در حال آماده سازی یک تیربار ضد کروز برای نصب روی شناور ها هستیم

به گزارش مجله سفر به کانادا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح، گفت: تیرباری در حال آماده سازی است که می تواند روی شناور ها قرار بگیرد و بعنوان سلاح ضد کروز استفاده شود.

در حال آماده سازی یک تیربار ضد کروز برای نصب روی شناور ها هستیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح شامگاه سه شنبه با حضور در برنامه تیتر امشب در تشریح برنامه های وزارت دفاع برای روز صنعت دفاعی، گفت: رسیدن به توان ساخت هواپیما به معنای داشتن بلوغ صنعتی است و بحمدالله در سالیان گذشته در صنعت دفاعی روی این موضوع کار های زیادی اجرا شده که دو دستاورد قابل توجه یعنی هواپیمای جنگنده و آموزشی کوثر و دیگری جت آموزشی یاسین داشتیم. چندی پیش سه فروند از جنگنده کوثر تحویل نیروی هوایی ارتش داده شد که امیدواریم سه فروند دیگر را هم تحویل دهیم.

وی افزود: جت آموزشی یاسین نیز در حال طی جهت خود است؛ قبل از جت یاسین یک هواپیمای دیگر را تحت عنوان A-90 بومی سازی کرده بودیم و در واقع جت یاسین برای مرحله آخر آموزش ما بود که تکمیل شد.

امیر حاتمی در خصوص دستاورد های وزارت دفاع در حوزه رزم زمینی نیز اظهار داشت: حوزه رزم زمینی شامل تسلیحات و تجهیزات بسیار متنوعی است که اتفاقا همین دیروز که نمایندگان مجلس در حال بازدید از دستاورد های وزارت دفاع بودند، رئیس سازمان صنایع دفاع گفت ما 1700 محصول در حوزه رزم زمینی در همه رسته ها داریم. در این حوزه نزدیک 100 درصد نیازهایمان را تامین می کنیم.

وزیر دفاع گفت: در حوزه ضد زره ها طی سال های گذشته دستاورد های بسیار خوبی مانند دهلاویه داشتیم؛ تانک کرار دستاورد بسیار مهمی بود که اخیرا خط ارتقاء تانک های موجود با فناوری های کرار افتتاح شد. تیرباری هم در حال آماده سازی است که می تواند روی شناور ها قرار بگیرد و بعنوان سلاح ضد کروز استفاده شود.

وی تاکید کرد: امروز کمتر محصولی در رژه های ما خارجی است؛ مگر آن چیز هایی که از قبل داشتیم که حتی همان ها هم توسط خودمان ارتقاء یافته است.

امیر حاتمی با تاکید بر اینکه صنعت دفاعی به یک بلوغ واقعی رسیده است، گفت: محصولی که ساخته می شود وقتی یگان بهره بردار درخواست تغییر بر روی آن می دهد، این تغییر سریع اتفاق می افتد چراکه این فناوری در دست ماست و کاملا بر آن چیزی که انجام می شود مسلط هستیم.

وزیر دفاع در خصوص ارتقاء توان موشکی با تاکید بر اینکه مجموعه موشکی مولفه ای بسیار مهم در دفاع راهبردی ما برای جلوگیری از جنگ و بازدارندگی فعال است، شرح داد: این قدرت متعلق به مردم ایران است و تا زمانی که نیاز به دفاع داریم باید این قدرت به روز بشود و این حساسیتی هم که دشمن نسبت به قدرت موشکی دارد به این دلیل است تا این قدرت را از دست ما خارج کند تا توان پاسخگویی به او را نداشته باشیم. به دقت دشمن را رصد می کنیم که او چگونه می خواهد قدرت موشکی ما را کم اثر یا بی اثر کند؛ هر کاری را که انجام دهند، حتما کاری می کنیم که اثری نداشته باشد.

وی گفت: با قاطعیت می گوییم که موشک های ما از سامانه های پدافندی دشمن عبور می کند.

امیر حاتمی در خصوص تلاش آمریکایی ها برای تداوم تحریم تسلیحاتی ایران، اظهار داشت: آمریکایی ها از حدود یک سال پیش با دریوزگی راه افتادند و جا های مختلفی رفتند و صحبت کردند تا با فشار حداکثری به نتیجه برسند، تحریم تسلیحاتی مرحله پایانی برای آن ها بود تا بتوانند با کار تبلیغاتی بگویند توانستیم تحریم تسلیحاتی را تمدید کنیم که البته افتضاحی برای آن ها رقم خورد.

وزیر دفاع ادامه داد: آن ها حرف هایی را علیه قدرت دفاعی ما زده بودند که این ها فتوشاپ است، اما جهان چهره دیگری از قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران طی مدت های گذشته دید و این سوال ایجاد شد که این قدرت دفاعی چگونه در شرایط تحریم به وجود آمد؟ ما به کشور هایی که نیازمند هستند گفته ایم که توانایی تامین سلاح و تجهیزات آن ها را با کیفیت و قیمت مناسب داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1204

به "در حال آماده سازی یک تیربار ضد کروز برای نصب روی شناور ها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حال آماده سازی یک تیربار ضد کروز برای نصب روی شناور ها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید