معرفی بهترین تفریحات زمستانی در استانبول، عکس

به گزارش مجله سفر به کانادا، اگرچه که در فصل های گرم تفریحات بیشتری برای انجام دادن و مکان های بیشتری برای بازدید وجود دارد اما اگر شما از جمله کسانی هستید که در فصل زمستان وقت آزاد پیدا نموده اید و تصمیم دارید برای سفر چند روزه خود بلیط هواپیما مقرون به صرفه برای شهر زیبای استانبول تهیه کنید نگران نباشید. این شهر در تمام فصل های سال سرزنده و شاداب است و می توانید تفریحات جالبی را متناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب کنید و خاطره ای خوش برای خود رقم بزنید.

معرفی بهترین تفریحات زمستانی در استانبول، عکس

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

چند نمونه از سرگرمیاتی که در زمستان می توانید به سراغشان بروید.

اسکی سواری در پیست کاراتپه استانبول

اسکی روی برف یکی از مجذوب نماینده ترین سرگرمیات و حتی ورزش های زمستانی است. در نزدیکی شهر استانبول برروی ارتفاعات کاراتپه پیست اسکی کاراتپه با ارتفاع 1650 متر واقع شده است. این کوهستان چشم انداز بسیار زیبایی دارد و پر از درختان فندق و بلوط است. افراد مبتدی و حرفه ای می توانند در این پیست اسکی نمایند و محدودیتی برای هیچ کس وجود ندارد.

سورتمه سواری در دریاچه چیلدیر

یک تجربه متفاوت و ویژه که در هرجایی نمی توانید آن را تجربه کنید سورتمه سواری است. در فصل زمستان و در شهر استانبول این فرصت برای شما به وجود می آید که برروی دریاچه چیلدیر، دومین دریاچه بزرگ ترکیه، بتوانید سورتمه رانی کنید.

دمای هوا در این منطقه گاهی به منفی 26 درجه می رسد و یخی با ضخامت 5 سانتی متر بر روی آن ایجاد می نماید که محیطی مناسب را برای سورتمه سواری فراهم می نماید. گردشگران و ساکنین منطقه در فصل زمستان به این منطقه مراجعه نموده و سرگرمیی لذت بخش را تجربه می نمایند.

شهربازی سرپوشیده استانبول

شهربازی یکی از سرگرمیاتی است که در هر فصلی از سال لذت بخش است. در شهر استانبول شهربازی های زیادی وجود دارد اما یکی از شهربازی هایی که در فصل زمستان هم می توانید در آن با آرامش خاطر سرگرمی کنید شهربازی موی پارک استانبول است.

این شهربازی با مساحت تقریبی 12 هزار متر مربع در مرکز یکی از مراکز خرید استانبول واقع شده است. مرکز خرید مال اف یکی از محبوب ترین مراکز خرید شهر استانبول است و این شهربازی مجذوب نماینده را در دل خود جای داده است. در شهربازی موی سرگرمیات فراوانی از جمله شاتل پرسرعت، ترن هوایی، چرخ و فلک و سایر سرگرمیات مفرح و مجذوب نماینده بدیگر وجود دارد.

کاپالی چارشی یا همان بازار بزرگ استانبول یکی از بازار های قدیمی ترکیه است. این بازار سرپوشیده دارای معماری بی نظیری است و به علت مسقف بودن برای فصل زمستان گزینه مناسبی است.

در این بازار می توانید مغازه هایی که انواع ادویه ها، ظروف تزیینی و سفالی و انواع صنایع دستی و عتیقه جات می فروشند را ببینید. این بازار برای خرید سوغاتی بسیار مناسب بوده و از نظر راستا هم به بیشتر مکان های دیدنی استانبول نزدیک است.

خرید در حراجی های آخر سال

خرید کردن به خصوص از حراجی ها یکی از سرگرمیات محبوب هر کسی است. اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که از این کار لذت ببرید در بهمن ماه بلیط هواپیمای استانبول تهیه کنید و خودتان را به حراجی های سال نو میلادی برسانید.

در این حراجی ها انواع برند های معروف را می توانید با قیمت های مقرون به صرفه و مناسب تهیه کنید.

نوشیدن ثعلب داغ در هوای سرد

اگر در فصل های سرد سال به استانبول سفر نموده اید نباید نوشیدن ثعلب را از دست بدهید. ثعلب یکی از نوشیدنی های سنتی ترکیه است. این نوشیدنی لذیذ و داغ از پودر گیاه ارکیده تهیه می گردد و در بیشتر کافی شاپ ها و کافه های استانبول سرو می گردد. در یک شب زمستانی هنگام دیدنی زیبایی های استانبول از پنجره کافه چیزی جز نوشیدن یک ثعلب داغ سرگرمی شما را کامل نخواهد نمود.

سرگرمی با طعم ماهی

به علت ساحلی بودن شهر استانبول غذاهای دریایی در این شهر به وفور پیدا می گردد. اما یک نوع ماهی خاص وجود دارد که تنها در فصل زمستان می توانید آن را تهیه کنید. ماهی لوفر یا پالاموت که به صورت کباب شده یا سرخ شده سرو می گردد یک وعده غذایی دوست داشتنی و خوش طعم است که می تواند تکمیل نماینده سرگرمیات شما باشد. اگر این ماهی خوش طعم را در محله ببک نوش جان کنید لذت آن دوچندان خواهد شد.

بازدید از برج گاتالا استانبول

اگر در فصل زمستان یا پاییز به استانبول سفر نموده اید به علت سردی هوا بهتر است مکان های سرپوشیده را برای سرگرمی انتخاب کنید. یکی از نمادهای شهر استانبول برج زیبای گاتالا است. این برج مخروطی با ارتفاعی حدود 70 متر که بنایی ساخته شده در زمان بیزانس است در محله بی اغلو استانبول واقع شده است.

گشت و گذار در این برج حتما یکی از خاطره های به یاد ماندنی شما خواهد شد به خصوص اگر هنگام غروب آفتاب چشم انداز انعکاس نور در برف را از پنجره های این برج دیدن کنید.

حمام های سنتی استانبول

قطعا در یک هوای سرد زمستانی حمام کردن در یک فضای گرم دلنشین ترین سرگرمیی باشد که بتوانید انجام دهید. حمام های سنتی استانبول بسیار مشهور و پرطرفدار هستند.

حمام کلیچ علی پاشا و خرم سلطان دارای معماری بی نظیری هستند که می توانید برای یک ماساژ عالی به آن ها مراجعه کنید و همزمان از زیبایی های آن لذت ببرید. نوشیدن یک لیوان شربت به بعد از یک حمام حسابی این تجربه را دلپذیرتر خواهد نمود.

تله کابین استانبول

یکی از سرگرمیاتی که شاید به نظر مردم مناسب فصول گرم سال باشد تله کابین سواری است. اما در شهر استانبول می توانید در فصل زمستان هم از این وسیله سرگرمیی هیجان انگیز بهره ببرید و روز زیبایی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

تله کابین تپه پیر لوتی یکی از معروف ترین تله کابین های استانبول است که می توانید از آن بهره ببرید. کابین های 8 نفره آن کاملا ایمن است و از استاندارد های روز جهان بهره برده است برای سرگرمی مناسب بوده و از داخل آن می توانید چشم انداز ای دیدنیی و بی نظیر را ببینید.

بازدید از مسجد ایاصوفیه استانبول (Hagia Sophia)

یکی دیگر از بناهای تاریخی استانبول که حتما ارزش وقت گذاشتن دارد مسجد ایاصوفیه است. این بنای باشکوه در سال 537 به وسیله ژوستین یکم، امپراطور بیزانس، ساخته شد. این مسجد تاریخی در ابتدا کلیسایی برای مسیحیان بوده و بعدها تبدیل به مسجد شد. امروزه بازدید از این مکان که شامل موزه و کلیسا هم هست برای عموم آزاد است.

دیدنی طاق و ستون های این بنا که شکوه خاصی به آن داده برای بیشتر گردشگران جالب است. اگر به تاریخ و آثار تاریخی علاقه دارید و در فصل زمستان به استانبول سفر نموده اید بازدید از این مسجد تاریخی و باستانی با محیطی گرم و سرپوشیده قطعا انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

کاخ توپکاپی (Topkapi Palace)

در سرمای زمستان، بودن در یک محیط گرم و در عین حال دیدنیی برای هرکسی بسیار لذت بخش خواهد بود. کاخ توپکاپی یکی از این محیط ها است. این کاخ قدیمی که در شهر استانبول واقع شده در واقع یک قصر بزرگ و با شکوه با معماری دوره عثمانی است.

چشم انداز کاخ مشرف به دریای مرمره، شاخ طلایی استانبول و تنگه بسفر است و خود کاخ هم نمایی بسیار دیدنی دارد. کاخ توپکاپی در سال 1985 به اسم برترین قصر دوران امپراطوری عثمانی به وسیله یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

این کاخ تاریخی در منطقه فاتح استانبول واقع شده است و می توانید چندین ساعت با خیال آسوه در داخل و اطراف آن گردش کنید و از زیبایی و شکوه آن لذت ببرید. بعلاوه در فصل زمستان به علت جمعیت کم گردشگران مجبور نیستید در صف های طولانی بلیط انتظار بکشید.

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی (Blue Mosque)

در فهرست اماکن تاریخی استانبول مسجد سلطان احمد یکی از دیدنی ترین مکان ها است. این بنای زیبا در زمان سلطان احمد و به دستور خود او ساخته شده است. معروفیت این بنا به علت رنگ آبی کاشی های آن است به همین علت به آن مسجد آبی هم می گویند.

این مسجد شامل گنبدی منحنی شکل بوده که شش مناره بلند و زیبا دارد. مسجد سلطان احمد از قدیم مورد توجه بوده و به اسم مرکز قسطنطنیه شناخته می شده. امروزه می توانید برای بازدید و عبادت به این مکان تاریخی مراجعه کنید. بعلاوه مقبره سلطان احمد هم در همین مکان و در قسمت شمالی بنا واقع شده است که می توانید از آن بازدید کنید.

بالن سواری در کاپادوکیا

اگر در یک روز زمستانی هوا مساعد و صاف باشد یکی از سرگرمیاتی که قطعا برای شما به یاد ماندنی خواهد شد بالن سواری است. منطقه کاپادوکیا (Cappadocia) یکی از منطقه ها آتشفشانی در ترکیه است که به علت آتشفشان ها و شهر زیرزمینی اش که مربوط به هزار سال پیش از میلاد مسیح است معروفیت دارد.

در این منطقه زیبا می توانید همراه دوستان و یا خانواده خود به بالن سواری بپردازید و یا بالن های رنگارنگ را در آسمان دیدن کنید. لذت پرواز در بالن هایی که از درون آن ها می توانید چشم انداز زیبای کاپادوکیا را مشاهده کنید قطعا تجربه متفاوتی خواهد بود.

به علت تعداد کم گردشگران در زمستان و مناسب بودن هزینه بلیط هواپیما این فصل یکی از برترین زمان ها برای مسافرت به استانبول است. اگرچه شاید محدودیت هایی برای برخی از سرگرمیات داشته باشید اما تعدد و تنوع سرگرمیات در این شهر آنقدر بالا بوده که مطمین باشید در زمستان هم بیکار نمی مانید.

علاوه بر سرگرمیاتی که ذکر کردیم پیاده روی درکنار تنگه بسفر و نوشیدن قهوه در کافه ها و کافی شاپ های استانبول و بازدید از سایر بناهای تاریخی آن قطعا می تواند سفری تکرار نشدنی برای شما رقم بزند.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1780

به "معرفی بهترین تفریحات زمستانی در استانبول، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین تفریحات زمستانی در استانبول، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید