خبرنگاران خیران سلامت یاور آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پیشگیری از شیوع کرونا شوند

به گزارش مجله سفر به کانادا، گچساران- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حساسیت ها نسبت به بیماری کرونا و احتیاج به شست و شوی روزانه مدارس گفت: خیران سلامت برای تامین مواد شوینده ضدعفونی مدارس استان پیش قدم شوند.

خبرنگاران خیران سلامت یاور آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پیشگیری از شیوع کرونا شوند

هادی زارع پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت مدارس در شیوع بیماری کرونا و محدودیت بودجه آموزش و پرورش خیران سلامت برای یاری به آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد سهیم شوند.

وی بیان نمود: در روزهای تعطیلی مدارس کار ضدعفونی مدارس استان در حال اجرا است اما احتیاجمند ابزارهای شست و شوی بیشتری هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:تا به امروز 500 تن صابون مایع و یکهزار و 500 عدد ماسک بین مدارس کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

وی بیان نمود:این میزان مواد شوینده برای پوشش 2 هزار و 500 مدرسه با حدود 150 هزار دانش آموز اندک است و احتیاج است مسئولان و خیران سلامت برای تامین مواد شوینده در مدارس استان مشارکت بیشتری نمایند.

زارع پور توضیح داد: مدارس با احتیاج ویژه چون مدارس استثنایی با توجه به محدودیت های جسمانی دانش آموزان بیشترین اولویت را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید نمود:2 هزار و 123 نسخه بروشور،106 پوستر و 345 محتوای آموزشی برای توزیع به مناطق مختلف آموزش و پرورش استان ارسال شده است.

زارع پور مطرح نمود: تا به امروز 17 جلسه در ستاد کرونای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده و براساس مصوبات این ستاد اجرای جشنواره ها، اردوهای دانش آموزی،نمایشگاه ها و سمینارهای آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش پیشگیری از بیماری کرونا برای 98 هزار دانش آموز،هشت هزار و 136 معلم،325 نیروی خدماتی،565 نفر از کارکنان اداره های آموزش و پرورش پیش بینی و بخشی به صورت مجازی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه مدارس کهگیلویه و بویراحمد تا خاتمه هفته جاری تعطیل است مطرح نمود: برنامه ریزی برای آموزش دانش آموزان در شبکه های اجتماعی فضای مجازی با کوشش معلمان در حال اجرا است و کوشش می گردد با دایر کردن مدارس در روزهای پنجشنبه و تاخیر در امتحانات خاتمه سال از افت تحصیلی دانش آموزان پیشگیری گردد.

نتایج آزمایش سه بیمار مشکوک به کرونا کهگیلویه و بویراحمد منفی اعلام شد.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی کووید-19 از 12 دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت؛ تا به امروز 75 هزار نفر را در این کشور مبتلا و جان 2 هزار و 701 نفر را گرفته است و همچنین 27 هزار و 691 نفر درمان شده اند.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را در دنیا به خود اختصاص داده است که به گفته کیانوش دنیاپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار مبتلایان به 61 نفر و تلفات ناشی از آن نیز به 12 نفر رسیده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد.

در معمولی ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه ننمایند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال 2003 در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به 26 کشور دنیا 8 هزار و 100 نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می بینند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 832

به "خبرنگاران خیران سلامت یاور آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پیشگیری از شیوع کرونا شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیران سلامت یاور آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پیشگیری از شیوع کرونا شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید