بازدید محرابیان از حوضه زاینده رود و تالاب گاوخونی

به گزارش مجله سفر به کانادا، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز آدینه در جریان سفر به استان اصفهان با حضور در شهرستان وَرزَنه در شرق این خطه از حوضه رودخانه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی بازدید کرد.

بازدید محرابیان از حوضه زاینده رود و تالاب گاوخونی

به گزارش گروه استان های خبرنگاران ، محرابیان که با هدف آنالیز شرایط حوضه آبی زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی و توقف کشت و کار کشاورزان به این منطقه سفر نموده است با شماری از نمایندگان کشاورزان درروستای وَجاره از توابع منطقه براآن شمالی مصاحبه کرد.

وزیر نیرو دراین ملاقات گفت که هدفش از سفر به اصفهان تقسیم عادلانه آب است.

محرابیان به کشاورزان اصفهانی اطمینان داد که به مطالبات آن ها رسیدگی و عدالت در تقسیم آب رعایت می گردد. به گفته نمایندگان کشاورزان، جاری سازی رودخانه و اجرای قانون مصوبات 9 ماده ای اصلی ترین خواسته این صنف است.

قرار است وزیر نیرو در ادامه سفر خود با بالگرد از جهت زاینده رود بازدید کند.

وزیر نیرو پس از اصفهان به چهار محال و بختیاری نیز خواهد رفت و از نزدیک مسائل این منطقه را آنالیز می نماید.

متولیان امور آب می گویند که اصفهان خشکسالی کم سابقه ای را در نیم قرن اخیر سپری می نماید، ذخیره آب در سد زاینده رود اکنون به مرحله شکننده و بحرانی رسیده است و تنها برای تامین آب آشامیدنی کفایت می نماید و امکانی برای رها سازی آب برای کشت و کار کشاورزان وجود ندارد.

زاینده رود که به طول افزون بر 400 کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران به شمار می رود در عین حال که در سال های گذشته به دفعات خشکانده شده، از مهر سال قبل تا به امروز نیز جاری نبوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1927

به "بازدید محرابیان از حوضه زاینده رود و تالاب گاوخونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید محرابیان از حوضه زاینده رود و تالاب گاوخونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید