اسلامی: سفرهای نوروزی با حمل و نقل عمومی پابرجاست خبرنگاران

به گزارش مجله سفر به کانادا، وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و تور های مسافرتی در ایام کرونا گفت: هیچ مصوبه ای برای عدم فعالیت شرکت های حمل و نقل عمومی صادر نشده است.

اسلامی: سفرهای نوروزی با حمل و نقل عمومی پابرجاست خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ مصوبه ای برای عدم فعالیت شرکت های حمل و نقل عمومی صادر نشده است، گفت: ملاک فعالیت ناوگان هوایی، ریلی و جاده ای کشور، رعایت شیوه نامه های کرونایی است.

ملاک فعالیت همه دستگاه ها را رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا اعلام نمود و اضافه نمود: این مصوبات به هیچ وجه در ناوگان حمل و نقل عمومی زیر پا گذاشته نمی گردد و چنانچه شرکتی در رعایت شیوه نامه ها کوتاهی کند با آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی باید آماده سرویس دهی مناسب به هموطنان باشد، گفت: آنچه در مصوبات ستاد کرونا قید شده این است که در شهر های نارنجی و قرمز، محدویت های بیشتری باشد.

وزیر راه و شهر سازی، سفر با حمل و نقل عمومی را مطمئن ترین نوع سفر خواند و گفت: سامانه های صدور بلیت به سامانه های وزارت بهداشت متصل شدند و برای افرادی که مبتلا به کرونا هستند بلیت صادر نمی گردد ضمن اینکه رعایت قوانین بهداشتی هم در انتهاه ها، هم کادر اجرایی و هم مسافران با دقت رصد می گردد.

وی اضافه نمود: دریافت تست کرونا، برای سفر های بین المللی و سفر به استان های قرمز همچون خوزستان، الزامی است و این قوانین با دقت رصد می گردد.

آقای اسلامی با اشاره به تفاهمنامه وزرات میراث فرهنگی و گردشگری در مورد فعالیت تور های گردشگری در کشور، افزود: بر اساس این تفاهمنامه به تور های مسافرتی که شیوه نامه های بهداشتی را کامل رعایت نمایند، اجازه فعالیت داده شده است.

وزیر راه همچنین گفت: بر اساس قوانین فعلی، مسافرت با ناوگان حمل و نقل عمومی به شرط اقامت در هتل هم با رعایت قوانین بهداشتی منعی ندارد.

وی اضافه نمود: ستاد مقابله با کرونا مخالف سفر با خودرو های شخصی و چادر زدن در اماکن گردشگری است، زیرا در این نوع از سفر، امکان نظارت بر رعایت قوانین بهداشتی نیست و این موضوع خطر گسترش کرونا را افزایش می دهد، لذا برای همین ورود و پلاک غیر بومی و خروج پلاک بومی از شهر های نارنجی و قرمز ممنوع شده است.

وزیر راه شهر سازی در انتها بار دیگر با تاکید بر اینکه اصل رعایت قوانین بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله باکرونا است، گفت: تا به امروز هیچ مصوبه ای مبنی بر لزوم لغو پروازها، یا توقف سیر حرکت ناوگان ریلی یا جاده ای، صادر نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1564

به "اسلامی: سفرهای نوروزی با حمل و نقل عمومی پابرجاست خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: سفرهای نوروزی با حمل و نقل عمومی پابرجاست خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید