گلکسی واچ 5 پرو با باتری بسیار پرظرفیت در دست ساخت واقع شده است

به گزارش مجله سفر به کانادا، این طور که به نظر می رسد سامسونگ در حال ساخت یک ساعت هوشمند نو تحت عنوان گلکسی واچ 5 پرو است که گفته می گردد باتری بسیار پرظرفیتی دارد.

گلکسی واچ 5 پرو با باتری بسیار پرظرفیت در دست ساخت واقع شده است

سامسونگ در زمینه فراوری ساعت هوشمند عملکرد خوبی دارد و کاربران زیادی هم محصولات این شرکت را خریداری می نمایند. اگرچه شرکت کره ای در بازار گجت های پوشیدنی با اختلاف زیادی پشت سر اپل واقع شده است اما از وقتی که تصمیم گرفت با گوگل وارد همکاری شده و ساعت های خود را به سیستم عامل غنی و باکیفیت WearOS مجهز کند، به تعداد کاربران آن به شکل چشمگیری اضافه شده است و رشد خوبی را هم در مقدار سهم آن در بازار شاهد بوده ایم. چون تنها سیستم عاملی که می تواند رقیب WatchOS اپل باشد، همین WearOS گوگل است.

سامسونگ هم از همین سیستم عامل در ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 5 خود استفاده خواهد نمود. سال گذشته شرکت کره ای دو ساعت هوشمند مدل استاندارد و کلاسیک را با یک سری قابلیت منحصربه فرد راهی بازار کرد اما سال جاری به نظر می رسد برنامه اندکی فرق داشته باشد. البته گفته می گردد تعداد ساعت ها حداقل دوتاست ولی یکی از آن ها مدل استاندارد و دیگری پرو خواهد بود تا شرکت کره ای بتواند قابلیت های پیشرفته خود را برای آن در نظر بگیرد.

البته فعلا نمی دانیم چه چیزی باعث شده که سامسونگ این ساعت را پرو بنامد چون تنها چیزی که از آن می دانیم، شماره مدل آن است که به لطف یک وب سایت صدور گواهی کره ای به آن دسترسی داریم. این طور که به نظر می رسد، گلکسی واچ 5 پرو از امروز با شماره مدل SM-R925 در خبرها، شایعه ها و وب سایت های صدور گواهی حضور پیدا خواهد نمود اما از اینکه چند مدل دیگر در کنار آن عرضه خواهند شد و شماره مدل آن ها چیست خبری نداریم. چون همان طور که گفته شد، سال جاری حداقل 2 مدل خواهیم داشت. حال یا دو مدل، یا سه یا بیشتر موضوعی است که باید منتظر بمانیم خبر بیشتری در این رابطه منتشر گردد.

نکته جالب و مثبت قضیه اینجاست که یک وب سایت صدور گواهی کره ای ظرفیت باتری گلکسی واچ 5 پرو را 572 میلی آمپر ساعت ذکر نموده است. این خبر را پیش تر هم در شایعه ها شنیده بودیم اما ظرفیت دقیق باتری اعلام نشده بود. یک باتری 572 میلی آمپر ساعتی واقعا ارتقای چشمگیری به نسبت سال های گذشته به شمار میرود و تأثیر آن در نگه داری شارژ، چند روزه خواهد بود. سامسونگ این کار را بدون اینکه تغییر خاصی روی مقدار کلی ساعت اعمال کند انجام خواهد داد و این یعنی کاربران همچنان به یک ساعت نسبتا کوچک اما با باتری بزرگ و پرظرفیت دسترسی خواهند داشت.

برای اینکه بزرگی یک باتری 572 میلی آمپر ساعتی را درک کنید باید بگوییم گلکسی واچ 4 از یک باتری 361 میلی آمپر ساعتی بهره می برد و آن هم در بزرگ ترین مدل این ساعت تعبیه شده است. حال گلکسی واچ 5 قرار است به باتری مجهز گردد که 60٪ ظرفیت بیشتری دارد و قطعا می تواند در نگه داری شارژ، خیال کاربران سامسونگ را تا چندین روز راحت کند.

عرضه گلکسی واچ 5 پرو در هاله ای از ابهام واقع شده است

عملکرد باتری در گلکسی واچ 4 خیلی خوب نبود. یعنی این ساعت دوام نسبتا خوبی دارد ولی با ایدئال فاصله زیادی دارد. از آنجایی هم که سامسونگ استفاده از سیستم عامل تایزن را کنار گذاشت و تصمیم گرفت از Wear OS استفاده کند، طبیعتا مسئله ای در بهینه بودن هم پیش می آمد که چیزهایی مثل این طبیعی است و باید دید در گلکسی واچ 5 آیا شاهد بهبود عملکرد باتری خواهیم بود یا خیر. گویا سامسونگ می خواهد سال جاری تمام مدل های گلکسی واچ 5 را با باتری های ارتقا یافته راهی بازار کند. فعلا که گفته می گردد سه مدل استاندارد، کلاسیک و پرو را شاهد خواهیم بود و در هر سه مدل هم ظرفیت باتری ارتقا خواهد داشت.

با این حال متأسفانه گلکسی واچ 5 پرو یکی از مدل هایی است که هنوز در خبرگزاری ها و منابع خبری، عرضه آن به صورت 100٪ تأیید نشده است. یعنی شاید اصلا هیچ وقت سامسونگ آن را به عنوان بخشی از سری گلکسی واچ 5 راهی بازار نکند. بنابراین فعلا نباید خیلی هیجان زده شویم. اما چیزی که قطعی است این است که شرکت کره ای می خواهد ساعت های سال جاری خود را با باتری پرظرفیت تر، سیستم عامل بهینه تر و تراشه کم مصرف تر راهی بازار کند که تمام این ها در افزایش مقدار شارژدهی تأثیر چشمگیری دارند.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2076

به "گلکسی واچ 5 پرو با باتری بسیار پرظرفیت در دست ساخت واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی واچ 5 پرو با باتری بسیار پرظرفیت در دست ساخت واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید