ببینید ، فروش بناهای تاریخی در طرح مولدسازی؟ ، واکنش ضرغامی به نگرانی درباره واگذاری مالکیت بناهای تاریخی

به گزارش مجله سفر به کانادا، وزیر میراث فرهنگی گفت: به هیچ وجه طرح واگذاری مالکیت بناهای تاریخی را در طرح مولدسازی دارایی های دولت نداریم.

ببینید ، فروش بناهای تاریخی در طرح مولدسازی؟ ، واکنش ضرغامی به نگرانی درباره واگذاری مالکیت بناهای تاریخی

به گزارش خبرنگاران، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی سال جاری درباره طرح مولد سازی و واگذاری اموال مازاد دستگاه های دولتی و نگرانی بعضی از افراد برای واگذاری مالکیت بعضی از بناهای تاریخی این وزارتخانه نیز گفت: بناهای تاریخی به هیچ وجه امکان واگذاری به غیر را ندارند.

ضرغامی بیان نمود: ما از قبل برنامه قانونی داریم که بعضی از بناهای تاریخی که احتیاج به بازسازی دارند، با یک فرایند قانونی در اختیار متقاضیان قرار گیرد و بازسازی گردد، آنها سرمایه گذاری می نمایند و قرارداد اجاره با ما می بندند. کاربری آن را هم ما مشخص می کنیم. این اتفاق فایده مالی دارد. بناها هم حفظ می شوند و هم نظارت ما بر آنها وجود دارد بنابراین هیچ گونه واگذاری مالکیت درباره آنها مطرح نیست.

ضرغامی بعلاوه درباره اختصاص 30 درصد از عوارض خروج از کشور به زیرساخت های صنعت گردشگری گفت: اعضای کمیسیون تلفیق مجلس نگاه درستی به نظام مسائل وزارت میراث فرهنگی دارند و بعضی از اقداماتی که در حال اجرا دارند؛ اگر به تصویب نهایی برسد، یاری خوبی برای حوزه گردشگری است.

وی گفت: قبلاً رقم خیلی کمی برای گردشگری اختصاص داده می گردد تنها اسمش عوارض خروج از کشور بود ولی دستگاه های دیگری آن را برمی داشتند. اینکه اکنون 30 درصد برای گردشگری اختصاص پیدا نموده رقم خوبی برای ماست و با گذشته تفاوت زیادی دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2235

به "ببینید ، فروش بناهای تاریخی در طرح مولدسازی؟ ، واکنش ضرغامی به نگرانی درباره واگذاری مالکیت بناهای تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، فروش بناهای تاریخی در طرح مولدسازی؟ ، واکنش ضرغامی به نگرانی درباره واگذاری مالکیت بناهای تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید