فتنه تکفیری ها در اندونزی رو به کاهش است، اقدامات فرهنگی ایران برای مقابله با تکفیریها

به گزارش مجله سفر به کانادا، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام با بیان اینکه فتنه تکفیریها در اندونزی رو به کاهش است، گفت: ایران برای مقابله با تکفیریها اقدامات فرهنگی خوبی انجام داده است.

فتنه تکفیری ها در اندونزی رو به کاهش است، اقدامات فرهنگی ایران برای مقابله با تکفیریها

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، جمعی از علما و شخصیتهای با نفوذ اهل سنت اندونزی و هند با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدارها که بصورت جداگانه صورت گرفت پیرامون مسائل دنیا اسلام و وضعیت منطقه بحث و گفتگو شد.

ولایتی در دیدار جمعی از شخصیتها و علمای اهل سنت اندونزی اظهار کرد: امروز پرچم وحدت بین مسلمانان را رهبر معظم انقلاب برافراشته است که آثارش را در دنیای اسلام می بینید.

وی به نقش استعمار در تقویت و حضور تکفیریها در کشورهای مسلمان اشاره نمود و اضافه کرد: تقویت این گروه های تروریستی در حقیقت کوشش در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان و در راستای منافع استعمار است. شکل دهی تکفیریها و تقویت آنها سلاح جدید استعمار است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به تحریکهایی که علیه مسلمانان در اندونزی صورت می گیرد اشاره نمود و توضیح داد: اطلاع داریم در اندونزی علیه شیعیان تحریکهایی صورت گرفت که خیلی زود با هوشیاری مردم این کشور این تفرقه ها رفع شد و امروز شاهدیم که فتنه تکفیریها در اندونزی رو به کاهش است.

ولایتی حضور علمای اهل سنت در اندونزی در ایران را دلیل عملی و واضحی بر وحدت بین شیعه و سنی دانست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به روابط دو کشور ایران و اندونزی اشاره نمود و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روابط ایران و اندونزی همیشه رو به گسترش بوده است، این دو کشور دشمنانی را دارند که منشأ آن در کشورهای غربی و مشخصا آمریکاست.

وی توضیح داد: آنچه که در سوریه، عراق و نقاط دیگر رخ داده به صورت تصنعی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.

ولایتی در سرانجام تاکید نمود: خطر تکفیریها در دنیا اسلام از جمله در آفریقا و آسیا وجود دارد و بدون تردید این فتنه انگیزیها مورد حمایت پنهان و آشکار استعمار است، توقع ما از اندونزی به عنوان بزرگترین کشور اسلامی و پیشگام در ایجاد جنبش عدم تعهد این است که مهم تر از گذشته در پیشبرد اهداف اسلام و مسلمانان ایفای نقش کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در دیدار دیگری با علمای اهل سنت هند نیز گفت: مسائل مسلمانان جز به وسیله وحدت حل نخواهد شد و هر گروه و شخصی که در ایجاد تفرقه بین مسلمانان کوشش کند حرکتی شیطانی انجام داده است.

وی سادات، علویون و پیروان اهل بیت را پرچمداران اصلی اسلام دانست و گفت: ایران برای مقابله با جریان تکفیری کارهای فرهنگی خوبی انجام داده و امیدواریم کتابهایی که در این زمینه منتشر شده به زبان اردو نیز در اختیار مردم هند قرار گیرد.

ولایتی در سرانجام تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران از هرنوع همکاری بین ایران و علمای هند و اهل تسنن که به دنبال ایجاد وحدت باشد استقبال می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 452

به "فتنه تکفیری ها در اندونزی رو به کاهش است، اقدامات فرهنگی ایران برای مقابله با تکفیریها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتنه تکفیری ها در اندونزی رو به کاهش است، اقدامات فرهنگی ایران برای مقابله با تکفیریها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید