خبرنگاران توسعه و گسترش اشتغالزایی با تبدیل ایده جوانان به کارآفرینی

به گزارش مجله سفر به کانادا، تهران- خبرنگاران- مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان گفت: راه اندازی تعاونی جوانان با هدف توسعه و گسترش اشتغالزایی براساس تفاهمنامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تبدیل ایده و طرح های نوین به کارآفرینی از اقدامات ارزشمند سال 1399 بوده است.

خبرنگاران توسعه و گسترش اشتغالزایی با تبدیل ایده جوانان به کارآفرینی

سجاد سالک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران اضافه کرد: پرداخت وام 500 میلیون تومانی (با بهره چهار درصد) برای ثبت تعاونی جوانان به منظور حمایت از کارآفرینی و اشتغال زایی سمن ها یکی از مهمترین اقدامات این معاونت در سال 99 بود.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی یاری های اولیه برای سازمان های مردم نهاد با هدف بهره گیری در مواقع بحران و حمایت از گروه های هدف و مقدمات راه اندازی شبکه مدیریت بحران هم از اقدامات حائز اهمیت دفتر مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان طی یک سال گذشته است.

به گفته وی، برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه مجمع ملی جوانان، انتخابات مجامع سازمان های مردم نهاد و امضای پروانه مجمع ملی سمن های جوانان و برگزاری انتخابات غیرحضوری و الکترونیکی هیات رئیسه مجمع ملی مردم نهاد جوانان جهت پیشگیری از شیوع کرونا نیز در این بازه زمانی یک ساله محقق شد.

نقش سازمان های مردم نهاد در مواجهه با کرونا

سالک اعلام نمود: آگاهی بخشی در مناطق محروم در دوران شیوع ویروس کرونا، فراوری و توزیع کلیپ های آموزشی و راه اندازی کمپین های هشداردهنده، فراوری ماسک، مواد ضدعفونی کننده و توزیع اقلام ضروری بهداشتی در مناطق محروم و پاکسازی معابر و خیابان ها از مهمترین اقدامات تشکل های جوانان در مواجهه با همه گیری کرونا بود.

در-خانه-می مانیم

وی همچنین با اشاره به مشارکت تشکل های جوانان در سامانه 4030 به منظور مقابله با کرونا گفت: راه اندازی شماری از کمپین ها مانند در-خانه-می مانیم و ماسک - بزنیم به همراه فراوری پوستر و بروشور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جهت افزایش آگاهی بخشی شهروندان و تامین و توزیع اقلام بهداشتی - درمانی ضروری برخی از گروه های خاص و مناطق محروم هم با هدف مقابله با کرونا از دیگر اقدامتی بود که توسط این تشکل ها انجام شد.

سالک با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی آنلاین برای سازمان های مردم نهاد به منظور مقابله با کرونا اضافه کرد: الزام برگزاری آموزش های الکترونیکی و انتخابات غیرحضوری سمن ها که در این دوران برای مقابله با پاندمی کرونا انجام شد، مورد توجه نهاده شد.

وی ادامه داد: راه اندازی نسخه آزمایشی اتوماسیون سازمان های مردم نهاد با هدف برقراری ارتباط سمن ها با یکدیگر و همچنین جامعه ورزش و جوانان در سال 99 از دیگر اقداماتی بود که به مرحله اجرا رسید.

نذر سلامتی

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: تبدیل خانه های جوان به پایگاهای سلامت عزاداران محرم، راه اندازی پویش جوانان حافظان سلامت عزاداران و خانه را یک حسینیه کنیم، جمع آوری اقلام بهداشتی (به عنوان نذر سلامتی) همچون ماسک و دستکش، توزیع در مناطق هدف و برگزاری آیین محرم توسط تشکل های جوانان به عنوان مجریان پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های پزشکی با هدف حفظ سلامت عزاداران نیز از اقدامات اثربخش سمن ها در ایام محرم سال 99 به شمار می رود.

اقدامات سازمان های مردم نهاد در ماه مبارک رمضان

سالک اعلام نمود: راه اندازی رزمایش همت جوانانه - یاری مومنانه و توزیع بسته های معیشتی بین 240 هزار خانوار محروم (در راستای این رزمایش)، راه اندازی آشپزخانه و پخت و ارسال غذای گرم برای حاشیه نشینان و نیازمندان، جمع آوری و دریافت یاری های نقدی و کالاهای معیشتی با مشارکت خیرین نیز از اقدامات حمایتی مهم تشکل های جوانان در ماه رمضان سال 99 بود.

اقداماتی که به عقیده مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، پیوند اجتماعی و روحیه نوع دوستی را در دوران همه گیری این بیماری در کشور تقویت کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1595

به "خبرنگاران توسعه و گسترش اشتغالزایی با تبدیل ایده جوانان به کارآفرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه و گسترش اشتغالزایی با تبدیل ایده جوانان به کارآفرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید