انسان ها با علوم شناختی می توانند از انواع پتانسیل مغز خود استفاده نمایند

به گزارش مجله سفر به کانادا، عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: ما در علوم شناختی می خواهیم انسان ها پیغام ها و اطلاعات را درک نموده و از انواع پتانسیل های مغز خود استفاده نمایند.

انسان ها با علوم شناختی می توانند از انواع پتانسیل مغز خود استفاده نمایند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، باقر ساروخانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار گردید، گفت: بحث نگرشی درباره مغز بسیار زیاد است چراکه دیدگاه های زیادی وجود دارد ما تمام دارایی خود را کنار گذاشته و هیچ اطلاعاتی را وارد مغز نکنیم مگر اینکه قبل از آن به وارسی آن بپردازیم، نباید دچار هیجان شویم.

وی افزود: اثر بند جایی است که مغز را خاموش نموده و دوباره اطلاعات را وارد مغز می کنیم نباید هر اطلاعاتی را بدون شناخت وارد مغز کنیم. انسانی که داده را شناسایی و بعد وارد مغز می نماید اهمیت دارد.

ساروخانی توضیح داد: جامعه شناسی ذهن در علوم شناختی صندلی مهمی دارد زیرا مغز دارای قسمت هایی است که می تواند اطلاعات را همزمان ذخیره و پرورش دهد پدیده مغز در ارتباطات انسانی معنی می گردد اما تفاوت انسان با سایر جانداران متفاوت است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: مغز انسان باید شناسایی گردد و آن را داوری کنیم به طوری که مغز انسان قابل داوری است رفتارهای مختلف را مغز رصد نموده و بلافاصله برای حرکات برنامه ریزی می نماید.

وی افزود: انسان اندیشمند که هیچ موجودی چنین پیچیدگی ندارد اما رسانه نیز در ارتباط با مغز و کارکرد انسان صندلی ویژه ای دارد رسانه میخواهد وارد مغز انسان گردد در واقع ما باید راهنمایی از راه دور انجام دهیم که اطلاعات را به انسان ها بدهیم.

ساروخانی افزود: رسانه چطور می تواند وارد مغز انسان گردد و تاثیر گذار باشد این موضوع از کارکرد های علوم شناختی محسوب می گردد تحلیل ذهن یک تحلیل عام است

توصیه به رسانه دارم که قبل از ورود به رشته علوم شناختی باید اعتماد و برد بالایی داشته باشد البته صلاحیت هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: اگر رسانه پیش شرط ها را انجام داد و پیغام ها را انتقال داد باید انسان ها پیغام ها را از زبانشان جاری گردد و اطلاعات را بفهمند ما می خواهیم افراد پیغام ما را علاوه بر اینکه درک می نماید به عنوان رسول ما باشد و باید انواع پتانسیل های خود را استفاده کند.

وی گفت: ده مرحله کلیدی برای پیغام های علوم شناختی وجود دارد که ابتدا فراوری معنا است دوم چگونه بازگو کردن اطلاعات بوده که باید در پوشش زیبا و لطیف وارد ذهن گردد اما نکته سوم به چه کسی پیغام را انتقال دهیم در واقع باید مخاطب خود را بشناسیم به این معنی که باید تحلیل موقعیت شناسی داشته باشیم باید به این نکته اشاره کنم که هر انسانی یک ساختار ذهنی خاص دارد چرا که در حالت خشم ما یک موجود دیگری می شویم که مهم ترین قسمت در جامعه شناسی و علوم شناختی است به طور مثال دانشجو از دانشجوی دیگری درخواست جزوه می نماید اما دوست او ممانعت می نماید که در ذهن دانشجو دوستش هیولا می سازد اما ذهن ساختاری در این موقعیت فعال شده و شرایط را در نظر گرفته و با اتفاق کنار می آید.

وی ادامه داد: تحلیل حامل ها چهارمین موضوع است تحلیل زمینه و ظرفیت از دیگر عناوین و مراحل کلیدی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 797

به "انسان ها با علوم شناختی می توانند از انواع پتانسیل مغز خود استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسان ها با علوم شناختی می توانند از انواع پتانسیل مغز خود استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید