خبرنگاران ملت یمن اراده جدی برای دستیابی به صلح عادلانه دارد

به گزارش مجله سفر به کانادا، تهران - خبرنگاران - سفیر ایران در یمن نوشت: ملت یمن برخلاف متجاوزان، اراده ای جدی برای دستیابی به صلحی عادلانه، توقف کامل جنگ و خاتمه دادن به محاصره دارد.

خبرنگاران ملت یمن اراده جدی برای دستیابی به صلح عادلانه دارد

به گزارش خبرنگاران، حسن ایرلو سفیر ایران در یمن آدینه شب در توئیتی نوشت: ملت یمن اراده ای جدی برای دستیابی به صلحی عادلانه ، توقف کامل جنگ و خاتمه دادن به محاصره دارد، اما در مقابل، کشورهای متجاوز ثابت نموده اند که صرفاً به دنبال توافقی هستند که رضایت آل سعود را در پی داشته باشد و هیچ گونه اهمیتی به شرایط فاجعه بار انسانی در یمن نمی دهند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که براثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1592

به "خبرنگاران ملت یمن اراده جدی برای دستیابی به صلح عادلانه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ملت یمن اراده جدی برای دستیابی به صلح عادلانه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید