ارزیابی احمد توکلی از ملاقات فعالان سیاسی با رئیسی

به گزارش مجله سفر به کانادا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ملاقات رئیس جمهور با جناح های سیاسی تنازع جناحی را کم می نماید، گفت: آقای رئیسی باید از همه احزاب درخواست یاری کند و افرادی که مورد اعتماد و میانه رو هستند مطالب آنها را ارزیابی نمایند. این طوری مشارکت بالا می رود و گفت و گو شکل می گیرد.

ارزیابی احمد توکلی از ملاقات فعالان سیاسی با رئیسی

گفت و گوی جماران به احمد توکلی را می خوانید:

چه مطالبی در ملاقات فعالان سیاسی با رئیس جمهور مطرح شد؟ این ملاقاتها و مطالبی که در آنها مطرح می گردد چه قدر به حل مسائل کشور یاری می نماید؟

این ملاقاتها در حقیقت یک نوع دورهمی است و در آنها گفت و گو رخ نمی دهد. افراد حرف های خودشان را بیان می نمایند و رئیس جمهور هم جمع بندی می نماید که ممکن است خیلی به مسائل ربط نداشته باشد. ولی بی خاصیت نیست. چون وقتی چشم در چشم گردد، حیا پیدا می گردد و تنازع جناحی را کم می نماید؛ و این نعمت ارزشمندی است.

بنابر این، نمی توان به این ملاقاتها امید بست. چون طبیعتا هر نفر حرف های خودش را می زد و نمی توان نتیجه گرفت؛ وقت هم چهار دقیقه است.

یعنی گفت و گوی بین جناحی یا بین رئیس جمهور و جناح های مختلف که می توان از نوع جلسات انتظار داشت، اتفاق نیفتاد؟

نه؛ برقرار نشد.

پیشنهاد شما برای پربارتر شدن این جلسات چیست؟

آقای رئیسی باید از همه احزاب درخواست یاری کند و افرادی که مورد اعتماد و میانه رو هستند مطالب آنها را ارزیابی نمایند. این طوری مشارکت بالا می رود و گفت و گو شکل می گیرد؛ الآن گفت و گو نیست.

یکی از انتقاداتی که به این ملاقات شده این است که در مورد مسائل کلی گویی نموده اند و به جزئیات راهکارهای حل مسائل کشور نپرداخته اند . نظر شما در این خصوص چیست؟

طبیعی است. عرض کردم که جلسه شنیدن اطلاعات و تحلیل ها نبود. افراد مشهور جناح ها دعوت شدند که حرف های خودشان را در چهار دقیقه بزنند و در این زمان نمی گردد تحلیل ارائه داد. ولی در این جلسات زمینه تنازع سیاسی کم می گردد و این به نفع کشور است. بدون هیچ تردیدی، تنازع مخالف توسعه است

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2101

به "ارزیابی احمد توکلی از ملاقات فعالان سیاسی با رئیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی احمد توکلی از ملاقات فعالان سیاسی با رئیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید