پلوسی: نباید به چین اجازه وارد کردن فشار نو بر تایوان را داد (تور چین ارزان)

به گزارش مجله سفر به کانادا، علی رغم تنش هایی که سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان باوجود هشدار های چین ایجاد کرد، او، اما بعلاوه به تنش زایی ادامه می دهد.

پلوسی: نباید به چین اجازه وارد کردن فشار نو بر تایوان را داد (تور چین ارزان)

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش فارس، پلوسی شامگاه چهارشنبه مدعی شد که آمریکا نمی تواند به چین اجازه دهد تا سطح جدیدی از فشار بر تایوان را که با چند روز رزمایش نظامی گسترده اطراف این جزیره نمود پیدا کرد، عادی کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی طی کنفرانس خبری با چهار نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که او را در سفر آسیایی همراهی نموده بودند، گفت: آنچه در خصوص چین دیدیم این بود که آن ها در کوشش برای ایجاد نوعی از سطح جدیدی [از فشار]بودند. ما نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیافتد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما برای تمجید از [استقلال طلبی]تایوان به آنجا رفتیم. ما به آنجا رفتیم تا دوستی خود را نشان دهیم، تا بگوییم چین نمی تواند تایوان را منزوی کند.

طبق این گزارش، پلوسی در پاسخ به سوالی درباره اعلام تحریم های چین علیه او و اعضای درجه یک خانواده اش، با خنده گفت: چه اهمیتی دارد؟! این برای من لحظه ای بود و هیچ محل اعرابی ندارد.

وی بعلاوه با بیان اینکه پنتاگون پیشنهادی برای لغو سفر به تایوان به او نداده بود، اضافه کرد: ما به ارتش خود بسیار افتخار می کنیم که نفوذ چین را در سفر ما به حداقل رساند و از ما مراقبت کرد.

این در حالی است که روز چهارشنبه ارتش چین ضمن اشاره به انجام شدن مأموریت های رزمایش نظامی اطراف تایوان، هشدار داد که نیرو های این کشور در حالت آماده برای نبرد باقی می مانند.

تایوان بخشی از چین محسوب می گردد که ادعا های جدایی طلبانه دارد؛ ادعا هایی که کشور های دنیا و سازمان ملل متحد به رسمیت نمی شناسند.

پکن همیشه با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی رتبه سیاسی یا نظامی از کشور هایی که پکن با آن ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می نماید و سیگنال های نادرستی به نیرو های جدایی طلب تایوان ارسال می نماید.

روز گذشته بعلاوه گزارش شد کشتی های جنگی چین و تایوان به بهانه برگزاری رزمایش دریایی، در فاصله نزدیک به خط میانی تنگه تایوان مقابل یکدیگر صف کشیدند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2144

به "پلوسی: نباید به چین اجازه وارد کردن فشار نو بر تایوان را داد (تور چین ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی: نباید به چین اجازه وارد کردن فشار نو بر تایوان را داد (تور چین ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید