خبرنگاران مجموعه شعر کردی کلهری اثر شاعر کرمانشاهی منتشر شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، کرمانشاه- خبرنگاران- انتشارات سرانه مجموعه شعر کردی کلهری با نام سروه اثر ایران علیکرمی شاعر کرمانشاهی را منتشر کرد.

خبرنگاران مجموعه شعر کردی کلهری اثر شاعر کرمانشاهی منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، کرمانشاه با توجه به داشتن غنای زبانی و برخورداری از گویش ها و لهجه های گوناگون که در کمتر جایی یافت می گردد، همیشه مهد پرورش شاعرانی بوده است که قادر بوده اند با گویش های متنوع با سبک های عروضی مختلف در خصوص مسایل مختلف اجتماعی و سیاسی و فلسفی و و سایر جوانب، به سرایش شعر بپردازند.

شاعران کرمانشاه از این موهبت نیز برخوردارند که می توانند هم به زبان محلی و هم به زبان معیار فارسی شعر بسرایند؛ یکی از این شاعران خانم ایران علیکرمی است که از این توانمندی ها بهره لازم را برده و اشعاری سروده است که همیشه مورد توجه عوام و خواص در کرمانشا قرار گرفته است.

کتاب شعر سروه شمارگان هزار نسخه و بهای 40 هزار تومان نوبت اول در پاییز 1399 چاپ شده است.

این کتاب دارای چهار بخش است، بخش اول شامل 36 غزل، بخش دوم 6 غزل با ملمع، بخش سوم 57 چهار پاره و بخش چهارم پنج شعر آزاد است. این اشعار به زبان کُردی و گویش کلهری و رسم الخط کُردی سورانی نوشته شده است. علاوه بر این، خود ایشان مقدمه ای یک صفحه ای در ابتدای کتاب آورده است.

ایران علیکرمی زاده 1339 گیلانغرب است. وی دانش آموخته رشته ادبیات فارسی در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه قزوین می باشد ؛ علیکرمی پس از 30 سال تدریس در کسوت آموزگار در زادگاه خود و در کرمانشاه در سال 1392 بازنشسته شده است.

ایشان پس از بازنشستگی، با توجه به عشق و علاقه ای که به ادبیات فارسی دارند همچنان به فعالیت های ادبی خود با سرودن شعر و شرکت فعال در انجمن های ادبی کرمانشاه، ادامه داده اند و علاوه بر مجموعة فوق یک مجموعه شعر فارسی به نام سلاله، یک مجموعه دوبیتی فارسی به نام طرایف و یک مجموعه مثنوی کُردی به نام تیرمه نیز چاپ و منتشر نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1340

به "خبرنگاران مجموعه شعر کردی کلهری اثر شاعر کرمانشاهی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجموعه شعر کردی کلهری اثر شاعر کرمانشاهی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید