فرهنگی: مصوبه ای درباره غربالگری پیش از زایمان بانوان نداشتیم

به گزارش مجله سفر به کانادا، تهران (پانا) - سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد مجلس درباره غربالگری بانوان پیش از زایمان هیچ مصوبه ای نداشته است.

فرهنگی: مصوبه ای درباره غربالگری پیش از زایمان بانوان نداشتیم

به گزارش روابط عمومی مجلس، محمدحسین فرهنگی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: مجلس در هفته های جاری موضوعات متنوع و مختلفی را در دستور کار خود دارد و در نشست های قبلی نکاتی را تذکر دادیم که لازم است آن ها را مجدد تکرار کنیم. موضوعاتی گاهی به عنوان پیشنهاد از سوی یکی از همکاران کننده مجلس به عنوان دیدگاه شخصی خودشان مطرح می شود و این را به عنوان نظر مجلس منعکس می کنند؛ در روز های اخیر موضوع غربالگری بانوان و بارداری که در کمیسیون به عنوان پیشنهادی مطرح شد که حتی به تصویب هم نرسید، یکی از این موضوعات است. از رسانه ها درخواست داریم نظرات کنندگان را به عنوان نظرات شخصی آن ها منعکس کنند و به عنوان نظر مجلس تلقی نشود. نظر مجلس در مصوبات مجلس دیده و در کمیسیون ها منعکس می شود و بعد از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان و مواردی در مجمع تشخیص مصلحت ابلاغ نهایی می شود.

وی اضافه کرد: در دستور هفته گذشته، نهایی شدن قانون انتخابات ریاست جمهوری را داشتیم و شاهد بودیم در برخی رسانه ها مطالبی خلاف واقع منتشر و منعکس شد؛ آنچه در مجلس تصویب شده و به تایید نهایی شورای نگهبان رسیده هیچ محدودیتی برای داوطلبان واجد شرایط ایجاد نشده و مهمترین محدودیت 4 سال تجربه مدیریت در سطح ملی و داشتن مدرک کارشناسی ارشد است. هیچ محدودیتی در مصوبات وجود نداشته است مگر ضابطه مند کردن فرایند ثبت نام و پذیرش و عدم پذیرش هنگام ثبت نام نامزد های انتخابات ریاست جمهوری. مجلس همچنین هفته گذشته در زمینه اصلاح قانون انتخابات شورا ها نیز ورود داشت و کلیات آن به تصویب رسید و مجددا به کمیسیون شورا ها ارجاع شد تا مورد کارشناسی بیشتر واقع شود.

فرهنگی شرح داد: مصوبات مربوط به موضوع بودجه 1400 از سوی مسئولان و سخنگوی تلفیق مطرح می شود و از رسانه ها درخواست داریم تا نهایی شدن نظر دولت و مجلس، در حد اظهارنظر های کارشناسی بماند و در نهایت با جمع بندی مجلس بتوانیم نظر نهایی را اعلام کنیم.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: روز دوشنبه جایگزین روز یکشنبه شد و در سه روز متوالی جلسه علنی خواهیم داشت و مسائل در دست اقدام مجلس تا حدودی جمع بندی خواهد شد.

فرهنگی درباره برنامه های مجلس ادامه داد: سایر موضوعاتی که در دستور علنی مجلس است موضوعات مهمی است که در ادوار گذشته مورد بررسی قرار می گرفت و بین شورای نگهبان و مجلس در رفت و آمد بود از جمله موضوع جرم انگاری اهانت به اقوام و ادیان و مذاهب رسمی در کشور است.

وی شرح داد: در گذشته شاهد بودیم گاهی اوقات یک موضوع مطرح می شد و بخشی از کشور را ملتهب می کرد در حالی که در هیچ جای قانون مجازات اسلامی این موارد خاص جرم انگاری نشده بود مگر اینکه جنبه ضد امنیت ملی پیدا می کرد و اقداماتی که براساس آن می توان به شکل قضایی اقدام کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: برای اولین بار این موضوع جرم انگاری و مجدد با رفع ایرادات جهت بررسی به شورای نگهبان ارجاع شد و امیدواریم با نهایی شدن این قانون یکی از نیاز های بخش کیفری قانون مجازات اسلامی تکمیل شود و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی که باعث عدم اتحاد در بخشی از کشور می شود نباشیم.

وی اضافه کرد: موضوعی درباره حل اختلاف نیز در برنامه کاری این هفته مجلس وجود دارد که اختلاف دیدگاه هایی هم بین قوه قضاییه و مجلس در این باره هست و باید منتظر باشیم تا براساس گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره جزئیات آن ها تصمیم گیری شود.

فرهنگی ادامه داد: همچنین موضوع فولاد کلیات آن هفته گذشته به تصویب رسید و جهت کارشناسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد در این زمینه حرف ها و حدیث های مختلف از سوی رسانه ها مطرح می شد و هدف کمیسیون صنعت و معدن و تجارت مجلس این است که نظم مناسبی برای این موضوع در کشور ایجاد شود چراکه صنعت فولاد اثرات گسترده ای در انواع تولیدات داخلی مانند صنعت خودروسازی، لوازم خانگی و صنعت ساختمان دارد.

وی گفت: افرادی که در بخش معادن و ذخایر فولادی کشور فعالند باید توجه داشته باشند که ذخایر زیرزمینی مال آن ها نیست و از آن عموم ملت است و باید به نفع عموم جامعه باشد.

فرهنگی شرح داد: در کمیسیون های مختلف مجلس موضوعات گوناگونی مطرح است و پنج تن از وزرا به کمیسیون های مختلف برای پاسخ به سوالات مختلفی که از آن ها شده می آیند و یکی از بخش های فعال این روز های مجلس مسائل نظارتی و سوال از وزراست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1471

به "فرهنگی: مصوبه ای درباره غربالگری پیش از زایمان بانوان نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگی: مصوبه ای درباره غربالگری پیش از زایمان بانوان نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید