50 درصد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری به دانشجویان و اساتید دانشگاه کردستان اختصاص دارد

به گزارش مجله سفر به کانادا، رئیس دانشگاه کردستان گفت: 50 درصد از شرکت هایی که در پارک علم و فناوری همجوار با دانشگاه کردستان مستقر می شوند به اساتید و دانشجویان این دانشگاه اختصاص دارد.

50 درصد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری به دانشجویان و اساتید دانشگاه کردستان اختصاص دارد

رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: با احداث پارک علم و فناوری در جوار دانشگاه کردستان، زمینه ارتباط دانشگاه و پارک فراهم شده و دانشجویان و اعضای هیئت علمی می توانند با پارک ارتباط داشته باشند و پارک هم از زیرساخت های دانشگاه بهره مند خواهد شد.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: موافقتنامه ای بین پارک علم و فناوری و دانشگاه کردستان منعقد شده و بر اساس آن، طی یک پروژه مشترک، پارک بخشی از دانشگاه کردستان خواهد بود و البته وزارت علوم نیز وعده داده با انجام این کار، حمایت های مضاعفی از این دو مجموعه خواهد داشت.

صادقی ابراز کرد: 50 درصد از شرکت هایی که در این مکان مستقر می شوند، به اساتید و دانشجویان دانشگاه اختصاص داده می شود و همچنین 30 درصد از رویالیتی شرکت های مستقر به دانشگاه کردستان تعلق می گیرد.

وی یادآور شد: در موافقتنامه بین دانشگاه کردستان و پارک علم و فناوری استان، زمین به صورت اجاره ای در اختیار پارک قرار داده شده است؛ بنابراین هر ساخت و سازی در این مکان در آینده متعلق به دانشگاه کردستان خواهد بود.

وی گفت: با این اقدام، در محل کوچکه رش که قرار بود به پارک علم و فناوری اختصاص داده شود، ساخت و سازی صورت نمی گیرد و مکان مذکور به پارک گیاهان دارویی، باغ بوتانیک و همچنین مکانی تفریحی و آزاد برای عموم مردم تبدیل می شود و به این ترتیب در این منطقه نه تنها هیچ تصرف و دستکاری صورت نمی گیرد بلکه به لحاظ منابع طبیعی غنی می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 752

به "50 درصد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری به دانشجویان و اساتید دانشگاه کردستان اختصاص دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری به دانشجویان و اساتید دانشگاه کردستان اختصاص دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید