طرح ها و برنامه های بازسازی قلعه ناصری ایرانشهر پیگیری می گردد

به گزارش مجله سفر به کانادا، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ها و برنامه های بازسازی قلعه ناصری ایرانشهر به صورت جدی در مرکز پیگیری می گردد.

طرح ها و برنامه های بازسازی قلعه ناصری ایرانشهر پیگیری می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی روز 17 دی ماه 99 از قلعه ناصری شهرستان ایرانشهر بازدید کرد.

درخشان در بازدید از این اثر تاریخی اظهار کرد: قلعه ناصری نماد تاریخ و هویت استان سیستان و بلوچستان است و نباید بگذاریم بعضی مسائل، باعث بسته شدن درب آن به روی مردم گردد.

او گفت: طرح ها و برنامه های بازسازی این اثر و رونق گردشگری قلعه با جدیت در مرکز در حال پیگیری است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ایجاد غرفه توسط شهرداری در کنار دیوار ضلع شرقی را از جمله موانع ثبت جهانی قلعه ناصری دانست و اضافه نمود: حق مردم ایرانشهر است که این قلعه را در دسته میراث جهانی ببینند و باید سعی گردد تا همه موانع ثبت این اثر رفع گردد.

او گفت: نگهداری و بازسازی سایر آثار تاریخی و مهم حوزه شهرستان ایرانشهر از جمله اقداماتی است که باید به موازات بازسازی قلعه ناصری در دستور کار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد.

رحمان ریگی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر نیز در این بازدید اظهار کرد: عملیات بازسازی و بازسازی محوطه داخلی قلعه از اصلی ترین اقدامات اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر است و امیدواریم در سال آینده بودجه لازم برای ادامه عملیات بازسازی این بنای تاریخی در نظر گرفته گردد.

او گفت: قلعه ناصری ایرانشهر پس از قلعه بمپور عظیم ترین و مهم ترین قلعه خشت و گلی در بلوچستان است و در سال 1375 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و کوشش می گردد تا اقدامات لازم برای ثبت جهانی این اثر ارزشمند صورت گیرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1398

به "طرح ها و برنامه های بازسازی قلعه ناصری ایرانشهر پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ها و برنامه های بازسازی قلعه ناصری ایرانشهر پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید