گوگل و اپل هدف حملات سایبری هکرهای چینی

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران: کارشناسان سایبری چین را متهم نموده اند که با تشکیل یک ارتش سایبری قدرتمند غول های اینترنتی آمریکایی مانند گوگل و اپل را هدف حملات خود قرار داده است.

گوگل و اپل هدف حملات سایبری هکرهای چینی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، کارشناسان امنیت سایبری معتقدند چین همزمان با تشکیل یکی از بزرگترین و قدرتمندترین ارتش های سایبری جهان کوشش برای حمله سایبری به شرکتهای اینترنتی آمریکایی مانند گوگل، اپل و یاهو را شروع نموده است.

به اعتقاد مقامات امنیتی آمریکا هدف از این اقدام تقویت توامنمندی در جهت کسب اطلاعات از تمام شرکت های اطلاعاتی مبتنی بر اینترنت انجام شده است. به عنوان مثال شرکتی مانند گوگل پس از آن هدف حمله هکرهای چینی نهاده شد که سانسور جستجوهای اینترنتی در این کشور آسیایی را متوقف کرد و ارتش سایبری چین نیز اخیرا مانع دستیابی به موتور جستجوی گوگل و همچنین جیمیل در سراسر چین شده است.

اریک هیلمویک، یکی از محققان شرکت سایبری نترسک مدعی شد که غول هایی مانند شرکت تلکام و یونی کام در چین که عمدتا دارای وابستگی هایی به دولت این کشور نیز هستند یا مستقیما در این حملات نقش داشته و یا از انجام آنها اطلاع داشته اند.

شرکتهایی مانند اپل نیز که قصد از دست ندادن بازار پرسود چین را ندارد ترجیح داده در برابر این حملات سایبری فعلا سکوت کند. تنها غول اینترنتی آمریکایی که به صورت رسمی اقدامات چین را در عرصه سایبیری محکوم نموده شرکت گوگل است.

با اینحال دولت چین بارها اتهام دست داشتن در حملات سایبری را رد نموده و عاملان انجام چنین حملاتی را هکرهای غیردولتی خوانده که شخصا دست به انجام چنین کارهایی می زنند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 632

به "گوگل و اپل هدف حملات سایبری هکرهای چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل و اپل هدف حملات سایبری هکرهای چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید