آنالیز آثار هاینریش بل درهزارتوی داستان رادیو نمایش

به گزارش مجله سفر به کانادا، تهران (پانا) - این هفته در برنامه هزار توی داستانرادیو نمایش،آثار هاینریش بل ، نویسنده مشهور آلمانی مورد آنالیز قرار می گیرد.

آنالیز آثار هاینریش بل درهزارتوی داستان رادیو نمایش

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش،هاینریش بل نویسنده ای متعهد که معتقد است قلب هنرمند باید همراه با نبض زمانه اش بزند. چهره طغیان گر و عدالت جوی ادبیات آلمان، و کسی که در اوج حکمرانی نازیسم حامی انسانیت بود.

بُل،پس از انتها جنگ جهانی دوم، به اسم یکی از قدرتمندترین نمایندگان نسل جوان آن موقع در آسمانِ ادبیاتِ بعد از جنگِ آلمان ظاهر شد و تا انتها عمر درخشید.

منتقدین دنیای ادبیات، همواره بر مواضع اخلاقی محکم این نویسنده تأکید داشته اند؛ اخلاقیاتی که از فلسفه شخصیِ انسان محبت آمیز و حمایت او از ستم دیدگان جامعه ناشی می شد. در آن روزگار که آلمان در موقعیت و آغازی دیگر قرار گرفته بود، این نویسنده عظیم با خلق آثار پربار خود کوشید تا ضمن انتقاد از فاشیسم هیتلری و اوضاع اجتماعی نابسامان بعد از جنگ، مانع فرار انسان ها از واقعیت های زندگی گردد و آنان را برای کوشش در راه سازندگی، ترغیب و تشویق کند. نوشته های بسیار متعدد و متنوع بل شامل رمان،داستان های کوتاه - که بیش از سایر آثارش مورد علاقه او بوده است - نمایشنامه های رادیویی، سخنرانی ها، طنز و نقدهای ادبی و سیاسی و رمان است.

پنجشنبه 25 شهریور و تکرار دوشنبه 29 شهریور ساعت 21 در برنامه هزارتوی داستان بهناز بستاندوست داستان موقعیتی که در رمان های بد پیش می آید نوشته هاینریش بل را روایت نموده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و آنالیز این اثر خواهند پرداخت.گویندگی زندگینامه بل را رضا عمرانی روایت نموده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1822

به "آنالیز آثار هاینریش بل درهزارتوی داستان رادیو نمایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز آثار هاینریش بل درهزارتوی داستان رادیو نمایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید