دیدنی های مانیسا و جاذبه های گردشگری این شهر زیبای ترکیه

به گزارش مجله سفر به کانادا، مانیسا یکی از شهرهای ترکیه ای است که در استان مانیسا قرار گرفته است، مانیسا به علت مجموعه شرکت های وستل مبدل به یکی از قطب های صنعتی کشور ترکیه شده است. علاوه بر صنعتی بودن پیروز بودن آن در زمینه کشاورزی نیز مورد توجه است. اما یکی از جنبه های قابل توجه و محبوب بودن آن از لحاظ گردشگری و بازدید به وسیله گردشگر ها می باشد که در راستای همین مطلب به معرفی دیدنی های مانیسا پرداخته ایم.

دیدنی های مانیسا و جاذبه های گردشگری این شهر زیبای ترکیه

کشور ترکیه که در همسایگی کشور ایران، از جمله کشورهای مهم و محبوب آسیایی می باشد که در واقع در بین دو کشور اروپا و آسیا نهاده شده است. جاذبه های گردشگری متفاوت و متنوع این کشور موجب شده است تا هر ساله تعداد زیادی از دنیاگرد های داخلی و خارجی به آن سفر نمایند؛ راه های بسیاری برای این هدف (سفر) وجود دارد که از جمله آنها همراه شدن با تورهای گردشگری کشور ترکیه و شهرهای آن آنکارا، استانبول، ازمیر و … است.

برای آشنایی با دیدنی های فتحیه ترکیه و دیدنی های استانبول کلیک کنید.

آشنایی با دیدنی های مانیسا ترکیه

  • کلیسای فیلادلفیا سیزان

این صومعه از جمله صومعه های باستانی و کهن آلاشهیر واقع در شهر مانیسای ترکیه است، این کلیسا دارای سبک معماری مشابه به صومعه های (7 صومعه) استکهلم سوئد است، در حال حاضر به جای مانده ای از آن برای بازدید وجود دارد.

این موزه متعلق به شهر مانیسا و واقع در آن می باشد که در مسجد باستانی مودبیه واقع شده است. در سال 1585 مورات این ساختمان را بنا نمود اما در سال 1937 تبدیل به موزه شد و برای به نمایش گذاشتن آثار قدیمی و تاریخی مانیسا، سارد و مگنزیا برپا شد که می توان یکی از دیدنی های مجذوب کننده و زیبای شهر مانیسا دانست.

  • شهر تاریخی آیگای

این شهر تاریخی در طی قرن های 2 و 3 پیش از میلاد از جمله شهرهای مهم دنیا محسوب می شد که به نوعی مهم ترین شهر تخت سلطنت آتالید بود. حکومت های لیدیا و سپس حکومت هخامنشی ایرانی و در نهایت رومی ها بر این سرزمین فرمانروایی نموده اند؛ در قرن 17 میلادی شهر آیگای به خاطر زمین لرزه ویران شد که مجددا به وسیله فرمانروای تیبریوس بازسازی گشت.

  • شهر تاریخی ساردیس

این شهر تاریخی مرکز فرمانروایی لیدیا بود، ساردیس به علت دارا بودن معدن های طلا شهری غنی و دارا است و البته بود که در قرن هفتم به واسطه همین دارا بودن اولین سکه های ضربی را ثبت نمود. یکی از راه های درآمدزایی و بعلاوه جذب گردشگری این شهر را می توان وجود عبادتگاه آرتمیس مطرح نمود.

  • پارک طبیعت راستا

این پارک از جمله پارک های زیبا و سرسبز شهر مانیسای ترکیه محسوب می شود که آلاچیق های متفاوت و گوناگون در هر نقطه از پارک، بعلاوه درخت های زیبا، دریاچه ای چشم نواز به همراه منطقه ای برای پیاده روی مجذوب نماینده های این پارک به شمار می فرایند.

  • دژ مانیسا (صندوق قلعه)

در سمت جنوب مانیسا بقایای برج این شهر وجود دارد که از جمله دیدنی های مانیسا محسوب می شود، این برج که متشکل از دو قسمت بیرونی و داخلی می باشد که از مصالح آجر برای ساخت آن استفاده شده است. لازم به ذکر است که این قلعه در ابتدا شامل 2 دروازه بود اکنون تنها به جای مانده ای از 2 دروازه آن وجود دارد.

  • تپه مزار مانیسا

این تپه متعلق به شهر تاریخی و قدیمی تاترا واقع در شهر آق حصار کشور ترکیه می باشد که با بناها و خیابان های شیک و نو پوشانده شده است. طبق مستندات این مکان در دوران کهن مرکز آموزش و پرورش بوده که از نظر تجاری و نظامی حائز اهمیت بوده است. در جستجوهای به تازگی به جای مانده هایی از قبرستان این تپه یافت شده که گفته یم شود در آن دوران مکان صومعه تاترا بوده است.

این مسجد یکی از مسجدهای باستانی و قدیمی کشور عثمانی (در قرن 16) بوده که به وسیله زن سلطان سلیم به نام هافسا سلطان بنا شد، مسجد نامبرده دارای 1 گنبد مرکزی و 2 مناره می باشد. مسجد، مدرسه، حمام 2 نفره، مهمانخانه، بیمارستان از بخش های تشکیل دهنده این مکان می باشند.

  • مجموع چشمه آب گرم

وجود چشمه های آب گرم در این شهر موجب تبدیل شدن آن به یک شهر تفریحی و درمانی شده است که سالانه میزبانی دنیاگرد های داخلی و خارجی بسیاری را پذیرا می شود. برای اقامت و استراحت این دنیاگرد ها هتلی نیز تعبیه شده است.

  • مرکز تجاری مگنسیا

مگنسیا دارای فروشگاههای گوناگون و متنوع لباس و نیز فروشگاههای الکترونیک است، لازم به ذکر است در این مکان رستوران های عالی و بینظر، مرکزی برای بازی های رایانه ای و سینمای سه بعدی وجود دارند که در کشور ترکیه و شهر مانیسا برنده هستند.

برای آشنایی با دیدنی های ترکیه در زمستان کلیک کنید.

راستا ارتباطی

مانیسا از شهرهای واقع شده در راه اصلی اتوبوس های ازمیر و استانبول است که برای دستیابی به آن می توانید از اتوبس های مختلفی به این مقصد بهره ببرید. سفر به وسیله قطار ایده دیگری برای سفر می باشد که می توانید با قطارهای ازمیر و بالیک اسیر به این شهر سفر نمایید.

دین مانیسا

بخش زیادی از جمعیت این شهر را مسلمانان با دو مذهب شیعه و سنی تشکیل می دهند که به همین دللی مساجدی دی این شهر برای عبادت و پرستش وجود دارد.

نامگذاری شهر مانیسا

این شهر در سال 1919 در طی جنگ میان ترکیه و یونان، مدتی تحت سلطه یونان نهاده شد که این مدت زیاد نبود و در سال 1922 مجددا به وسیله نیروهای ترکیه ای این شهر از سلطه یونانی ها خارج شد، نامگذاری این شهر به سال 1927 باز می شود.

در این مطلب شما عزیزان را با دیدنی های مانیسا یکی از شهرهای مهم و تاریخی، صنعتی و گردشگری کشور ترکیه آشنا کردیم، امیدواریم مطالعه این مطلب مورد توجه شما واقع شده باشد و از همراهی شما قدردانیم.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2137

به "دیدنی های مانیسا و جاذبه های گردشگری این شهر زیبای ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های مانیسا و جاذبه های گردشگری این شهر زیبای ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید