نوش آبادی: اقدام نامتعارف دولت کانادا با هیچ یک از قوانین بین الملل سازگاری ندارد

به گزارش مجله سفر به کانادا، سفیر سابق ایران در عمان گفت: اقدام نامتعارف دولت کانادا درمورد فروش ده ها میلیون دلار از اموال مصادره شده جمهوری اسلامی ایران با هیچ یک از قوانین بین الملل است.

نوش آبادی: اقدام نامتعارف دولت کانادا با هیچ یک از قوانین بین الملل سازگاری ندارد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

حسین نوش آبادی، سفیر سابق و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کشور عمان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، درمورد فروش غیرقانونی اموال ایران توسط دولت کانادا گفت: اقدام نامتعارف دولت کانادا درمورد فروش ده ها میلیون دلار از اموال مصادره شده جمهوری اسلامی ایران با هیچ یک از قوانین بین الملل سازگاری ندارد.

وی گفت: دولت اوتاوا با فروش ساختمان مرکز فرهنگی ایران و نیز ساختمان مرکز مطالعات ایران در شهر تورنتو و همچنین برداشت غیرقانونی از حساب های بانکی ایران در کانادا که حدود 2 میلیون و ششصد هزار دلار است نشان داد هیچ یک از موازین حقوق بین المللی را رعایت نمی کند و پایبند به تعهدات و مقررات بین المللی نیست.

نوش آبادی با بیان این که کانادا بخشی از اموال مصادره شده ایران که حدود 28 میلیون دلار است را به صورت غیرقانونی به فروش رساند، توضیح داد: متاسفانه دولت کانادا که از سال 2012 به بهانه حمایت ایران از دولت قانونی سوریه روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع نموده است این بار به بهانه واهی پرداخت غرامت به قربانیان ادعایی تروریسم در سراسر دنیا، بخشی از اموال مصادره شده ایران که حدود 28 میلیون دلار است را به صورت غیرقانونی به فروش رساند.

نوش آبادی این اقدام کانادا را محکوم کرد و گفت: بدیهی است این اقدام دولت کانادا در تقابل آشکار با حقوق بین الملل است و کاملا محکوم است، بدون شک دولت جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به وسیله مجاری حقوقی بین المللی و نیز مجاری دیپلماتیک پیگیری و بدون هیچ گونه مصالحه و مماشات در جهت لغو این تصمیم غیرقانونی اقدام خواهد نمود.

معاون حقوقی سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتها اظهار داشت: دولت نسبت به استیفای حقوق ملت ایران گام های جدی برخواهد داشت و دولت کانادا نیز باید ضمن اعاده سریع املاک و دارایی های جمهوری اسلامی ایران نسبت به جبران خسارت وارده اقدام نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 420

به "نوش آبادی: اقدام نامتعارف دولت کانادا با هیچ یک از قوانین بین الملل سازگاری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوش آبادی: اقدام نامتعارف دولت کانادا با هیچ یک از قوانین بین الملل سازگاری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید