استقبال شورای همکاری خلیج فارس از فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، شورای همکاری خلیج فارس از انتخاب تیموثی لندرکینگ از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عنوان فرستاده ویژه در امور یمن استقبال کرد.

استقبال شورای همکاری خلیج فارس از فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن

شورای همکاری خلیج فارس گفت: این انتخاب در پیشبرد تلاش های منطقه ای و بین المللی برای رسیدن به راه چاره سیاسی در یمن موثر است.

شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت نقش آمریکا تاکید کرد.

این شورا به حکمت و درایت فرستاده جدید آمریکا در امور یمن و توان و تجارب آن در منطقه اشاره کرد.

گفتنی است روز جمعه گذشته، وزارت خارجه آمریکا از تماس نماینده ویژه این کشور با مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس و انگلیس برای انتها دادن به جنگ یمن خبر داد و گفت: تیموثی لندرکینگ در نخستین روز کاری خود به عنوان نماینده ویژه این کشور در درگیری یمن، تماس هایی با مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته است.

این بیانیه می افزاید: وی با وزیر خارجه دولت مستعفی یمن و سفیران یمن، سعودی، امارات متحده عربی، کویت، بحرین و وزیر خارجه انگلیس درباره تلاش های مشترک برای انتها دادن به درگیری یمن تبادل نظر کرد. یک رویکرد هماهنگ شده و تعهد به نیازهای مردم یمن، موفقیت را در پی خواهد داشت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه با حضور در وزارت خارجه آمریکا اولویت های سیاست خارجی خود را اعلام کرد که انتها دادن به درگیری یمن، تنها موضوع خاورمیانه ای او بود.

وی از انتصاب لندرکینگ به عنوان نماینده ویژه هم خبر داد و از خاتمه حمایت از عملیات تهاجمی سعودی به یمن سخن گفت.

بحران یمن که از آن فاجعه بارترین شرایط انسانی در قرن حاضر یاد می شود، از سال 1394 با تهاجم نیروهای سعودی و ائتلاف خود خوانده آن به این کشور آغاز شد و تا به امروز باعث خسارات وسیع انسانی، مادی و زیرساختی به یمن شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1501

به "استقبال شورای همکاری خلیج فارس از فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال شورای همکاری خلیج فارس از فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید