اردوغان: فرانسه، روسیه و آمریکا حقی برای مداخله در قره باغ ندارند

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، بیانیه مشترکی که رؤسای جمهور آمریکا، فرانسه و روسیه روز پنجشنبه در باب مناقشه قره باغ منتشر کردند و طی آن خواستار برقراری آتش بس فوری میان آذربایجان و ارمنستان شدند، واکنش شد ترکیه را در پی داشت به گونه ای که آنکارا اعلام نمود این کشورها نباید هیچ نقشی در برقراری صلح در این منطقه داشته باشند.

اردوغان: فرانسه، روسیه و آمریکا حقی برای مداخله در قره باغ ندارند

جهت دریافت خدمات معماری ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جهت دریافت خدمات ویلا سازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و عظیم بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

آمریکا، فرانسه و روسیه در این بیانیه مشترک از باکو و ایروان خواسته بودند تا در چارچوب گروه مینسک، بدون تاخیر، با حسن نیست و بدون پیش شرط، مذاکرات را از سر بگیرند.

اما رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه می گوید که با دخالت این سه کشور در بحران قره باغ مخالف است.

وی در این باره اضافه کرد: آمریکا، روسیه و فرانسه این مشکل را برای مدت 30 سال نادیده گرفتند و اکنون پذیرفتنی نیست که به دنبال آتش بس باشند.

اردوغان نیروهای ارمنستان را اشغالگر خطاب کرد و گفت هرگونه آتش بس هنگامی عملی خواهد شد که آنها از منطقه قره باغ کوهستانی عقب نشینی کنند.

انتظار می رود سخنان اخیر اردوغان تنش میان او و هم پیمانان ترکیه در ناتو را افزایش دهد و به تشدید ناآرامی در منطقه قفقاز جنوبی منجر شود که از شاهراه های انتقال انرژی به بازارهای جهانی نیز هست.

گروه مینسک در سال 1992 میلادی در جریان کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا (CSCE) که اکنون سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) نام گرفته، تشکیل شد و موظف بود آذربایجان و ارمنستان را به مذاکره برای جستجوی یک راه چاره صلح آمیز در موضوع قره باغ تشویق کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1208

به "اردوغان: فرانسه، روسیه و آمریکا حقی برای مداخله در قره باغ ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: فرانسه، روسیه و آمریکا حقی برای مداخله در قره باغ ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید