بررسی یکی از آثار بتهوون در یک کارگاه آموزشی

به گزارش مجله سفر به کانادا، یکی از نوازندگان و مدرسان موسیقی کشورمان روز های آخر تیر اقدام به برگزاری یک کارگاه آموزشی با اسم بررسی از سونات پاتتیک بتهوون نموده است.

بررسی یکی از آثار بتهوون در یک کارگاه آموزشی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سیاوش دمیریان نوازنده پیانو و مدرس موسیقی از برگزاری ورکشاپ تابستانه آنالیز از سونات پاتتیک بتهوون اطلاع داد.

وی گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های تابستانه هستیم که این ورکشاپ مطابق با ورکشاپ های استاندارد جهان برگزار می گردد و هدفمان این است مستر کلاس های تخصصی برگزار گردد تا علاقه مندان بتوانند از این کارگاه ها استفاده نمایند. این ورکشاپ ها شامل سه کارگاه سلفژ و تربیت شنوایی (شایا اسدی)، تجزیه و تحلیل ردیف موسیقی ایرانی و آنالیز از سونات پاتتیک بتهوون است که آنالیز این سونات برای علاقه مندان و هنرجویان به عهده من است. این کارگاه ها از 26، 28 و 29 تیر امسال آغاز می گردد و تعداد آن ها چهار جلسه سه ساعته است.

این نوازنده پیانو اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی آنالیز از نقطه نظر هارمونی، فرم و تکنیک اجرایی پیانو و اهمیت این سونات در تاریخ است. بعلاوه اتفاق هایی که بعد از تصنیف این اثر در تاریخ به جهت بارقه های موسیقی رومانتیک رقم می خورد و فرم سونات بتهوون در قیاس با سونات های دوره کلاسیک (موتسارت و هایدن) و اوج تعالی فرم سونات در سونات شماره 8 اپوس 37 (پاتتیتک) آنالیز می گردد.

دمیریان اعلام کرد: در ادامه اعلام نمود: این کارگاه ها در آموزشگاه موسیقی شایا اسدی برگزار می گردد و به علت بیماری کرونا این ورکشاپ ها با تعداد محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد. بعلاوه قرار است این ورکشاپ ها به صورت آنلاین برای هنرجویانی که امکان حضور در کلاس ها را ندارند برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1751

به "بررسی یکی از آثار بتهوون در یک کارگاه آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی یکی از آثار بتهوون در یک کارگاه آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید