اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در فضای مجازی

به گزارش مجله سفر به کانادا، رئیس پلیس فتا از اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در فضای مجازی اطلاع داد و گفت: بسیاری از اقدامات از زمان گسترش ویروس کرونا به سمت فضای مجازی سوق یافته و مجرمان هم فعالیت هایشان را معطوف به این حوزه نموده اند.

اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در فضای مجازی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران،رئیس پلیس فتا از اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در فضای مجازی اطلاع داد و گفت: بسیاری از اقدامات از زمان گسترش ویروس کرونا به سمت فضای مجازی سوق یافته و مجرمان هم فعالیت هایشان را معطوف به این حوزه نموده اند.

سردار وحید مجید اضافه نمود: بیشترین جرایم و مراجعات به پلیس فتا برداشت های اینترنتی است و 90 درصد جرایم فضای مجازی در سطح کشور کشف می شود.

وی افزود: پلیس فتا در راستای پیشگیری و کشف جرایم فعالیت های خود را در این فضا گسترش داده است و یکی از فعالیت های اساسی، بنیادی و ملی رمز پویا است که در سال گذشته اجرا شد و شاهد کاهش وقوع جرایم سایبر به ویژه در حوزه های اقتصادی هستیم.

سردار مجید گفت: در هفته های اخیر اقداماتی در تکمیل فرآیند رمز پویا با همکاری خوب بانک مرکزی اجرا شده است و اکنون اگر پیامی دراین ارتباط برای کاربران ارسال می شود، هم مبلغ تراکنش، نوع تراکنش، نام پذیرنده و شماره حساب قید می شود و کاربران می توانند اطلاعات را با تقاضای خود تطبیق دهند و اگر مورد تایید بود نسبت به انجام رمز پویا اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: در حوزه پیشگیرانه علاوه بر این اقدام، اقداماتی در حوزه اطلاع رسانی و ارائه هشدار های عمومی اجرا شده است که ضریب هوشیاری و سواد رسانه ای کاربران را افزایش داده و بحمدلله جرایم در فضای سایبر کنترل می شود.

رئیس پلیس فتا ناجا در مورد اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا گفت: بر اساس تعریف جرایم در فضای مجازی قدرت کشف پلیس فتا در سطح کشور در این حوزه و مراجعات حضوری 90 درصد است.

سردار مجید با اشاره به اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در فضای سایبر در سطح کشور گفت: همزمان با اجرای این طرح در فضای سایبر هم، با اقدامات خشونت آمیز برخورد شده و تا کنون بالغ بر 19 هزارو 336 مورد رصد عمومی انجام شده و موارد غیر مرتبط حذف که از 3 هزارو 600 مورد تمرکز شده بالغ بر 776 مورد اقدامات قضائی، دستگیری، احضار، دعوت و سایر اقدامات قانونی انجام پذیرفته است و این طرح کماکان با قدرت اجرا می شود.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش و جرایم خشن در فضای مجازی، متذکر شد: پلیس فتا ضمن رصد فضای مجازی، با افراد مجرم و متخلف برابر قانون برخورد می نماید.

رئیس پلیس فتا ناجا با اعلام اینکه افرادی که ناآگاهانه مرتکب اشتباه و تخلف در فضای مجازی شوند مورد توجیه و ارشاد قرار می گیرند، بیان داشت: با افرادی که عالمانه و عامدانه در فضای مجازی مرتکب جرم شوند، برخورد قانونی صورت می گیرد.

این مقام مسئول در ادامه در مورد عملکرد پلیس فتا استان زنجان گفت: با توجه به اینکه پلیس فتا در حوزه های مختلف، ماموریت ها و برنامه های مختلفی دارد، رتبه بندی عملکرد پلیس فتا نیز متفاوت است.

سردار مجید اضافه نمود: بر اساس رتبه بندی پلیس فتای استان زنجان در سطح کشور دارای رتبه بسیار خوبی است و جزو رتبه های بالا قرار گرفته است و در خیلی از موارد به عنوان پایلوت اقدامات انتخاب شده است.

رئیس پلیس سایبری کشور گفت: یکی از اقداماتی که با موافقت سردار فرمانده انتظامی استان زنجان و پیگیری پلیس فتا استان انجام می شود این است که پلیس فتا استان در بحث فرهنگ یاران سایبری به عنوان استان پایلوت انتخاب شود و این ظرفیت را دارد که با این اقدام در راستای افزایش سواد رسانه ای مردم گام های موثرتری بردارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1455

به "اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید