آمادگی شبکه دو برای آموزش از راه دور دانش آموزان در تعطیلات

به گزارش مجله سفر به کانادا، مدیر شبکه دو تلویزیون بیان کرد که در صورت اعلام ضرورت ادامه دار شدن تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا این شبکه آمادگی لازم برای آموزش از راه دور دانش آموزان را دارد.

آمادگی شبکه دو برای آموزش از راه دور دانش آموزان در تعطیلات

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات گرفتن اقامت انگلیس از طریق تحصیل هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما ضمن اشاره به رویکرد های تخصصی این شبکه در حوزه خانواده و مدرسه، در پاسخ به اینکه با توجه به احتمال تعطیلی بلندمدت مدارس به دلیل ملاحظات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا، چقدر امکان آموزش از راه دور برای دانش آموزان به وسیله تلویزیون وجود دارد، اعلام کرد: اگر آموزش و پرورش تعطیلات در مدارس را ادامه دار کند، شاید اقدام به آموزش از راه دور ضروری باشد.

وی درباره ظرفیت شبکه دو سیما در این حوزه نیز اظهار کرد: اگر قرار باشد چنین رویکردی در سازمان مطرح گردد، طبیعتاً این بحث شبکه ای نیست بلکه رویکردی است که در سطح کلیت رسانه مطرح خواهد بود و باید به صورت یک مساله کلان درباره آن مصلحت اندیشی گردد.

جعفری جلوه در واکنش به چنین اقدامی و فراهم بودن زمینه برای آن توضیح داد: در صورتیکه چنین اقدامی به رسانه تکلیف گردد، منعی نداریم و اگر ضرورت چنین اقدامی محرز گردد، باید با همه امکانات برای آن مهیا شویم و راهش را پیدا کنیم. تنها راه چاره، تعطیلی فعالیت های عمومی نیست، اما می توان کار های جمعی را به وسیله فناوری های جدید ارتباطی ادامه داد.

مدیر شبکه دو سیما با اشاره به دهه 60 که در زمان تعطیلی مدارس، تلویزیون آموزش از راه دور را برعهده داشت، گفت: در آن موقع برنامه های کمک آموزشی و آموزش های رسمی در این شبکه انجام می شد، البته الان شبکه آموزش هم در سیما فعال است و بعضی از این آموزش ها می تواند به وسیله آن شبکه و شبکه های مکمل رخ دهد.

جعفری جلوه افزود: قابلیت هایی در رسانه هست و تجربه ای تاریخی هم در این زمینه داریم که گواهی می دهد رسانه می تواند به سرعت خود را با اتفاقات منطبق نموده و نقش خود را انجام دهد. از طرفی تعدد رسانه ها و شبکه ها هم می تواند به این ماجرا کمک نموده و به کمک یکدیگر بیایند.

وی در خاتمه گفت: یکی از ماموریت هایی که شبکه دو در کنار خانه و خانواده به آن توجه دارد، رکن معلم و مدرسه است. اگر به ارکان تمدن ساز جامعه توجه کنیم خانواده اولین رکن تمدن ساز است و در کنار آن مسجد و مدرسه دیگر ارکان هستند که ما در شبکه دو روی این ارکان تمرکز داریم و اگر احتیاج باشد در این راستا اقدام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 829

به "آمادگی شبکه دو برای آموزش از راه دور دانش آموزان در تعطیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی شبکه دو برای آموزش از راه دور دانش آموزان در تعطیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید