پیگرد قانونی ایران در انتظار شرکت های اروپایی

به گزارش مجله سفر به کانادا، یک مقام ارشد اروپا از احتمال پیگرد قانونی ایران علیه شرکت هایی اطلاع داد که به علت ترس از تحریم های آمریکا مراودات خود را با تهران قطع نموده اند.

پیگرد قانونی ایران در انتظار شرکت های اروپایی

به گزارش ، یک مشاور ارشد در دیوان دادگستری اروپا اعلام نموده است که ایران می تواند شرکت هایی از اروپا را تحت پیگرد قانونی قرار دهد که بدون توجیه و تنها به علت ترس از تحریم های آمریکا مراودات خود با تهران را فسخ نموده اند.

بنابراین بانک ها یا شرکت های ایران می توانند شرکت هایی از اروپا که تنها علتشان برای عدم مراوده تحریم های واشنگتن علیه ایران است را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

آسوشیتدپرس در این باره نوشت این اقدام به خروج یک جانبه دولت پیشن آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ از توافق هسته ای و در پی آن تحریم های واشنگتن علیه تهران انجام خواهد شد.

اتحادیه اروپا پس از این تحریم ها خاطرنشان کرد بعضی از تحریم ها باعث خلل در مراودات شرکت های اروپایی و ایران شده است. اروپا خاطرنشان کرد با اجرایی شدن این تحریم ها قانونی موسوم به قانون انسداد تحریم ها را فعال نموده است. در آن موقع بسیاری از کارشناسان حقوقی خاطرنشان کردند که این اقدام ازسوی اروپا تنها جنبه نمادین داشته و از شرکت ها دربرابر تحریم های آمریکا محافظت نخواهد کرد.

از همین رو بعضی شرکت های اروپایی مراودات خود با ایران را کنار گذاشتند. اکنون این مقام ارشد دادگستری اروپا می گوید شرکت هایی که تعامل با ایران را قطع کردند باید اثبات نمایند که علت دیگری غیر از ترس از تحریم های آمریکا دارند و اقدامات خود را توجیه نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1800

به "پیگرد قانونی ایران در انتظار شرکت های اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگرد قانونی ایران در انتظار شرکت های اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید