ایران نوسازی ناوگان نفتکش را از سر گرفت

به گزارش مجله سفر به کانادا، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از سفارش ساخت کشتی 113 هزارتنی نو و واسپاری تعمیر 24 کشتی نفتکش و شناور به شرکت های داخلی خبر داد.

ایران نوسازی ناوگان نفتکش را از سر گرفت

آقای حسین شیوا گفت: پس از سال ها سفارش ساخت یک ففرایند کشتی نفتکش افراماکس به مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس، در دستور کار و اجرا قرار گرفته که قرارداد آن به زودی امضا خواهد شد. ظرفیت این کشتی نفتکش 113 هزار تن است و طبق سفارش شرکت ملی نفتکش، این کشتی نفتکش، اولین کشتی دوگانه سوز ساخت داخل خواهد بود که با سوخت LNG و نفت کوره با سولفور کم (زیر نیم درصد) فعالیت خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، این نفتکش افرامکس که سازگار با محیط زیست و براساس آخرین استاندارد های سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) طراحی و ساخته می شود، با فاز سه شاخص طراحی راندمان انرژی (EEDI) مطابقت خواهد داشت. همچنین سبب اشتغالزایی چند هزار نفری در مجموعه صنایع کشتی سازی و رونق صنایع جانبی و وابسته به این صنعت خواهد شد و در صورت ساخت و تحویل به موقع این کشتی نفتکش، شاهد سفارشات ساخت بیشتری به شرکت های داخلی خواهیم بود.

آقای شیوا همچنین گفت: تا به امروز تعمیر 24 کشتی نفتکش و شناور به یارد های داخلی واسپاری شده است که این فرایند باهدف حمایت از صنایع داخلی و ایجاد اشتغال در کشور، با قوت و جدیت بیشتری دنبال خواهد شد. علاوه بر این، تامین ملزومات کشتی ها از قبیل رنگ، روغن و مواد شیمیایی از شرکت ها و صنایع داخلی نیز در حال انجام است که باعث جلوگیری از خروج میزان قابل توجهی ارز از کشور می شود.

افراماکس به نوعی از کشتی های نفتکش اقیانوس پیمای بزرگ گفته می شود که به علت سازه مناسب، امکان جا به جایی و وارد شدن به آبراه های تنگ و پهلوگیری در بنادر کوچک را دارند.

آقای جواد اوجی وزیر نفت هم که پیش تر از افزایش 40 درصدی صادرات نفت و فرآورده های آن خبر داده بود، دیروز گفته است: در سال 1400 وصول درآمد های نفتی 2.5 برابر شده است.

خبرنگاران اقتصادی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2068

به "ایران نوسازی ناوگان نفتکش را از سر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران نوسازی ناوگان نفتکش را از سر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید