نمایشگاه مجازی کتاب پکن با حضور 28 نماینده از ایران شروع به کار کرد

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران ایرنا نوشت: بیست و هفتمین نمایشگاه مجازی کتاب پکن که قرار بود در تاریخ 5 تا 9 شهریور به صورت فیزیکی و مجازی برگزار گردد با توجه به شرایط حاکم بر جامعه جهانی متأثر از شیوع ویروس کرونا، صرفاً به شکل مجازی و از تاریخ 5 تا 9 مهر 1399 (26 تا 30 سپتامبر 2020) برگزار می گردد.

نمایشگاه مجازی کتاب پکن با حضور 28 نماینده از ایران شروع به کار کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در این نمایشگاه 2600 ناشر، 100 آژانس ادبی و 500 کتابخانه از 95 کشور ثبت نام نموده و به معرفی آثار خود می پردازند، همچنین بیش از 300 هزار عنوان کتاب در سایت نمایشگاه بارگذاری شده و برگزاری 100 رویداد و نشست آنلاین و آفلاین پیش بینی شده است.

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، انتشارات بین المللی الهدی، جامعه المصطفی، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، آژانس ادبی تماس، آژانس ادبی پل، آژانس ادبی دایره مینا، انتشارات طوطی، انتشارات نیماژ و انتشارات شمع و مه از جمهوری اسلامی ایران در بخش مجازی این نمایشگاه ثبت نام نموده و حضور دارند.

در این نمایشگاه از تکنولوژی های جدید و هوش مصنوعی برای تجربه نمایشگاهی آنلاین و مناسب استفاده شده است و بنا بر اعلام مجریان نمایشگاه بین المللی کتاب پکن، این نمایشگاه فضایی برای ارتباطات دیجیتال و خدمات تجاری آنلاین در طول سال برای صنعت نشر کتاب بین الملل ایجاد نموده است.

از جمله اقدامات اجرا شده توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سایت نمایشگاه پکن، معرفی صنعت نشر ایران، کتابچه معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی، معرفی آثار حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و معرفی سایت Books from Iran محتوی 1900 عنوان کتاب به همراه چکیده انگلیسی است. همچنین در بخش رویدادهای مجازی نیز این موسسه ویدیو کلیپ هایی در مورد معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و طرح حمایتی گرنت بارگذاری نموده است.

همچنین پلتفرم آنلاین در سایت نمایشگاه بین المللی کتاب پکن با نام rights link در دسترس قرار گرفته است که وظیفه آن ارائه خدمات به ناشران بین الملل برای تبادل حق امتیاز می باشد. کلیه ناشرانی که در بخش آنلاین نمایشگاه ثبت نام نموده اند می توانند تا تاریخ 11 دی ماه امسال به صورت رایگان از خدمات مذاکره و تنظیم قرار دیدار استفاده نمایند.

نمایشگاه بین المللی کتاب پکن برای پربارتر کردن بخش آنلاین خود، طرح های تشویقی را نیز در بخش حق امتیاز درنظر گرفته است و به 10 ناشر بین المللی که بتوانند بیشترین تبادل حق چاپ کتاب را داشته باشند جوایزی را اهدا خواهد نمود.

نمایشگاه بین المللی کتاب پکن تعداد 100 غرفه این نمایشگاه را در سال 2021 با 50 درصد تخفیف به ناشرانی که در سال 2020 در بخش آنلاین نمایشگاه شرکت و 35 عنوان کتاب را درج نموده اند به صورت قرعه کشی واگذار می نماید.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران در سال 2017 مهمان ویژه نمایشگاه کتاب پکن بود و در سال 2019 کشور چین به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران حضور داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1250

به "نمایشگاه مجازی کتاب پکن با حضور 28 نماینده از ایران شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب پکن با حضور 28 نماینده از ایران شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید