درخت قطع می نمایند و از جیب دولت خسارتش را می دهند ، باید قوانین بازدارنده نو وضع کنیم

به گزارش مجله سفر به کانادا، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره قطع درختان در نهادهای دولتی به وسیله بعضی افراد گفت: جریمه برای نهادهای دولتی خیلی موثر نیست؛ اگر قرار باشد که جریمه از جیب شخص پرداخت گردد، یک مساله دیگر است، اما معمولا این افراد جریمه را از منابع دولتی پرداخت می نمایند.

درخت قطع می نمایند و از جیب دولت خسارتش را می دهند ، باید قوانین بازدارنده نو وضع کنیم

به گزارش خبرنگاران، پرویز سروری درباره ماجرای قطع درختان به وسیله نهادهای دولتی و بعلاوه بعضی شهروندان بابت ساخت و ساز شرح داد: قانون محکمی درباره قطع درختان وجود دارد، اما اتفاقات اخیر نشان می دهد که این قانون بازدارنده نیست و شورای اسلامی شهر تهران باید آنالیز جدی تری روی این موضوع داشته باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران معتقد است که در این رابطه باید سیاست دو وجهی جلو برده گردد، یعنی روش های سلبی و تشویقی بکار بگیریم.

او با بیان اینکه تصور دارم که کار در این راستا بسیار ظریف است، اضافه نمود: باید در مورد چرایی قطع درخت و چگونگی پرداخت جریمه آن، آسیب شناسی انجام گردد تا ببینیم که چه اقدام و راهکاری می تواند برای قطع درخت بازدارندگی ایجاد کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره راهکارهای جلوگیری از قطع درختان به وسیله نهادهای دولتی گفت: جریمه برای نهادهای دولتی خیلی موثر نیست؛ اگر قرار باشد که جریمه از جیب شخص پرداخت گردد، یک مساله دیگر است، اما معمولا این افراد جریمه را از منابع دولتی پرداخت می نمایند که شورای اسلامی شهر تهران به این موضوع معترض است.

سروری با تأکید بر اینکه باید در موضوع قطع درختان به وسیله دستگاه های دولتی اقدام ویژه تری صورت گیرد، اضافه نمود: باید نسبت به بازدارندگی در یک دستگاه دولتی به وسیله دولت اقدام کرد و بعلاوه باید به یک مصوبه ای در این باره برسیم تا از رخداد چنین موضوعاتی جلوگیری شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2175

به "درخت قطع می نمایند و از جیب دولت خسارتش را می دهند ، باید قوانین بازدارنده نو وضع کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخت قطع می نمایند و از جیب دولت خسارتش را می دهند ، باید قوانین بازدارنده نو وضع کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید