فتاحی: صداوسیما حق پخش را نمی دهد، اجازه ورود دوربین مان را هم نداد، 5 میلیارد از عدم حضور تماشاگران ضرر کردیم

به گزارش مجله سفر به کانادا، سعید فتاحی، نماینده باشگاه استقلال در تبلیغات محیطی گفت که سهم سازمان لیگ از محل درآمدهای تبلیغات محیطی را پرداخت نموده اند.

فتاحی: صداوسیما حق پخش را نمی دهد، اجازه ورود دوربین مان را هم نداد، 5 میلیارد از عدم حضور تماشاگران ضرر کردیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سعید فتاحی نماینده باشگاه استقلال در بحث تبلیغات محیطی درباره اجرای تبلیغات در دربی گفت: درباره بحث تبلیغات محیطی تمام صحبت ها اجرا شده است و همه می دانند. با توجه به قراردادی که باشگاه استقلال با سازمان لیگ منعقد نموده، بازی هایی که به میزبانی استقلال برگزار می گردد، خود باشگاه اجرای تبلیغات را بر عهده دارد. حقوق تبلیغات طبق قانون برای باشگاه بود، اما اجرای آن را هم خود باشگاه انجام می دهد. سهم سازمان لیگ را هم نقداً واریز کردیم و تضامین لازم نیز داده شده است.

وی در واکنش به این مسئله که تابلوهای پشت دروازه ارتفاع زیادی داشته و ناظر بازی اعلام نموده است باید آمبولانس و تونل ورودی دیده شوند، گفت: طبق قانون، تبلیغات نباید دید تماشاگران را بگیرد و ما امروز با توجه به مصوبه وزارت بهداشت، تماشاگر نداریم و باشگاه استقلال پنج میلیارد ضرر نموده است. این ضرر را باید با تبلیغات جبران کنیم. بازی های قبلی هم تماشاگر نبود و تیم های دیگر یا سازمان لیگ حتی روی سکوها تبلیغات می زدند.

نماینده باشگاه استقلال با بیان اینکه با توجه به عدم حضور تماشاگران ارتفاع تبلیغات را بالا برده اند و این مسئله طبیعی است، ادامه داد: مسئله ای که آقای رفعتی گفت، اصلاح می گردد، چون حق با ایشان است و آمبولانس جایی باشد که به زمین دید داشته باشد و ما طبق قانون هر کاری که لازم باشد انجام می دهیم.

فتاحی در واکنش به این سؤال که با توجه به مشکل پیش آمده جای آمبولانس تغییر خواهد نمود یا تابلوهای تبلیغاتی، گفت: تابلوهای تبلیغاتی را طوری جاگذاری می کنیم که مسئله ای برای دید آمبولانس ایجاد نگردد.

وی در خصوص توافقات اقتصادی با سازمان لیگ گفت: ما از بازی خانگی گذشته 13 بازی میزبان هستیم و دو بازی نخست سازمان لیگ کارهای مربوط به تبلیغات را انجام داد. برای هر بازی پیشنهاد باشگاه استقلال 10 میلیارد برای هر بازی و 130 میلیارد مجموع بوده که از این مبلغ طبق قانون سهم سازمان لیگ 25 درصد است و پنج درصد هم هزینه برگزاری بازی از جمله پول داوران و عوامل برگزاری بازی می گردد. مجموعاً 30 درصد از این مبلغ که 39 میلیارد تومان است را به سازمان لیگ پرداخت می کنیم. البته این مبلغ قبل از هر بازی مبلغ سه میلیارد تومان خواهد بود که به حساب سازمان لیگ واریز می گردد و برای تضمین هم امروز در سازمان لیگ جلسه برگزار گردید و تضمین های لازم را ارائه کردیم.

نماینده باشگاه استقلال درباره اینکه آیا برای پخش زنده لایو اینستاگرامی باشگاه استقلال مشکل پیش آمده است، گفت: میزبان بازی استقلال است و دوربین باشگاه باید در استادیوم باشد، همانطور که شرکت های دیگر بازی را پخش می نمایند. چطور می گردد صاحب امتیاز این بازی باشگاه استقلال است، اما با احترام به صدا و سیما دوربین های آنها در استادیوم باشد، اما دوربین باشگاه نباشد؟ همانطور که تبلیغات محیطی و محتوا حق باشگاه است، طبق قوانین فیفا و AFC باید حق پخش را بدهند و این اقدام باید صورت بگیرد، حالا صداوسیما این کار را که نمی کند، دوربین باشگاه را هم راه نمی دهد و این جای سؤال دارد.

فتاحی راجع به اینکه او را معاون اجرایی باشگاه استقلال معرفی نمایند یا نماینده باشگاه، گفت: شما هر چیزی که دوست دارید، عنوان کنید.

پس از صحبت های سعید فتاحی درباره مسئله حق پخش تلویزیونی گزارشگر صداوسیما برای به چالش کشیدن او به ضرر پنج میلیاردی استقلال از بلیت فروشی اشاره نمود که چگونه با 70 هزار نفر ظرفیت استادیوم آزادی چنین مبلغی را مطرح نموده است، گفت: شما حساب کنید و ببینید چقدر می گردد. میانه بلیت 100 هزار تومان است. باشگاه استقلال طبق قانون سه رنج قیمت را به سازمان لیگ اعلام نموده که برای بازی های حساس فرق دارد و رقم آن را روی سایت اعلام می کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1946

به "فتاحی: صداوسیما حق پخش را نمی دهد، اجازه ورود دوربین مان را هم نداد، 5 میلیارد از عدم حضور تماشاگران ضرر کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتاحی: صداوسیما حق پخش را نمی دهد، اجازه ورود دوربین مان را هم نداد، 5 میلیارد از عدم حضور تماشاگران ضرر کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید