ممکن است تا فوریه در مذاکرات وین به توافق برسیم

به گزارش مجله سفر به کانادا، وانگ گون در اظهاراتی گفت که اختلافات بین ایران و تروئیکای اروپایی کمتر شده و ممکن است تا فوریه 2022 به توافق دست یابند.

ممکن است تا فوریه در مذاکرات وین به توافق برسیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ گون، نماینده ارشد چین در مذاکرات وین امروز (دوشنبه) اندکی قبل از شروع دور هشتم مذاکرات وین در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد که برگزاری دور هشتم مذاکرات در تعطیلات کریسمس و سال نو نشان دهنده جدیت و احساس فوریت مذاکره کنندگان برای دستیابی به توافق است.

وانگ با اشاره به موضوع این دور از مذاکرات گفت: دور هشتم مذاکرات بر برطرف تحریم ها متمرکز خواهد بود. دیپلمات ها گفتند که دور آخر عمدتا بر محدودیت های هسته ای متمرکز خواهد بود اگر چه قدرت های غربی مدعی شدند که پیشرفت های کمی حاصل شده است.

او بعلاوه اظهار کرد که در مذاکرات وین اعلام نموده که اختلافات بین ایران و تروئیکای اروپایی کمتر شده و ممکن است تا قبل از فوریه 2022 به یک توافق دست یابند.

این اظهارات در حالی بیان می گردد که انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از انتها اولین نشست دور تازه از مذاکرات برای احیای توافق هسته ای گفت: ایران در برنامه هسته ای خود پیشرفت نموده و از توافق 2015 خارج شده است. ما در پی تعهد متقابل واشنگتن و تهران هستیم. موفقیت ما در گرو اتخاذ تصمیمات سخت تهران و واشنگتن است.

لازم به ذکر است که دور هفتم مذاکرات پس از توقفی 5 ماهه به علت مسائل فنی، در دولت تازه ایران از 8 آذر شروع شد و تا 26 این ماه ادامه داشت. بنابر گفته مقامات غربی و ایرانی دور هشتم مذاکرات از امروز دوشنبه دوباره از سرگرفته شده است.

خبرنگاران بین الملل ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2053

به "ممکن است تا فوریه در مذاکرات وین به توافق برسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممکن است تا فوریه در مذاکرات وین به توافق برسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید