ناقوس شاعر و غزل سرای خراسانی، درگذشت

به گزارش مجله سفر به کانادا، ناقوس بعلاوه سابقه تدریس در دانشگاه بیرجند، گویندگی رادیو مشهد، نویسندگی روزنامه خراسان، داوری چندین جشنواره شعری و نیز برگزاری نشست های مختلف شعری را در کارنامه خویش دارد. او تا به امروز بیش از 15 هزار بیت شعر در قالب های مختلف سروده است.

ناقوس شاعر و غزل سرای خراسانی، درگذشت

غلامحسین یوسفی، متخلص به ناقوس شاعر و غزل سرای ایرانی از دیار خراسان جنوبی است که آسمانی شد.

به گزارش ایسنا،غلامحسین یوسفی متولد 18 مرداد 1326 متخلص به ناقوس سابقه تدریس در مراکز آموش عالی بیرجند، گویندگی رادیو مشهد، نویسندگی روزنامه خراسان، داوری چندین جشنواره شعری و نیز برگزاری نشست های مختلف شعری را در کارنامه خویش دارد.

او در شهرستان خوسف یکی از شهرهای استان خراسان جنوبی تولد یافت. تحصیلات ابتدایی را در دبستان ابن حسام خوسف گذراند و در دبیرستان خزیمه علم شهرستان بیرجند رشته ادبیات خواند و سپس از دانشگاه فردوسی مشهد در رشته زبان و ادبیات فارسی با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شد و به مدت 30 سال معلم ادبیات مدارس مختلف مشهد و بیرجند بود.

ناقوس بعلاوه سابقه تدریس در دانشگاه بیرجند، گویندگی رادیو مشهد، نویسندگی روزنامه خراسان، داوری چندین جشنواره شعری و نیز برگزاری نشست های مختلف شعری را در کارنامه خویش دارد. او تا به امروز بیش از 15 هزار بیت شعر در قالب های مختلف سروده است.

در خرداد ماه سال 1395 طی مراسمی از جایگاه شعری او تجلیل شد. او بعلاوه شاعر برتر جشنواره شعر امام رضا سال 1364 و شاعر برتر جشنواره بین المللی شعر فجر 1385 است. مستند ناقوس بارها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده و به پاس پنجاه سال کوشش ناقوس شاعر بیرجندی در عرصه شعر و ادب فارسی مجتمع بزرگ فرهنگی هنری شهرستان خوسف به نام وی نام گذاری شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2246

به "ناقوس شاعر و غزل سرای خراسانی، درگذشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "ناقوس شاعر و غزل سرای خراسانی، درگذشت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناقوس شاعر و غزل سرای خراسانی، درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید