دوچرخه سواری یکی از سریع ترین انواع تفریحات و گردشگری در فضای باز است

به گزارش مجله سفر به کانادا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دوچرخه سواری یکی از سریع ترین انواع تفریحات و گردشگری در فضای باز است.

دوچرخه سواری یکی از سریع ترین انواع تفریحات و گردشگری در فضای باز است

تخمین زده می گردد افراد زیادی در شهر و کشورهای مختلف به صورت تفریحی دوچرخه سواری نموده و به اقتصاد یاری می نمایند.

دوچرخه سواری بعلاوه به سلامت جامعه و پس میزانای مرتبط، ازدحام کمتر، سلامت محیط زیست و افراد شادتر یاری می نماید.

گردشگری دوچرخه موارد فراوانی از گردشگری را در بر می گیرد؛ به شکلی که به وسیله Path Less Pedaled (یکی از سایت های جهانی دوچرخه سواری) به عنوان هر فعالیت مرتبط با سفر که با هدف لذت صورت می گیرد و دوچرخه سواری را در خود جای داده، تعریف شده است. بیشتر انواع گردشگری با دوچرخه در این دسته بندی های اصلی قرار می گیرد که اغلب با هم همپوشانی دارد و می تواند شامل دوچرخه سواری جاده، شن و کوهستان باشد.

سفر با دوچرخه همانطور که گفته شده به چند شکل تقسیم می گردد؛ برای مثال تورهای دوچرخه سواری چند روزه با سازماندهی مستقل که از جمله آن میتوان به دوچرخه سواری شبانه، راستاهای دوچرخه سواری ماجراجویانه، راستاهای مسافت طولانی مانند راستا Katy اشاره نمود، یکی از موارد سفر با دوچرخه است.

رویدادها از دیگر دسته بندی های گردشگری با دوچرخه محسوب می گردد؛ به عنوان مثال میتوان به سواری های سازمان یافته، تورها و مسابقات مانند مسابقات Cyclocross و تورهایی مانند RAGBRAI اشاره نمود.

سواری مقصد نیز شامل سواری هایی می گردد که حول یک مقصد خاص یا جاذبه های خاص متمرکز است که از جمله آن میتوان دوچرخه سواری کوهستانی صخره ای در یوتا، گشت و گذار در کالیفرنیا یا دوچرخه سواری چاق در مینه سوتا را نام برد.

البته دوچرخه سواری روزانه و شهری اغلب به عنوان تورهای روزانه خودجوش و بازدید از جاذبه های محلی و شهری شناخته می گردد که از انواع آن میتوان به گشتهای قهوه فروشی در شهر سواری آهسته رول و... اشاره نمود.

باید گفت دوچرخه سواری به عنوان شکلی از گردشگری یکی از راه های اصلی است که جوامع می توانند از فرصت های توسعه مالی پایدار به واسطه دوچرخه سواری بهره مند شوند. بسیاری از مطالعات مزایای مالی را برای جوامع، استان ها و راستاهای خاص را میزان گیری نموده اند و تأثیرات قابل توجهی یافته اند.

سفر با دوچرخه به ویژه برای جوامع روستایی مفید است. دوچرخه سواران تور معمولا در پی جاده های روستایی کم ترافیک و خوش منظره ای است که از راستا نامناسب دور است. آنها با پدال حرکت و آهسته تر از خودروها حرکت می نمایند و در نتیجه اقامت طولانی تری در یک منطقه و در نتیجه هزینه های بیشتری برای خدمات پرداخت می نمایند.

داده های یک مطالعه در مونتانا نشان می دهد دوچرخه سواران تور در مقایسه با میانگین گردشگران موتورسوار به علت سرعت پایین تر 40 درصد بیشتر هزینه می نمایند.

مسافران دوچرخه معمولا ژئوتوریست و علاقمند به تجربه ویژگی های متمایز یک مکان از جمله فرهنگ، منظره، تاریخ و رفاه ساکنان آن هستند. آنها ترجیح می دهند برای ارتباط بیشتر و معنادارتر با مردم محلی به صورت محلی نیز هزینه نمایند.

هر مکانی که امکان دوچرخه سواری در تعطیلات را فراهم سازد، مقصد گردشگری دوچرخه محسوب می گردد. با توجه به انواع مختلف دوچرخه سواری و تنوع ترجیحات بازدیدنمایندگان امکانات برای مقصد گردشگری با دوچرخه بی انتها است و می تواند شامل هر شهر کوچک و دورافتاده و یا یک مرکز شهر بزرگ گردد.

کلید جذب بازدیدنمایندگان دوچرخه سوار اطمینان از وجود مکانی لذت بخش برای آنهاست. جاذبه های فرهنگی، تاریخی یا منظره ای که منطقه ای به آن معروف است، می تواند بازدیدنمایندگانی که قصد دارند بازدید از آن را با دوچرخه تجربه نمایند، جذب کند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2084

به "دوچرخه سواری یکی از سریع ترین انواع تفریحات و گردشگری در فضای باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه سواری یکی از سریع ترین انواع تفریحات و گردشگری در فضای باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید