تورهای چین: خواص چوب دارچین

به گزارش مجله سفر به کانادا، دارچین یکی از مواد غذایی و چاشنی های قدیمی و معروف است که به علت طعم و عطر مطبوعش، در غذاهای ما ایرانی ها نیز بسیار استفاده می گردد اما این ماده غذایی علاوه بر طعم و عطر، خواص زیاد دیگری هم دارد و به همین علت برای درمان بسیاری از مسائل و اختلالات جسمی به کار برده می گردد.

تورهای چین: خواص چوب دارچین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

موارد مصرف چوب دارچین

چوب دارچین بسیار معطر است . دارچین ، از قسمت درونی تنه درختی همواره سبز شبیه برگ بو به دست می آید . معمولا پوست تنه درخت را کنده و آن را زیر نور خورشید قرار می دهند تا خشک گردد . پس از آن تکه چوب های حلقه ای مانندی به دست می آیند که به شاخه یا چوب دارچین معروف هستند .

درختان دارچین در نواحی استوایی رشد می نمایند و بزرگترین صادرنماینده چوب دارچین ، کشورهای اندونزی ، سریلانکا و ویتنام هستند .1

موارد مصرف چوب دارچین عبارتند از

برای تهیه چای دارچین ، یک تکه از چوب دارچین را داخل آب جوش قرار دهید .

چوب دارچین را به بلغور جوی صبحانه تان در حین درست کردن اضافه کنید .

از چوب دارچین برای هم زدن نوشیدنی های گرم ، مانند شیرکاکائوی داغ ، چای ، سرکه و قهوه بهره ببرید.

چوب دارچین را قبل از دم کشیدن قهوه ، روی آن قرار دهید .

چوب دارچین را در هنگام پختن گوشت ، داخل قابلمه قرار دهید .

چوب دارچین را به سس گلابی یا سیب اضافه کنید .

چوب دارچین را داخل شیار گوشت قرار داده و سپس آن را بریان کنید .

چوب دارچین را داخل شومینه قرار دهید تا بوی دود آن مطبوع گردد .

چوب دارچین را به غلات ، برنج و خورش ها در حین پخت اضافه کنید .

نکته : چوب دارچین را در ظرفی شیشه ای یا قوطی دربسته و بدون منفذ در مکانی تاریک و با رطوبت کم نگهداری کنید .1

خواص درمانی چوب دارچین در طب سنتی کدامند ؟

دارچین، فیبر، منگنز، کلسیم، و آهن دارد و خواص فراوانی برای درمان بسیاری از مسائل پوستی و بیماری ها دارد که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم:

یکی از خواص این داروی گیاهی، این است که درمانی برای مسائل پوستی است و جوش و لکه های صورت و بدن را از بین می برد سلول های مرده پوست را حذف می نماید و نرمی را به پوست برمی گرداند.

دارچین به علت ضد قارچ و ضد باکتری بودنش باعث می گردد که رنگ پوست را بهبود بخشد و اگزما را از بین می برد.

دارچین بعلاوه باعث می گردد جریان خون بهبود یابد و اکسیژن و خون را به سطح بیرونی پوست می آورد و این باعث می گردد چهره پرتر گردد.

از دیگر خواص دارچین برای پوست این است که از عفونت های پوستی جلوگیری می نماید و زخم و بریدگی در پوست را درمان می نماید.

دارچین به کاهش مقاومت به انسولین یاری می نماید و باعث می گردد توانایی انسولین را برای سوخت وساز قند خون سه برابر کند. این ادویه باعث می گردد کشنگی و ولع خوردن شیرینی جات کم گردد و درنتیجه، وزن را کاهش دهد.

دارچین بعلاوه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که همین باعث می گردد که پوست خشن و خشک را نرم کند و خشکی و ترک پاشنه پا را درمان کند.

از دیگر فواید باارزش دارچین، فوایدی است که برای مو ایجاد می نماید. از زمان های قدیم برای تقویت و زیباتر کردن موها از دارچین استفاده می کردند.

دارچین، جریان گردش خون را در بدن، بهبود می بخشد و باعث می گردد ریشه مو و پوست سر، مواد مغذی و اکسیژن لازم را که منجر به داشتن موی سالم می گردد، دریافت کند.

از خواصی که دارچین برای مو دارد این است که باعث می گردد رشد مو را تحریک کند، پوست سر را پاک کند و رنگ مو روشن می نماید.

از دیگر خواص دارچین، کاهش کلسترول در بدن است. دوز دارچین روزانه به میزان 120 میلی گرم تا 6 گرم باعث می گردد سطح کلی کلسترول وتری گلیسیرید کاهش یابد و بعلاوه کلسترول خوب در بدن را زیاد می نماید.

زمانی که مطمئن شدید بدنتان کلسترول بد زیادی ندارد و بدن به مقدار کافی کلسترول خوب دارد، این نشان از سلامت قلب در بدن است و باعث می گردد اختلالات از قلب دور بماند.

خواص دیگری که دارچین دارد این است که مسکنی برای دردهاست. چون دارچین روی پروستاگلاندین که در انقباض و شل شدن بافت های عضلانی نقش دارد، تأثیر می گذارد.

دارچین یک گیاه دارویی گرم نماینده است و برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است. می توان دارچین را به چای زنجبیل اضافه کنید و به عنوان داروی مفیدی در درمان سرماخوردگی از آن بهره ببرید.

دارچین باعث می گردد التهاب های مفصلی کاهش یابد. برای این کار بهتر است یک فنجان آب داغ و یک قاشق چای خوری، پودر دارچین را با عسل مخلوط کنید و روزی دو بار میل کنید.

از دیگر خواص دارچین این است که به هضم غذا یاری می نماید. دارچین تأثیر مثبتی بر هضم غذا می گذارد. دارچین باعث می گردد چربی ها از بین برود و هضم غذا بهتر گردد.

ترکیب عسل و دارچین در درمان زخم معده و از بین بردن گاز معده یاری فراوانی می نماید.

استفاده از دارچین باعث می گردد، حملات قلبی کاهش یابد. می توانید با مخلوط کردن پودر دارچین و عسل یک ترکیبی سفتی تهیه کنید و از آن به جای مربایی که می خوردید به صورت روزانه بهره ببرید، این کار باعث می گردد حملات قلبی کاهش یابد.

از دیگر خواص دارچین این است که باعث کاهش وزن می گردد. دارچین به کاهش مقاومت به انسولین یاری می نماید و باعث می گردد توانایی انسولین را برای سوخت وساز قند خون سه برابر کند. این ادویه باعث می گردد کشنگی و ولع خوردن شیرینی جات کم گردد و درنتیجه، وزن را کاهش دهد.

مصرف چای دارچین باعث می گردد زنانی که در دوران قاعدگی، خونریزی های شدیدی دارند، کم گردد.

دارچین، خواص ضد سرطان دارد. عسل، پودر دارچین و آب را مخلوط کنید و این معجون را در مدت سه ماه روزی دو بار بهره ببرید. این کار برای درمان سرطان معده و استخوان یاری فراوانی می نماید.

از خواص دیگر دارچین، درمان دیابت است. اگر در مدت دو ماه، به میزان یک چهارم چای خوری دارچین مصرف کنید، باعث می گردد سطح قند خون تا 30 درصد کم گردد و فرد مبتلا به دیابت نگردد.

دارچین باعث می گردد طول عمر افراد زیاد گردد. چهار قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری پودر دارچین و سه فنجان آب را باهم ترکیب کنید و صبر کنید کمی بماند تا خوب مواد باهم ترکیب شوند. نوشیدن این ترکیب سه تا چهار بار در روز، باعث افزایش طول عمر می گردد.

دارچین بعلاوه می تواند ناباروری را درمان کند. دارچین یک ماده غذایی به نام سینامالدهید دارد که باعث می گردد سطح پروژسترون را زیاد کند و سطح هورمون تستوسترون را در زنان کم کند. تعادل هورمونی، باعث می گردد ناباروری در زنان کم گردد.

دارچین از بیماری های عصبی مانند آلزایمر، بیماری پارکینسون، و اسکلروز جلوگیری می نماید.

از دیگر خواص دارچین این است که باعث تقویت عملکرد مغزها می گردد. افراد می توانند برای تقویت توانایی های شناختی و حافظه مغز این گیاه دارویی به طور دائم بو نمایند.

دارچین خواص فراوان دیگری دارد ازجمله: باعث خوشبو شدن نفس می گردد، بعلاوه با باکتری ها و ویروس ها مبارزه می نماید، و باعث سلامت روده بزرگ می گردد، از سوءهاضمه جلوگیری می نماید، از بیماری هایی مانند بیماری کرون، بیماری پارکینسون، آلزایمر، پوکی استخوان، چاقی جلوگیری می نماید، بعلاوه برای درمان بی خوابی مفید است، سطح انسولین را به حالت عادی درمی آورد، اثرات ضد میکروبی به همراه دارد.

دارچین باعث می گردد که بیش فعالی درمان گردد و بعلاوه سوخت وساز درون روده ها را بهبود می بخشد، و باحالت تهوع مبارزه می نماید.2

در علاج لرزه روغن دارچین علاج عجیبی دارد .

برای سرماخوردگی خوب است .

بینی را می پالاید و رطوبتش را از بین می برد .

داروی سرفه است .

ورم ها را از بین می برد .

راه بند های کبد را باز نموده و آن را توان می بخشد .

رطوبت معده را برچیده و آن را قوی می نماید .

برای تب و لرزه مفید است .1

پینوشتها

1.www.rastineh.com

2.www.article.tebyan.net

منبع: راسخون
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1893

به "تورهای چین: خواص چوب دارچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: خواص چوب دارچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید