خبرنگاران تلفات طوفان امفان در هند و بنگلادش به 84 نفر افزایش یافت

به گزارش مجله سفر به کانادا، دهلی نو- خبرنگاران- طوفان عظیم امفان که از روز گذشته بخش های شرقی هند و بنگلادش را در نوردیده، باعث خسارات فراوان و همچنین کشته شدن بیش از 84 نفر در 2 کشور شده است.

خبرنگاران تلفات طوفان امفان در هند و بنگلادش به 84 نفر افزایش یافت

به گزارش رسانه های هندی، مقامات دولتی اظهار داشتند که تخلیه گسترده مردم از مناطق ساحلی، جان افراد زیادی را نجات داده است اما به دلیل گستردگی خسارت های وارده و قطع خطوط ارتباطی و همچنین مسدود شدن مسیرهای مختلف، تخمین دقیق تلفات انسانی این طوفان هنوز امکان پذیر نیست.

مامتا بانرجی سروزیر ایالت بنگال روز پنجشنبه اظهار داشت که حداقل 72 نفر در این ایالت به دلیل برق گرفتگی یا سقوط درخت بر روی آنها، جان خود را از دست داده اند.

تندباد شدید با سرعت 200 کیلومتر در ساعت هزاران درخت در این ایالت را ریشه کن و صدها خانه را تخریب نموده است.

در کشور بنگلادش، تخمین اولیه تلفات این طوفان 10 نفر اعلام شده است.

اصغر علی یک ساکن بخش ساختیرا در بنگلادش گفت: من تا به امروز طوفانی به عظیمی امفان ندیده بودم. تنها کاری که می توانستم انجام دهم، دعا بود.

محمد اسد الزمان یک مقام ارشد پلیس در بنگلادش گفت: طوفان و بارندگی شدید، سقف بسیاری از خانه ها را ویران ساخته و چندین روستا را به زیر آب برده است.

مقامات هندی و بنگلادشی در 2 روز گذشته در میان گسترش ویروس کرونا و قرنطینه سراسری در 2 کشور، بیش از سه میلیون نفر را از مناطق پرخطر خارج نموده اند.

طوفان های فصلی معمولاً بین ماه های آوریل تا دسامبر هر سال در هند و بنگلادش اتفاق می افتد و باعث مرگ و میر و همچنین خسارت های اقتصادی گسترده در این کشورها می گردد. مقامات دولتی مجبورند هر سال هزاران نفر را از مناطق پرخطر خارج نمایند.

در سال 2007 بر اثر طوفان عظیم سیدر در بنگلادش حدود سه هزار و 500 نفر جان خود را از دست دادند. در سال 1999 نیز یک طوفان عظیم در ایالت اودیسا در شرق هند بیش از 10 هزار قربانی گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1052

به "خبرنگاران تلفات طوفان امفان در هند و بنگلادش به 84 نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تلفات طوفان امفان در هند و بنگلادش به 84 نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید