خبرنگاران کتاب نامه های دانش آموزان قشم به بچه ها دنیا منتشر می گردد

به گزارش مجله سفر به کانادا، قشم- خبرنگاران- مدیر ژئوپارک دنیای قشم گفت: کتاب نامه های دانش آموزان ژئوپارک دنیای قشم در کتابی به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر و به کشورهای دنیا ارسال می گردد.

خبرنگاران کتاب نامه های دانش آموزان قشم به بچه ها دنیا منتشر می گردد

علیرضا امری کاظمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: این نامه ها، منتخب پیغام هایی است که دانش آموزان قشمی برای شرکت در مسابقه نامه دانش آموزان ژئوپارک دنیای قشم به دانش آموزان ژئوپارک های دیگر دنیا نوشتند.

وی ادامه داد: از 20 نویسنده برتر این مسابقه طی یک مراسم تقدیر و از سوی سازمان منطقه آزاد قشم جوایزی به آن ها اهدا می گردد.

وی توضیح داد: در مجموع 107 دست نوشته از دانش آموزان جزیره قشم برای مدیریت ژئوپارک دنیای قشم ارسال شد که پس از آنالیز اولیه، 26 نامه به مرحله بعد راه پیدا کردند.

مدیر ژئوپارک قشم ادامه داد: همچنین، 30 نامه دیگر از دانش آموزان مقطع ابتدایی به دلیل آشنایی اولیه با ژئوپارک و معرفی دستِ کم یک ژئوسایت، مورد تایید اولیه کارشناسان نهاده شد.

وی اظهار کرد: این مسابقه در راستای اهداف ژئوپارک های دنیای یونسکو و تمرکز بر توانمندی بچه ها و نوجوانان قشمی طراحی شد تا با نگارش نامه به بچه ها ژئوپارک های دیگر دنیا ظرفیت های جزیره قشم معرفی گردد.

امری کاظمی اضافه کرد: معرفی جاذبه ها، ویژگی ها و ژئوسایت های جزیره قشم به دنیایان، حفاظت و پاسداشت میراث فرهنگی، طبیعی، زمین شناختی و ناملموس جزیره قشم از اهداف این طرح است.

وی گفت: این طرح با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم، آموزش و پرورش شهرستان قشم، آموزش و پرورش بخش های شهاب و حرا اجرا شد.

ژئوپارک یا پارک زمین شناسی، منطقه ای است شامل مجموعه ای از پدیده های زمین شناختی، آثار تاریخی، بوم شناسی، باستان شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی که با مدیریتی دقیق و دایمی حفظ و نگهداری گردد.ژئوپارک باید قلمروی تعیین داشته باشدو در توسعه مالی جوامع پیرامون خود نقش مؤثری ایفا کند.

قلمرو ژئوپارک قشم 2 هزار و 60 کیلومتر مربع شامل جزیره های قشم و هنگام و 500 متر مرز حاشیه دریایی این جزایر و خلیج دیرستان است.

این ژئوپارک دارای 27 سایت متنوع و اصلی همچون تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، دره تندیس ها، دره شور و غار نمکدان است و مجاورت آن با جنگل های حرا واقع در شمال جزیره قشم که دارای پنج عنوان تالاب بین المللی، ذخیرگاه زیست کره، منطقه حفاظت شده، منطقه ویژه دریایی و منطقه ویژه پرندگان است، به ارزش ها و جذابیت های طبیعی ژئوپارک قشم اضافه نموده است.

ژئوپارک قشم تنوع عظیمی از چشم اندازهای زمین شناسی در کنار تنوع سایت های مختلف را ارائه می نماید و علاوه بر این، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1295

به "خبرنگاران کتاب نامه های دانش آموزان قشم به بچه ها دنیا منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتاب نامه های دانش آموزان قشم به بچه ها دنیا منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید