ماجراجویی متفاوت در وارنا ، این بار به پارک آبی اکشن بروید!

به گزارش مجله سفر به کانادا، پارک آبی اکشن، چهارمین پارک آبی برتر اروپا و یکی از سرگرمیاتی است که سفر به بلغارستان باید آن را تجربه کرد. در این پارک آبی می توانید هیجان، ماجراجویی، سرگرمی و شادی و در نهایت سفری خاطره انگیز را تجربه کنید. اگر مسافر وارنا هستید یا سفر به شهر سواحل طلایی جز برنامه های آینده شماست با این مطلب از خبرنگاران همراه باشید تا با این جاذبه گردشگری بی نظیر وارنا بیشتر آشنا شوید.

ماجراجویی متفاوت در وارنا ، این بار به پارک آبی اکشن بروید!

برای خرید مقرون به صرفه ترین تور وارنا خبرنگاران به همراه گشت شهری و ناهار روی تصویر زیر کلیک کنید:

پارک آبی اکشن کجاست؟

تابستان است و مثل همواره بازار مسافرت ها داغ داغ است. فرقی ندارد که چه زمانی از فصل گرم سال را برای سفر انتخاب کنید، همواره یک دغدغه مهم وجود دارد و آن انتخاب مقصد سفر است. اگر قصد سفر با خانواده را داشته باشید، مسلما باید مقصدی را انتخاب کنید که همه اعضای خانواده به آن علاقه داشته باشند. احتمالا یکی از اعضای خانواده شما اهل هیجان و دیگری اهل ورزش باشد و شاید خود شما در پی آرامش باشید و در این صورت پیشنهاد ما شهر وارنا در کشور بلغارستان است.

در این شهر که به شهر سواحل طلایی معروف است می توانید ساعت ها در ساحل آفتاب گرفته و آرامشی عمیق را تجربه کنید یا به پارک آبی اکشن رفته و یک روز هیجان انگیز داشته باشید. پارک آبی اکشن یکی از مهم ترین سرگرمیات در شهر وارنا است که در فهرست برترین مجموعه های سرگرمیی آبی قاره اروپا، رتبه چهارم را از نظر امکانات و کیفیت به خود اختصاص داده است. برای رفتن به این پارک باید به سمت اقامتگاه ساحلی سانی بیچ بروید که یک ساعتی با وارنا فاصله دارد.

چرا باید به این پارک آبی رفت؟

دلایل زیادی وجود دارد که رفتن به پارک آبی اکشن به تمام گردشگران کشور بلغارستان و شهر وارنا توصیه می گردد. برخی از این دلایل عبارتند از:

  1. پارک آبی وارنا رتبه چهارم از نظر کیفیت و امکانات در میان پارک های آبی اروپا را دارد، این رتبه قطعا به علت تجربه متفاوتی است که می توانید در آن داشته باشید.
  2. تنوع سرگرمیات این پارک آبی نسبت به دیگر مجموعه های آبی دنیا بیشتر است.
  3. دسترسی به این پارک با سرویس های عمومی رایگان هم امکان پذیر است.
  4. به نسبت سرگرمیاتی که می توانید در این پارک تجربه کنید، هزینه ورود به آن به صرفه است.

پارک آبی اکشن چه بخش هایی دارد؟

پارک آبی اکشن متنوع ترین سرگرمیات را نسبت به دیگر پارک های آبی در دنیا دارد. این پارک آبی در مجموع 5 بخش دارد که هر بخش از آن سرگرمی های متفاوتی دارد و مناسب گروه های سنی مختلف و سرگرمیات فرق دارد.

1. بخش هیجانی

در این بخش سرگرمی و هیجان را همزمان با هم تجربه خواهید کرد. بخش هیجانی دارای 6 سرسره است که امتحان کردن برخی از آن ها دل و جرات زیادی می خواهد. این 6 سرسره را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

  • سرسره اکستریم: این سرسره مرتفع، با شیبی تند و در نگاه اول وحشتناک است. با ورود به این سرسره با سرعت 70 کیلومتر در ساعت به سمت پایین خواهید آمد. ارتفاع این سرسره حدودا 18 متر است و استفاده از آن محدودیت قد ممنوعیت برای افراد کمتر از 130 سانت دارد. این سرسره در کنار خانه بستنی قرار گرفته است.
  • سرسره تربیولونس: این سرسره یکی از سرسره هایی است که جدیدا در این پارک آبی راه اندازی شده است. این سرسره U شکل هم هیجان زیادی دارد و با سوار شدن به آن در خاتمه به یک سیاه چاله کلاسیک می رسید. این سرسره 15 متر ارتفاع دارد و سرعت آن چیزی حدود 42 کیلومتر در ساعت است. این سرسره هم تنها برای افرادی قابل استفاده است که قد آن ها بیشتر از 130 سانتی متر می باشد.
  • سرسره کامیکازه: دیگر سرسره پارک آبی اکشن، با ارتفاع بالا و شیبی زیاد است که 18 متر ارتفاع و 65 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد. سطح هیجان این سرسره بالاست و محدودیت قد 130 سانتی متر برای این سرسره هم وجود دارد.
  • سرسره سقوط آزاد: اگر در سرسره های قبلی هیجان شما به طور کامل تخلیه نشده باشد، قطعا در سرسره سقوط آزاد اوج هیجان را تجربه خواهید کرد. این سرسره برخلاف سرسره های قبلی تنها شیب تند ندارد بلکه مستقیما به داخل آب سقوط خواهید کرد. سرعت شما در این سرسره هم چیزی حدود 65 کیلومتر است و با ارتفاع 18 متری آن چیزی فراتر از هیجان را تجربه می کنید.
  • سرسره پیچشی: این سرسره برخلاف سرسره های قبلی ارتفاع زیادی ندارد اما مسیر پیچ درپیچ آن بسیار مفرح است. سرعت شما در این سرسره حدود 45 کیلومتر است و محدودیت های سرسره های قبلی در خصوص آن هم وجود دارد.
  • ترن آبی آپ هیل: بعد از تجربه 5 سرسره هیجان انگیزه به متفاوت ترین سرگرمی در پارک آبی اکشن می رسیم. این سرگرمی یک ترن آبی است که بعد از بالا رفتن 99 پله به آن می رسید. ارتفاع ترن از بلندترین سرسره هم بیشتر و چیزی حدود 20 متر است و در مسیری 160 متری شما را با سرعت 65 کیلومتر به استخر پایین سرسره ها می رساند. زمان رسیدن از نقطه آغاز تا نقطه انتها 40 ثانیه است اما هیجان آن را تا ساعت ها احساس خواهید کرد.
  • سرسره هیدروهوت: اشتباه نکنید، ترن انتها کار نیست و هنوز هم تجربه های هیجان انگیز به جامانده است. از متفاوت ترین سرسره های بخش اول پارک آبی اکشن، سرسره هیدروهوت است که یک سرسره سرپوشیده سبزرنگ است. شاید این سرسره با ارتفاع 18 و سرعت 60 کیلومتر تفاوت زیادی با سرسره های دیگر نداشته باشد اما برخلاف دیگر سرسره ها این سرسره نه با میل شخصی بلکه با فشار آب شما را به پایین پرتاه می نماید.
  • سرسره چندتایی: حسن ختام سرسره ها در بخش اول پارک، این سرسره است. کمترین سرعت پایین آمدن از سرسره متعلق به سرسره های 5 تایی است و تفاوت آن امکان پایین آمدن همزمان با دوستان در کنار هم و حتی مسابقه سرعت برای زودتر رسیدن به استخر است. این سرسره بیشتر از تجربه هیجان، لذت و سرگرمی را برای شما به ارمغان می آورد.

2. بخش خانوادگی

بخش بعدی پارک آبی اکشن بخش خانوادگی است. در این بخش می توانید با بچه ها و اعضای خانواده خوب به سرگرمی مشغول شوید. این بخش هم از تعدادی سرسره تشکیل شده که در ادامه معرفی می شوند.

  • سرسره بزرگ: اولین سرسره بخش خانوادگی و دارای تیوب های دونفره برای پایین آمدن است. این سرسره 16 متر ارتفاع دارد و برای سرگرمی والدین با بچه ها انتخاب مناسبی است. البته محدودیت قد بیشتر از 130 در این سرسره هم وجود دارد.
  • سرسره هیدورتیوب: بعد از سرسره بزرگ به سرسره هیدورتیوب می رسیم، این سرسره برای دوستداران هیجان خانوادگی انتخاب مناسبی است. ارتفاع 15 متری و سرعت 35 کیلومتری این سرسره برای هر سن و سالی هیجان انگیز است.
  • سرسره نیاگارا: سرسره نیاگارا همانطور که از نام آن پیداست یک سرسره است که در خاتمه آبشار مانند است. برای سوار شدن در این سرسره یک قایق بادی در اختیار شما قرار می گیرد، چشمان خود را ببندید و تصور کنید در نیاگارا هستید، زمانی که صدای آب به بیشترین حد خود رسید قایق را محکم بگیرید، حال از ارتفاع 15 متری آبشار به پایین پرتاب می شوید.
  • سرسره سیاه چاله: این تجربه متفاوت بخش خانوادگی حتی برای افرادی که به تنهایی به پارک آبی اکشن آمده اند هم مجذوب نماینده است. در این سرسره وارد تونلی سیاه رنگ می شوید و با گذر از پیچ و خم ها و نورهایی که در برخی نقاط از بین منافذ فضا را روشن می نمایند و ناگهان به داخل آب پرتاب می شوید. طول این سرسره 150 متر است و این مسئله، سرسره سیاه چاله را به چالشی فوق العاده تبدیل می نماید.
  • رودخانه دیوانه: در نهایت آخرین سرسره بخش خانوادگی، رودخانه دیوانه است. رودی که در این سرسره جاریست ناگهان آنقدر پرشتاب می گردد که هر لحظه ممکن است کنترل خود را از دست بدهید و حس پرواز به شما دست بدهد.

3. بخش آرامش

اگر بعد از آن همه هیجان اندکی آرامش می خواهید، 4 سرگرمی آرامش بخش در بخش آرامش منتظر شما هستند.

  • استخر موج: این استخر، جایی است که برخی سرسره ها به آن منتهی می شوند. برای کسب آرامش می توانید به خاتمهی استخر بروید، در آنجا دیگر جوش و خروش آب را نخواهید دید و تنها امواجی آرام پوست شما را نوازش می نمایند. در اطراف استخر موج تخت هایی به نام سانبد وجود دارند که برای چند دقیقه دراز کشیدن در برابر آفتاب انتخاب خوبی هستند.
  • استخر بزرگسالان: این یک استخر عادی برای شنا کردن است که در کنار آن جکوزی و ماساژ آبی هم وجود دارد. برای اندکی ورزش حین سرگرمی، شنا در این استخر خالی از لطف نیست.
  • رودخانه آرام: شاید رودخانه آرام هیجان سرسره های پارک آبی اکشن را نداشته باشد اما به جرات می توان گفت یکی از محبوب ترین بخش های این پارک را به خود اختصاص داده است. کافی است وارد این رودخانه شده، یکی از تیوب ها را بردارید و به وسط آب بروید. هیچ کاری نکنید، امواج و جریان آب 20 دقیقه بعد و پس از یک دور کامل در رودخانه شما را به جای اول خود باز می گردانند.
  • استخر موزیکال: موسیقی دوست دارید؟ به استخر موزیکال بروید و حین گوش دادن به موسیقی وارد تیم های واترپلو شده یا ژیمناستیک آبی را تجربه کنید.

4. بخش بچه ها

عجیب نیست که در چنین مجموعه ای بخشی را به سرگرمی و سرگرمی بچه ها اختصاص داده باشند. بخش بچه ها دارای 3 بخش مجذوب نماینده است که خانواده ها در کنار بچه ها خود امکان استفاده از آن ها را دارند. جزیره ماجراجویی با سرسره ها و پل های طنابی، استخر بچه ها و قلعه آبی بخش های این قسمت از پارک آبی اکشن هستند. هرچند این بخش ها مخصوص بچه ها هستند اما والدین هم می توانند در کنار بچه ها خود از آن ها استفاده نمایند.

5. باغ وحش

آخرین بخش سرگرمیی پارک آبی اکشن، باغ وحش آن است. در این باغ وحش حیواناتی مانند طاووس، اردک، غاز، شترمرغ، قوی مشکی، اسبچه و… وجود دارند که سرگرمیی مجذوب نماینده برای بچه ها و تجربه ای جالب برای والدین هستند.

6. رستوران ها و کافه ها، استراحتگاه های حین سرگرمی

اگر صبح زود به پارک آبی اکشن آمده و سرسره های بخش اول پارک را چندین بار امتحان نموده باشید، به ظهر و وقت غذا می رسید. رستوران ها و کافه های پارک آماده خدمت رسانی به شما هستند تا بدن خود را برای بخش دوم سرگرمیات آماده کنید.

  • اتاق تعویض لباس

بعد یا قبل از ورود به مجموعه سرسره ها باید لباس خود را تعویض کنید. برای اینکار اتاق های مخصوصی در مجموعه در نظر گرفته شده که در کنار آن ها فضایی برای دوش بعد از سرگرمی هم وجود دارد.

  • گاوصندوق

بعد از تعویض لباس ها، قطعا باید کیف و وسایل خود را جایی بگذارید. این مجموعه گاوصندوق هایی دارد که هزینه آن را پرداخت نموده و یکی از قسمت های آن را اجاره می کنید. البته اگر وسیله چندان ارزشمندی ندارید کمدهای کم هزینه هم برای قرار دادن وسایل، قابل استفاده هستند

  • رستوران آلاکارت

در این رستوران می توانید انواع غذاهای دریایی، مدیترانه ای، پاستا و… را در کنار دسرهای بی نظیر امتحان کنید. نگران نباشید، اگر گیاهخوار هستید این رستوران برای شما هم منوی ویژه ای دارد.

  • فست فود مجموعه

اگر به فست فودها علاقه دارید حتما یکی از غذاهای خوشمزه فست فود پارک آبی اکشن را امتحان کنید. انواع برگرهای حیوانی و گیاهی در این فست فود در کنار نوشیدنی های خوش طعم و سیب زمینی سرخ نموده های لذیذ انرژی از دست رفته در سرسره ها را به شما برمی گردانند.

  • کافی کارلزبرگ

اگر اهل قهوه خوردن هستید و احتیاج به کافئین برای افزایش انرژی دارید این کافه قهوه های بسیار خوش طعمی دارد.

  • کیوسک کوکاکولا

در نهایت می توانید انواع نوشیدنی ها، آبمیوه و بستنی و کوکاکولای اصل را در کیوسک کوکاکولا امتحان کنید. قطع طعم آن با تمام نوشابه هایی که تا الان خوردید متفاوت خواهد بود.خدمات مختلف پارک آبی اکشن؛ برترین امکانات برای رفاه مراجعین بی علت نیست که پارک آبی اکشن به عنوان چهارمین پارک آبی برتر دنیا شناخته می گردد. خدماتی که در این پارک به شما ارائه می گردد بی نظیر هستند.

  • خانه بستنی

بستنی خوردن در هر شرایطی لذت بخش است و در خانه بستنی پارک آبی لذت آن چند برابر می گردد. سلیقه شما چیست؟ شکلاتی، میوه ای، شیری یا حتی کیک بستنی؟ همه این بستنی های خوشمزه در کنار نوشیدنی های مختلف در خانه بستنی پارک آبی موجود هستند.

  • پارکینگ

پارکینگ اختصاصی و امن یکی دیگر از قسمت های این پارک است و مناسب مردم محلی و افرادی است با ماشین شخصی به این مجموعه می آیند.

  • فروشگاه

اگر مایوی خود را فراموش نموده اید اصلا نگران نباشید، این مجموعه دارای فروشگاهی است که امکان خرید تمام لوازم شنا از آن وجود دارد. حتی می توانید یک سوغاتی کوچک هم از فروشگاه های آن به یادگار تهیه کنید.

  • عکاسی

برای ثبت خاطره روزی که در این پارک تجربه کردید به عکاسی پارک بروید و یک عکس یادگیری بگیرید. حتی اگر دوربین دارید و باتری آن تمام شده، در عکاسی پارک آبی اکشن می توانید لوازم جانبی آن را بخرید.

  • مرکز یاری های اولیه

از دیگر خدمات پارک آبی اکشن می توان به مرکز یاری های اولیه آن اشاره نمود. در این مرکز می توانید هر زمان احتیاج به یاری داشتید به پزشکان مراجعه کنید. در صورت احتیاج به درمان جدی تر فورا و از طریق آمبولانس حاضر در پارک به نزدیک ترین بیمارستان منتقل می شوید.

  • سالن جشن تولد

یکی از خدمات ویژه پارک آبی اکشن، سالن جشن تولد است. یک تولد آبی در این سالن برگزار کنید و سپس با دوستان خود به استخر بروید. قطعا این تجربه متفاوت ترین تولد عمر شما خواهد بود.

قوانین بازدید از پارک اکشن

پارک آبی اکشن هم مانند دیگر پارک ها قوانینی دارد که رعایت آن برای همه مراجعین الزامی است.

  • ساعت و روزهای کاری

این پارک از ماه می تا سپتامبر که معادل اردیبهشت تا شهریور ماست، پذیرای مسافران و گردشگران بلغارستان است. ساعت کاری مجموعه هم بسته به ماه، از 10 صبح تا 16:30 در روزهای کوتاه و از 10 تا 18:30 در روزهای بلند سال است.

  • هزینه ورود

هزینه استفاده از خدمات مجموعه سالانه تغییر می نماید. آخرین هزینه ها برای ورود به این پارک چیزی حدود 1 میلیون برای بزرگسالان و 300-600 هزار تومان برای هر نفر کودک و میانسال بوده است.

نتیجه گیری

پارک آبی اکشن یکی از جاذبه های سرگرمیی مهم در وارناست و هرچند هیچ شرح و تعریفی مقدار هیجانی که می توانید در این پارک تجربه کنید را معین نمی نماید، کوشش کردیم که بخش های مختلف آن را به طور کامل معرفی کنیم. این مطلب، از مجموعه مطالب معرفی جاذبه های سرگرمیی مهم دنیا در مجله خبرنگاران بود، اگر به این موضوعات علاقه دارید مطالب بعدی ما را هم دنبال کنید.

1. پارک آبی اکشن کجاست؟

پارک آبی اکشن در 100 کیلومتری وارنا و واقع در سانی بیچ است.

2. چه بخش هایی در پارک اکشن وجود دارد؟

بخش هیجان، خانوادگی، آرامش، بچه ها و باغ وحش 5 بخش مجذوب نماینده این پارک آبی هستند.

3. یک روز سرگرمی در پارک آبی اکشن چقدر هزینه دارد؟

هزینه ها کاملا متغیر است و قبل از مراجعه به این پارک باید از آخرین نرخ بلیط و هزینه ها آگاه شد اما در چیزی حدود 1 الی 2 میلیون تومان را باید برای سرگرمی در این پارک، در نظر گرفت.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2349

به "ماجراجویی متفاوت در وارنا ، این بار به پارک آبی اکشن بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی متفاوت در وارنا ، این بار به پارک آبی اکشن بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید