فرزند زیبای زلزله در دل روستای چورت مازندران

به گزارش مجله سفر به کانادا، دریاچه چورت با تمام کوچکی اش آینه تمام قدی است از تمام زیبایی هایی که طبیعت بکر می تواند در خود جای دهد. گه گاه که هنگام صبح مه رقیقی روی سطح آب پرسه می زند و صدای آواز پرندگان به آرامی به گوش می رسد، مسحور آرامش و سکوت آن می شوید.

فرزند زیبای زلزله در دل روستای چورت مازندران

دریاچه چورت دریاچه ای کوچک در انبوه جنگل های مازندران است و یکی از برترین مقاصد برای تور طبیعت گردی به شمار می رود. دریاچه ای که با وجود وسعت کم، آینه تمام قدی است از تمام افسون هایی که طبیعتی بکر می تواند در خود جای دهد. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با این دریاچه زیبا آشنا شوید.

عناوین مطلب

  • دریاچه چورت
  • دریاچه میانشه کجاست؟
  • موقعیت جغرافیایی دریاچه چورت
  • تفریحات این منطقه
    • بعلاوه بخوانید:

دریاچه چورت

دریاچه ها در هر منطقه ای نشانی از طراوت و زندگی هستند. فرصت استراتژیک و مهمی که هر کدام از این دریاچه ها برای آن منطقه فراهم می نماید قابل توجه است. دریاچه چورت یکی از بی شمار دریاچه های ایران به شمار می رود. این دریاچه در منطقه آبی محصوری در میان درختان سرسبز واقع شده است که زیست بوم فوق العاده ای را رقم زده است. حوالی صبح که مه رقیقی روی سطح آب پرسه می زند و صدای آواز پرندگان به آرامی به گوش می رسد، آرامش آن دوچندان می گردد.

دریاچه چورت یا دریاچه میانشه همواره زیبا و دیدنی است اما در پاییز آن، طوفان رنگ است که غوغا می نماید و چشم انداز ای را می سازد که به سختی می توان از آن چشم برداشت.

دریاچه میانشه کجاست؟

دریاچه میانشه نزدیک به روستایی به نام چورت واقع شده است و از این رو آن را دریاچه چورت نیز می نامند. این دریاچه جوان، قریب به 80 سال پیش متولد شده است. به این ترتیب که در سال 1318 خورشیدی بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب، چشمه ای در کنار دریاچه به وجود آمد. هنگام کاهش آب، پدیدار شدن به جای مانده درخت هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده اند، چشم انداز ویژه ای را ایجاد می نماید.

این دریاچه در شکاف دره ای با شیب زیاد قرار گرفته و دورتادور دریاچه را پوشش های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته است. شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده و ژرفای آن با توجه به مقدار بارش های فصلی متغیر است.

موقعیت جغرافیایی دریاچه چورت

دریاچه چورت به وسعت دو و نیم هکتار، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در فاصله 10 کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران واقع شده است.

تفریحات این منطقه

از مهم ترین تفریحات این دریاچه ماهیگری گردشگران است و بعلاوه قایق سواری یکی از مهیج ترین تفریحاتی است که در این دریاچه می توان از آن لذت برد. تفریحات لذت بخشی که در عین حال آرامش بخش نیز هستند.

اگر در سفر ایرانگردی خود به این منطقه، حال و هوای پیاده روی در جنگل را داشتید شک نکنید که قدم زدن در جنگل های انبوه اطراف دریاچه خاطره ای فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد. عبور از مسیر رسیدن به دریاچه چورت خودش می تواند به مقدار گشت و گذار در کنار دریاچه لذت بخش باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دریاچه خال خالی، بامزه ترین جاذبه گردشگری کانادا را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2259

به "فرزند زیبای زلزله در دل روستای چورت مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزند زیبای زلزله در دل روستای چورت مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید