7 نکته ضروری که باید قبل از بازی کردن PES بدانید

به گزارش مجله سفر به کانادا، ویجیاتو: PES 2021 در قالب یک آپدیت فصلی عرضه شد تا یک تجربه واقع گرایانه تر نسبت به رقیب خود به بازیکنان ارائه دهد.

7 نکته ضروری که باید قبل از بازی کردن PES بدانید

PES 2021 بازی ایست که برای پیروزی در آن، باید هوشمندانه عمل کنید و در این راهنما، می خواهیم 7 نکته درباره بازی بگوییم تا سریع تر در مکانیک های آن استاد شوید.

استیک راست دوست شماست

به ندرت پیش می آید که بازی ها در PES 2021 به سرعت FIFA پیش بروند. کونامی بیشتر از یک گیم پلی سرعتی، روی استراتژی و بازی هوشمندانه تمرکز نموده است. یکی از برترین ابزار ها برای رویارویی با سایر بازیکنان، استفاده از استیک راست برای دریبل کردن و فرار از دست مدافعان است. مثلا اگر آن ها به سرعت از سمت چپ می آیند، استیک راست را در جهت مخالف به کار ببرید تا با ایجاد فضای کافی، از آن ها عبور کنید. این مهارتیست که به مرور در آن استاد خواهید شد، پس زیاد با آن کار کنید.

از پاس عمقی بهره ببرید

کاربردی ترین پاسی که می توانید در اطراف محوطه جریمه بدهید پاس عمقی است. با زمان بندی درست، می توانید توپ را از میان مدافعان رقیب مستقیما در مسیر مهاجم خود قرار دهید. این کار با این که همواره جواب نمی دهد، اما حداقل از فیفایی بهتر نتیجه می دهد. نگه داشتن LB یا L1 هم توپ عمقی را به هوا می فرستد تا با زمان بندی درست، مهاجم را قادر به گلزنی با یک والی زیبا کند. پاس های عمقی برای رساندن توپ به وینگر ها هم بسیار کاربردی هستند.

به آمار بازیکنانتان دقت کنید

قبل از هر بازی، آمار بازیکنانتان را آنالیز کنید. در FIFA، بسیاری از بازیکنان روی سرعت تمرکز می نمایند. اما آمار PES کمی پیچیده تر است و به شما یاری می نماید یک برنامه دقیق برای خود بچینید. دریبل و پاس دادن بالا با سبک بازی تاکتیکی تر PES خوب جور در می آیند، اما سال جاری تاکتیک لانگ بال بسیار خوب جواب می دهد و مهاجمان بزرگی همانند رابرت لواندوفسکی را به مقدار واقعیت مرگبار می نماید. فقط انتظار نداشته باشید که یکی مثل اندی کارول بخواهد مثل این مهاجم لهستانی در 47 بازی 55 گل بزند.

فقط وقتی که احتیاج داشتید با سرعت بدوید

در ادامه همان بحث تاکتیکی تر بودن PES، بازیکنان این سری به مقدار مخاطبان FIFA عشق اسپرینت کردن ندارند، اما همچنان این یک مشکل شایع است. در PES 2021، اسپرینت بیش از حد سریعا بازیکنان را خسته و شما را مجبور به تعویض زودهنگامشان می نماید. سریع دویدن در وینگ خیلی کاربردی است، چرا که آنجا معمولا چندان شلوغ نیست، اما اسپرینت کردن از میان یک خط هافبک مرکزی احتمالا به از دست دادن توپتان منجر می گردد. هنگام دفاع، به جای دویدن سمت بازیکنی که صاحب توپ است، روی نزدیک ترین بازیکن به توپ تمرکز کنید.

با ساعت بازی کنید

اگر تیمتان جلو است، بهتر است هنگام داشتن توپ محتاط تر بازی کنید. شاید تماشای این نوع بازی کسل نماینده باشد، اما پاسکاری مکرر بین هم تیمی ها وقت تلف می نماید و در بازی های آنلاین هم می تواند اعصاب حریف را خرد کند و یک خطا تحویلتان بدهد. اگر در موقعیت مناسبی ندارید، توپ را نزدیک تاچ لاین کنترل کنید تا بتوانید یک اوت یا کرنر به دست آورید. سعی کنید تا حد امکان خطا نکنید تا وقت تلف شده زیادی اضافه نگردد و حریف موقعیت کمتری برای گلزنی داشته باشد.

با آرامش دفاع کنید

شاید وسوسه شوید که بازیکن رقیب را با یک تکل وحشتناک بزنید، یا با کله به سمتشان بدوید و امیدوار باشید آن ها کنترل را از دست بدهند. مشکل این روش این است که بیشتر اوقات به ضررتان تمام می گردد و بازیکنانتان کارت خواهند گرفت. با آرامش بازی کنید و صبر کنید حریف به سمتتان بیایند. تنظیم تیم برای بازی به شکل All Out Defence یا Frontline Pressure به این کار یاری می نماید. شاید تماشا کریستیانو رونالدویی که با سرعت به سمت خط دفاعتان می دود ترسناک باشد، اما هرچه بازیکن بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای دفع شوت او یا تکل زدن خواهید داشت.

زوری حمله نکنید

یکی از شعار های کلاسیک لیورپول پاس بده و حرکت کن است، که در استراتژی شما برای حمله بسیار کاربردی است. پاس های دقیق و حرکت کردن برای عبور از خط دفاع حریف لازم است و استفاده از آن با آرامش فرصت های فوق العاده ای نصیبتان می نماید. ضد حمله ها کار آمد هستند، اما همواره جواب نمی دهند. یک استراتژی پیدا کنید و با آرامش انجامش دهید. هیچ وقت عجله نکنید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2360

به "7 نکته ضروری که باید قبل از بازی کردن PES بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته ضروری که باید قبل از بازی کردن PES بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید