خبرنگاران عملیات بازسازی پنج روستای مرزی قصرشیرین پس از 40 سال شروع شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، قصرشیرین- خبرنگاران- عملیات بازسازی پنج روستای نوار مرزی شهرستان قصرشیرین پس از گذشت 40 سال انتظار مرزنشینان با حضور جمعی از مسوولان روز شنبه همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد.

خبرنگاران عملیات بازسازی پنج روستای مرزی قصرشیرین پس از 40 سال شروع شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: عملیات بازسازی پنج روستای شهرستان قصرشیرین شامل راهنمایی، قلعه سفید، برار عزیز، قلعه شاملوک و ولد کشته، امروز شروع شد که تعداد 190 خانوار با جمعیتی بیش از 800 نفر را شامل می شوند.

شهریار حیدری اضافه کرد: امروز چهل سال انتظار مردمان منطقه برای بازسازی روستاهای نوار مرزی و خالی از سکنه این شهرستان به انتها رسید.

او ادامه داد: با کوشش و همکاری همه مسوولان نظامی، انتظامی و امنیتی بعد از سال ها انتظار مردم شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و مناطق مرزی سومار و نفت شهر به انتها رسید و امروز در روستای برار عزیز از توابع بخش مرکزی قصرشیرین آیین کلنگ زنی این روستاهای بازسازی نشده، انجام شد.

وی گفت: برای این کار کوشش های زیادی طی سال های گذشته انجام شد و این موضوع در شورای توسعه پایدار غرب، کار ویژه مرز شورای امنیت کشور و شورای تامین استان کرمانشاه پیگیری شد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این یک اقدام مهم و عظیم است که امیدواریم با بازگشت مردم شاهد امنیت بیشتر در نوار مرز باشیم.

فرماندار قصرشیرین هم در این مراسم گفت: بازسازی روستاهای نوار مرز هدیه جمهوری اسلامی به مردم غرب کشور است.

مرادعلی تاتار اضافه کرد: بعد از سال ها انتظار مردم منطقه برای بازگشت به روستاهای نوار مرز این آرزو محقق شد و در این رابطه از کوشش های همه دست اندرکاران این امر از جمله نماینده مردم منطقه در خانه ملت، استاندار کرمانشاه و نیروهای نظامی و امنیتی قدردانی می کنم.

وی گفت: تمام روستاهای بازسازی نشده جانمایی شده و طرح بازسازی برای آن ها صورت گرفته و امیدوارم هرچه زودتر مردم در این مناطق مستقر شوند.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 2 بخش مرکزی و سومار و بیش از 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.

شهرستان قصرشیرین 56 روستا دارد که 36 روستای آن هم اکنون خالی از سکنه است.

36 روستای بازسازی نشده نوار مرزی قصرشیرین قبل از جنگ تحمیلی بیش از 9 هزار تن جمعیت داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1451

به "خبرنگاران عملیات بازسازی پنج روستای مرزی قصرشیرین پس از 40 سال شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات بازسازی پنج روستای مرزی قصرشیرین پس از 40 سال شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید