گیاهان دارویی به فضای سبز شهری و مدارس خراسان جنوبی راه می یابد

به گزارش مجله سفر به کانادا، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه کوشش می کنیم تا گیاهان دارویی به فضای سبز شهری، مدارس، منازل و آپارتمان هاراه پیدا نمایند گفت: به دنبال انقلابی سبز در حوزه گیاهان دارویی هستیم.

گیاهان دارویی به فضای سبز شهری و مدارس خراسان جنوبی راه می یابد

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، جلال الدین صادقی صبح امروز در حاشیه بازید از پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان خراسان جنوبی گفت: یکی از مزیت های منطقه ای خراسان جنوبی وجود گیاهان دارویی است.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی سال هاست در سطح کشور در موضوع گیاهان دارویی آموزش می دهد و فرهنگ سازی می نماید، پژوهش می نماید و خدمات ارائه می دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با بحران آب و شوری و کیفیت پایین آب و خاک روبه رو هستیم بیان نمود: یکی از اقدامات مهم بهره گیری از گیاهان دارویی در فضای سبز شهری است.

صادقی، ارتقا سلامت جسمی، روحی، ایجاد اشتغال، افزایش سطح آگاهی اجتماعی درخصوص کاربردها، آشکار کردن ثروت های نهان در دسترس را از نتایج استفاده گیاهان دارویی در فضای سبز مطرح کرد.

وی اضافه کرد: وجود گیاهان دارویی در فضای سبز نشانه ای از توانایی اقلیمی و احوال فرهنگی منطقه است ضمن اینکه با کاشت آن بخشی از هزینه های ریالی قابل بازیافت است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه بعضی گیاهان دارویی دارای حدود تحمل نسبتاً خوبی به شوری، خشکی، قلیایی بودن خاک، تشعشع شدید خورشید و کم آبی هستند گفت: گیاهان دارویی در مدت کوتاهی در سطح خاک قرار می گیرند و به علت سبزی و کوتاهی شان زیبایی خاصی پدید می آورند که نسبت به موادغذایی پر توقع نیستند و آب زیادی لازم ندارند و دارای سهولت تکثیر و نگهداری هستند و باعث افزایش تنوع در فضای سبز می شوند.

صادقی با تأکید بر اینکه با وجود سابقه استفاده از گیاهان دارویی و وجود انواع آن در کشور و استان متأسفانه درصد کمی از فرهیختگان و قشر تحصیل نموده با گیاهان دارویی آشنا هستند ادامه داد: انجام پژوهش های کاربردی و آموزش های عمومی جهت جلب مشارکت مردمی و سازمان ها از اقداماتی است که جهاددانشگاهی با جدیت تمام به آن پرداخته است.

وی بیان نمود: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک نسبت به طراحی، نظارت و اجرای کاشت گیاهان دارویی در فضای سبز شهری، محیط های اداری و مدارس اقدام کند.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه کوشش می کنیم تا گیاهان دارویی به فضای سبز شهری، مدارس، منازل و آپارتمان هاراه پیدا نمایند گفت: به دنبال انقلابی سبز در حوزه گیاهان دارویی هستیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 998

به "گیاهان دارویی به فضای سبز شهری و مدارس خراسان جنوبی راه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان دارویی به فضای سبز شهری و مدارس خراسان جنوبی راه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید