح در جاهای دیدنی ویتنام و جاذبه های گردشگری ویتنام با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری ویتنام ، آشنایی با جاذبه های رویایی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

جاهای دیدنی ویتنام : خلیج هالونگ (Ha Long Bay)

وقتی از کوه های اطراف به این خلیج زیبا نگاه می کنید، انگار اژدهایی زیر آب به خواب رفته، بخاطر جزایر صخره ای که از آب بیرون زده و جالب است بدانین که هالونگ هم به معنای اژدهای نزول نموده است که برکت آن گردشگران را از سراسر جهان به استان کوانگ نن در شمال شرقی ویتنام کشانده. اما مگر چند جای این کره خاکی اژدها دارد؟! بنابراین نام آن را در میراث جهانی یونسکو ثبت نموده اند. اگر به کشور ویتنام سفر کردید، سوار بر کشتی و یا قایق میان صخره های سرسبز و جزایر پوشیده از درختانی که سر به فلک کشیده اند گشتی بزنید و ماهیگیری به روش سنتی را تماشا کنید.

جاهای دیدنی ویتنام : جاهای دیدنی ویتنام : معبد تی یِن مو (Thien Mu Temple)

در سفر به ویتنام در نظر داشته باشید که این معبد تاریخی زیبا و هفت طبقه در سال 1601 ساخته شده و مرتفع ترین برج ویتنام با معماری چینی است. علاوه بر معماری ساختمان، این برج منبع حرکت های سیاسی بسیاری در تاریخ ویتنام بوده و از این نظر ارزش تاریخی بالایی دارد. در گذشته معبد تی ین مو یا لین مو ، نماد پایتخت سابق امپراطوری ویتنام بوده و این روزها جاذبه ای توریستی در شمال ساحل رود پرفوم و سه کیلومتری شهر قدیم هوئه . مردم از سراسر جهان برای تماشا، عکاسی و شنیدن داستان این معبد به اینجا می آیند، بنابراین شما هم حتما، بازدید از معبد را در لیست خود قرار دهید.

جاذبه های گردشگری ویتنام : دریاچه هوان کیم (Hoan Kiem Lake)

دریاچه ای زیبا که برجی تاریخی را بر روی خشکی کوچکی در دل خود جای داده. برج تاریخی در قرن پانزدهم ساخته شده و نام آن به معنای شمشیر اعطا شده است که بیانگر افسانه ویتنامی ست که در آن، پادشاه شمشیری جادویی را از خدایان هدیه گرفته و بوسیله آن در جنگ با چینی ها پیروز می گردد. در سفر به ویتنام بدانید که هر فصلی که به اینجا بیایید درختانی که اطراف دریاچه را پوشانده اند زیبایی اش را چندین برابر نموده اند و گذشته از تمام اینها، آرامش این مکان در میان شهری شلوغ باعث شده تا مورد توجه اهالی و توریست ها قرار بگیرد. بنابراین پیاده روی و قایق سواری را در اینجا از دست نداده و دوربین هم از قلم نیاندازید.

جاذبه های گردشگری ویتنام : دهکده ماهیگیری هوا هین (Fishing village of Hoi An)

این روستای قدیمی که سواحل جنوب دریای چین در جنوب کشور ویتنام مرکزی واقع شده، قدمتی دو هزار ساله دارد. معماری قدیمی و منحصر بفرد آن، خانه های چوبی سنتی و مغازه های خیاطی، لباس فروشی، کفاشی، سوغاتی و .. باعث شده تا دهکده به مکانی توریستی تبدیل گردد. طلوع خورشید در این دهکده رویاییست، همان زمانی که ماهیگیران تور های خود را به قایق می برند و راهی دریا می شوند، بنابراین اگر به عکاسی علاقه مند هستید، علاوه بر بازارهای شلوغ شهر، سری هم به ساحل از نمونه جاهای دیدنی ویتنام بزنید.

جاذبه های گردشگری ویتنام : جزایر فو کوک (Phu Quoc Island)

منطقه فو کوک، مجموعه ای از 22 جزیره کوچک و بزرگ در استان کین جیانگ و خلیج تایلند است. جزایر فو کوک سواحل و طبیعتی بکر و زیبا دارد، صخره های مرجانی رنگارنگی که برای تماشای آن ها باید غواصی کنید و جنگل هایی که پر از برکه و آبشار های زیباست. پارک ملی فو کواک هم یکی دیگر از جاذبه های جزیره است. در کنار تمام این ها هم می توانید از آرامش جزیره لذت برده و طلوع و غروب را در این گوشه از جهان در سفر به ویتنام تماشا کنید.

جاذبه های گردشگری ویتنام : شالیزارهای ساپا (Terraces Sapa)

شالیزارهای ساپا تکه ای از بهشت است که از آسمان بر زمین افتاده. این را وقتی می فهمی که نور صبحگاهی شالیزارهای سبز را، یکی پس از دیگری روشن نموده و برق رنگ تازه و شاداب آن ها را در چشمت میاندازد. هر مرحله از کاشت، داشت و برداشت برنج در این شالیزارها، زمین خدا را آن چنان زیبا نموده که توریست ها را از مسافت های طولانی، تنها برای تماشا، قدم زدن در بین آن ها و عکاسی به اینجا کشانده. از نمونه جاهای دیدنی ویتنام در نظر داشته باشید که خانه های روستایی هم جذابیت خودشان را دارند و شیوه کشاورزی سنتی آن ها هم شنیدنی است.

جاذبه های گردشگری ویتنام : ساحل موی نی (Mui Ne beach)

این ساحل زیبا این روزها با سرازیر شدن توریست ها به مناطق تفریحی اش، به یکی از جاذبه های گردشگری پر بازدید در کشور ویتنام تبدیل شده. البته محبوبیت ساحل موی نی تنها به خاطر آرامش، ورزش های آبی و یا کایت سواری نیست، بلکه به خاطر تپه های شنی معروفی است که در فاصله خیلی کمی از آبی دریا قرار گرفته. شما می توانید بر روی شن ها داغ و روان حرکت کنید در حالی که منظره دریا در دوردست معین است.

جاذبه های گردشگری ویتنام : دلتای مکونگ (Mekong Delta)

این منطقه یکی از زیباترین مناطق در کشور ویتنام است. از خلیج تایلند تا شهر هوشی مین جزو دلتای مکونگ است که بیش از یک سوم از مزارع ویتنام در آن قرار گرفته به اضافه باغ ها، شالیزارها و مزارع پرورش ماهی. در اینجا بازارهای رنگارنگ ، باغ های میوه ، شالیزارها ، باغ نیشکر ، پرندگان و روستاهای عجیب و جالب در انتظار شما هستند. بنابراین قایق سواری در رودخانه و مرداب ها، خرید از بازار های شناور و آشنایی با رسوم محلی ها را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری ویتنام : تونل های کو چی (Cu Chi Tunnels)

تونل های کو چی در زمان جنگ ویتنام توسط چریک های ویت کانگ به عنوان پناهگاهی مخفی ساخته شد. پناهگاهی که راه های میانبر و تله های بسیاری داشت با خروجی و ورودی های متعدد که حتی به رودخانه هم راه داشتد. ارتفاع سقف تونل ها در قسمت هایی از جهت بسار کم است به طوری که باید نشسته و یا سینه خیز حرکت کرد. هر چند که این روزها تونل تبدیل به منطقه ای توریستی شده و مردم برای تماشای خلاقیت و هنر جنگی آن موقع به اینجا می آیند، اما روزگاری در زمان جنگ، سربازها با ترس از مرگ آن را طی می کردند.

جاهای دیدنی ویتنام : نها ترنگ (Nha Trang)

اینجا یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی کشور ویتنام است که در سواحل جنوب مرکزیآن واقع شده تا توریست ها برای تفریحات آبی، آرامش، خوش گذرانی و اقامت در هتل های لوکس آن به اینجا بیایند. این ساحل کوه و مناظر سبز رنگ را در کنار آبی نیلگون دریا قرار داده تا شما رنگ و شور زندگی را بر روی شن های سفید ساحل اینجا پیدا کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 249

به "جاذبه های گردشگری ویتنام ، آشنایی با جاذبه های رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ویتنام ، آشنایی با جاذبه های رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید