مراسم ترحیم علی اصغر بیانی برگزار می گردد

به گزارش مجله سفر به کانادا، مراسم ترحیم علی اصغر بیانی نوازنده و موسیقی شناس کشورمان آدینه در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می گردد.

مراسم ترحیم علی اصغر بیانی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، مراسم ترحیم علی اصغر بیانی نوازنده و موسیقی شناس کشورمان آدینه 18 بهمن ماه از ساعت 18 الی 19، 30 در مسجد جامع شهرک غرب واقع در بلوار فرحزادی برگزار می گردد.

علی اصغر بیانی 18 اسفند 1330 در تهران و در خانواده ای فراهانی الاصل به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته هنرهای تجسمی به خاتمه رساند و همزمان به فراگیری موسیقی مشغول شد و از محضر استادان موسیقی بهره برد. بیانی ردیف میرزا عبدالله را نزد استاد محمدرضا لطفی مشق کرد و یکی از ردیف دانانی است که موسیقی را به روش شفاهی و با توجه به اصول و مبانی سنّتی آن آموزش می دهد.

بیانی چندین سال به تحقیق در موسیقی مقامی ایران پرداخت و مسوولیت گروه تحقیق موسیقی خراسان را در مرکز پژوهش های فرهنگی بر عهده داشت. از فعالیت های هنری دیگر او به اختصار می توان به عضویت در شورای عالی موسیقی، عضویت در هیات موسیقی مقامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوول هنری جشنواره بزرگ موسیقی در آوینیون فرانسه، داوری در جشنواره های مختلف موسیقی، سخنرانی و اجراهای متعدد در داخل و خارج از کشور اشاره نمود.

علی بیانی روز پنج شنبه (دهم بهمن ماه 98) در سفری که با شاگردانش در منطقه کویری داشت، گویا دچار مسمومیت شده است.

در پیغام تسلیت علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر و گروه تخصصی موسیقی این فرهنگستان در پی درگذشت نابهنگام استاد علی اصغربیانی، عضو گروه موسیقی فرهنگستان هنر و معاون هنری اسبق این فرهنگستان آمده است: خبر غمبار درگذشت استاد علی اصغر بیانی، هنرمند وارسته، نوازنده سه تار، آموزگار موسیقی شناس و عضو گروه موسیقی فرهنگستان هنر، موجب تألم و تأسف بسیار شد. او که به پای همت، دل در گرو باده سنت های اصیل موسیقایی نهاده بود، به درویشی و خرسندی، دمی زآموختن و آموزاندن موسیقی این مرزوبوم نیاسود و گنج جان به رنج فراگیری ناتمام بسود. بی تردید فعالیت های استاد بیانی در رهنمایی علاقه مندان به فراگیری موسیقی ردیف دستگاهی، و نیز پیگیری مداوم در شناخت و معرفی بزرگان موسیقی نواحی ایران و پژوهش در حکمت و ادب مفاخر گذشته ایران فرهنگی، مُهر و نشان خود را در تاریخ موسیقی معاصر ایران بر جای خواهد گذاشت.

مرگ چنین خواجه نه کاری ست خُرد

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 763

به "مراسم ترحیم علی اصغر بیانی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم ترحیم علی اصغر بیانی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید