تاثیر سفر شهردار تهران به آلمان بر گسترش روابط نمایشگاهی

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران آنلاین:مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، حضور شهردار تهران در اتریش و آلمان را در گسترش دیپلماسی شهری موثر خواند و گفت: زیرساخت های مالی ایران به خصوص شهر تهران می تواند در حوزه مبادلات مالی نظر شهرداران کلانشهرهای بزرگ جهان را جلب کند.

تاثیر سفر شهردار تهران به آلمان بر گسترش روابط نمایشگاهی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

محمدرئوف قادری در گفت وگو با شهرنوشت، با اشاره به سفر شهردار تهران به اتریش و آلمان و تاثیر آن بر گسترده شدن روابط میان کشورها در حوزه برگزاری نمایشگاه ها اظهار کرد: آلمان مهد برگزاری نمایشگاه ها و به اعتقاد بسیاری، مادر نمایشگاه های جهان است. حضور و فعالیت آلمانی ها در برگزاری و ایجاد نمایشگاه های مختلف در سراسر جهان می تواند آیتم بسیار مهمی در حوزه اقتصاد، انتقال تکنولوژی ها و صادرات و واردات کالاها باشد.

او با بیان این که حضور آقای حناچی در این کشورها با توجه به نقش تهران از دید کشورهای اروپایی می تواند بسیار حائز اهمیت داشته باشد، گفت: تهران نه فقط پایتخت سیاسی بلکه یکی از پایتخت های بزرگ مالی در آسیا و حتی جهان است. همین فعالیت های مالی، سبب افزایش اهمیت شهرها می گردد.

به گفته مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، زیرساخت های مالی ایران به خصوص شهر تهران می تواند در حوزه مبادلات مالی نظر شهرداران کلانشهرهای بزرگ جهان را جلب کند.

قادری اظهار کرد: گوشه ای از نگاه شهردار تهران در مذاکرات و دیدارهایی که با بخش های مختلف داشت، به حوزه مالی و بحث مبادلات حوزه مدیریت شهری با این کشورها بوده است. طبیعتا در این حوزه باید به اقتصاد شهری توجه ویژه گردد و برگزاری نمایشگاه صرفا یک مدیریت حوزه مالی در اقتصاد شهری است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، با بیان این که برگزاری نمایشگاه می تواند در بحث مبادلات نمایشگاهی، گفت وگوهای مالی و تبادلات تجاری و تکنولوزی موثر باشد، گفت: در عین حال می تواند منبع درآمد پایدار بسیار مهمی در اقتصاد شهری باشد. عموما شهرداری های کلانشهرها به درآمد پایدار احتیاج دارند که یکی از این منابع درآمدی می تواند نمایشگاه ها باشد.

او اظهار امیدواری کرد که سفر پیروز حناچی سبب گردد تا نگاه کشورهای اروپایی به خصوص در صنعت نمایشگاهی به ایران جدی تر گردد.

قادری این را هم افزود که هم اکنون جی ام پی آلمان مشاور عالی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب است و بیشتر نمایشگاه های بزرگ جهان را این شرکت ساخته است. حدود یک سال پیش چهار نمایشگاه صرفا تخصصی با مدیریت شرکت های آلمانی در شهرآفتاب برگزار گردید. نمایشگاه اشتوتگارت حدود 350 و نمایشگاه دوسلفدورف توانست نزدیک به 150 شرکت را به ایران بیاورد.

او ادامه داد: متاسفانه تحریم ها اثرات منفی بر رشد برگزاری نمایشگاه ها گذاشته؛ اما نگاه آلمانی ها به ایران و به خصوص به نمایشگاه شهر آفتاب مثبت است. به طوری که شرکت های آلمانی اگر بخواهند در ایران نمایشگاه برگزار نمایند، ترجیحشان میزبانی نمایشگاه شهر آفتاب است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، گفت وگوهای شهردار تهران در آلمان را کاربردی توصیف کرد و گفت: این گفت وگوها می تواند در حوزه تبادلات اطلاعات شهری و انتقال تکنولوژی ها و مدیریت نوین اداره شهرها به تهران یاری کند و از سوی دیگر ما هم می توانیم تجربه خودمان را در اختیار دیگر کشورها قرار دهیم.

به گفته قادری، حضور شهردار تهران در کشورهای دیگر و گسترش دیپلماسی شهری، می تواند حضور مدیران کلانشهرهای جهان را در تهران تقویت کند و در حوزه جلب سرمایه گذاری ها و تبادل تجربه اطلاعات شهری و ایجاد اقتصاد پایدار شهری بسیار اثر بگذارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 388

به "تاثیر سفر شهردار تهران به آلمان بر گسترش روابط نمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر سفر شهردار تهران به آلمان بر گسترش روابط نمایشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید