روسیه و چین خطاب به ترامپ: کرونا را سیاسی نکن!

به گزارش مجله سفر به کانادا، وزارت خارجه روسیه، چین و سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به تهدیدهای ترامپ که این سازمان را هوادار چین خوانده بود، از آمریکا خواستند بحران شیوع ویروس کرونا را سیاسی نکند.

روسیه و چین خطاب به ترامپ: کرونا را سیاسی نکن!

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت المیادین، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای بیان کرد، کرونا چالشی جهانی برای تمامی جامعه بین الملل است و می طلبد که همه کشورها برای مقابله با این بحران اقدامات هماهنگی اتخاذ نمایند.

این وزارتخانه بیان کرد، ادعاهای واشنگتن درباره سازمان بهداشت جهانی کوششی برای عدم مسوولیت پذیری در قبال شیوع کرونا در ایالات متحده است .

سخنگوی وزارت خارجه چین هم بیان کرد، هرگونه تعلیق احتاقتصادی یاری آمریکا به بودجه سازمان بهداشت جهانی تاثیر منفی روی مبارزه با کرونا خواهد گذاشت.

وی گفت، از زمان شیوع کرونا سازمان بهداشت جهانی نقش مهمی را در تقویت همکاری بین المللی برای مقابله با شیوع کرونا ایفا نموده و مورد احترام و تقدیر تمامی جامعه بین الملل قرار گرفته است. چین هم حمایت خود را از کوشش این سازمان و هماهنگی همکاری های بین المللی برای مقابله با کرونا ادامه می دهد.

مدیر سازمان بهداشت جهانی نیز در واکنش به حمله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به این سازمان بیان کرد، نباید مساله کرونا سیاسی گردد.

وی خطاب به ترامپ گفت: سیاسی کاری را کنار بگذارید اتحاد کشور شما برای غلبه بر این ویروس خطرناک بسیار حائز اهمیت است. در صورت وجود شکاف و اختلاف در سطح ملی میان احزاب سیاسی یا سایر گروه ها، ویروس کرونا از این اختلافات برای شکست ما بهره برداری خواهد نمود.

پیش از این ترامپ تهدید نموده بود که یاری اقتصادی کشورش به سازمان بهداشت جهانی را تعلیق می نماید.

وی گفته بود، سازمان مذکور به صورت قابل ملاحظه ای از چین جانبداری می نماید و آمریکا باید در روابط خود با سازمان بهداشت جهانی تجدیدنظر کند. زیرا این سازمان اشتباه نموده و باید زودتر شیوع ویروس کرونا را اعلام می کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 955

به "روسیه و چین خطاب به ترامپ: کرونا را سیاسی نکن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و چین خطاب به ترامپ: کرونا را سیاسی نکن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید