کارت واکسیناسیون کرونا شرط حضور دبیرستانی ها در مدارس

به گزارش مجله سفر به کانادا، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران: شرط حضور دانش آموزان دبیرستانی در کلاس ها و شرکت در امتحانات ارائه کارت واکسیناسیون و یا آزمایش منفی کروناست.

کارت واکسیناسیون کرونا شرط حضور دبیرستانی ها در مدارس

آقای عبدالرضا فولادوند در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما اضافه کرد: براساس دستورالعمل 07 وزارت بهداشت دانش آموزان بالای 12 سال برای شرکت در کلاس های حضوری مدارس و بعلاوه برگزاری امتحانات باید دو دُز واکسن مقابله با کرونا را دریافت نموده باشند و یا حداقل 15 روز یکبار آزمایش منفی کرونا ارائه دهند.

وی از اصلاح دستورالعمل قبلی اطلاع داد و گفت: این دستورالعمل شامل معلمان و کارکنان مدارس نیز می گردد. این افراد نیز باید این دستورالعمل را رعایت نمایند.

فولادوند اضافه کرد: دانش آموزان و معلمانی که به هر علت دو دز واکسن کرونا را تا به امروز دریافت ننموده اند برای حضور در مدرسه باید گواهی پزشکی ارائه دهند.

وزارت آموزش و پرورش پیش از این الزامی برای واکسینه بودن دانش آموزان بالای 12 سال و معلمان برای شرکت در کلاس های حضوری اعلام ننموده بود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: هیچ مدرسه ای در شهر تهران حق تشکیل کلاس های صرف مجازی را ندارد و آموزش باید به صورت ترکیبی (مجازی و حضوری) و با رعایت تعداد دانش آموزان در کلاس ها انجام گردد.

وی با تاکید بر اینکه ساعت کار مدارس ابتدایی از ساعت 7 و 45 دقیقه تا 12 و نیم است گفت: حضور ساعتی دانش آموزان در مدرسه معنا و مفهومی ندارد و مدارس باید طوری برنامه ریزی نمایند که دانش آموزان حداقل یک روز کامل را در هفته در مدرسه حضور داشته باشند.

فولادوند توضیح داد: مقدار حضور دانش آموزان در مدرسه در زمان امتحانات به تصمیم مدیر و شورای مدرسه بستگی دارد.

وی به شهریه مدارس هم اشاره نمود و گفت: به مدیران مدارس غیردولتی هشدار می دهیم که به غیر از شهریه مصوب حق دریافت هیچ شهریه دیگری را ندارند و تشکیل کلاس های فوق برنامه و دریافت شهریه اضافی نیز ممنوع است.

فولادوند اضافه کرد: مدارس هیأت امنایی، شاهد، نمونه دولتی و تیزهوشان نیز باید نرخ شهریه مصوب را از خانواده ها دریافت نمایند.

وی گفت: تشکیل کلاس های فوق برنامه، کلاس های تربیت بدنی و دریافت هزینه غذا نیز در این مدارس ممنوع است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2033

به "کارت واکسیناسیون کرونا شرط حضور دبیرستانی ها در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت واکسیناسیون کرونا شرط حضور دبیرستانی ها در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید