کلاهبرداری سریالی خلبان قلابی

به گزارش مجله سفر به کانادا، مردی که خود را خلبان مسئولان عالی رتبه کشور معرفی می کرد و با چهار بادیگارد و خودروهای گرانقیمت، افراد پولدار را فریب داده و از آنها کلاهبرداری می کرد با تیزهوشی دادستان فردیس دستگیر شد.

کلاهبرداری سریالی خلبان قلابی

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، حسین ناصرخاکی، دادستان عمومی و انقلاب فردیس در تشریح این پرونده به جام جم گفت: چندی قبل مردی با لباس خلبانی و در حالی که چهار بادیگارد داشت، وارد دادسرای فردیس شد. بررسی ها نشان داد این مرد که بی سیم و شوکر همراه داشت، با دو خودروی بنز و تویوتا به مقابل دادسرا آمده و لباس خلبانان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را به تن داشت. این مرد با معرفی خود به نام بابک مدعی بود برای سپردن وثیقه متهمی در دادسرا حاضر شده است.

وی ادامه داد: متهم برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود، ادعا می کرد خلبان شخصی مسئولان عالیرتبه نظام است. رفتار و اسناد و مدارک او مورد تردید بنده و قاضی دادسرا قرار گرفت و از دستگاه های مسؤول استعلام های لازم صورت گرفت و معین شد اسناد هویتی ارائه شده توسط این فرد جعلی است و وی بدون داشتن سابقه خلبانی با غصب عنوان و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی و جعل کارت خلبانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایران ایر فعالیت های مجرمانه داشته است.

حسین ناصرخانی با اشاره به دیگر اقدامات متهم گفت: بر اساس تحقیقات اجرا شده، هویت واقعی این مرد رسول.د است که با طرح ادعاهای واهی افراد پولدار را شناسایی کرده و با دادن وعده های واهی از آنها پول گرفته و هیچ اقدامی برایشان انجام نداده بود. این متهم همچنین با فریب زنان به بهانه ازدواج از آنها کلاهبرداری کرده بود. بر اساس بررسی های اجرا شده، متهم تا به امروز سه میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس درباره بادیگاردهای متهم گفت: این فرد چهار مرد قوی هیکل را به عنوان بادیگارد استخدام کرده و به آنها وعده داده بود بعد از چهارماه کار آزمایشی، اگر از کارشان راضی باشد آنها به عنوان بادیگارد مسئولان عالیرتبه نظام استخدام می شوند.

ناصرخاکی اضافه کرد: این متهم پس از دستگیری با توجه به مستندات جمع آوری شده به جعل کارت شناسایی و اسناد رسمی و دولتی و دریافت وجوه از مردم اعتراف کرد و با قرار تامین کیفری مناسب همراه سایر متهمان برای انجام تحقیقات روانه زندان شد.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس از انتشار تصویر متهم برای شناسایی قربانیان دیگر این کلاهبردار خبر داد و گفت: با توجه به شناسایی تعداد زیادی از شکات، در راستای اجرای ماده 96 قانون آیین دادرسی کیفری، تصویر متهم برای شناسایی بزه دیدگان احتمالی منتشر می شود تا برای طرح شکایت خود به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فردیس مراجعه کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1354

به "کلاهبرداری سریالی خلبان قلابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری سریالی خلبان قلابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید